Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi med BIM i augusti

Pluttan skrev 2015-07-31 23:02:35 följande:

Ja. Spännande! Förra månaden testade jag bisolvon. Hoppas den har bättre verkan på dig än mig.

Ja lycka till du med. Hoppas vi båda plussar nu då. Håller tummarna stenhårt :)

Ja spännade, vi höres närmare bim då :)
  • miamarina84
    Anonym (Jenny) skrev 2015-08-01 12:29:13 följande:

Hej. Idag började tempen gå ner och jag fick "spottings" och världens mensvärk, så det tar sig nog inte denna månad

Väntar tills mensen riktigt sätter in innan jag vet nästa bim.  Jag undrar om det är värt att börja med äl-tester eller om man ska bara köra på 2-3 ggr/v. Allt testande och alla tankar på det tycker jag har tärt på mig. Dessutom så trodde jag verkligen att jag var gravid. Hade så mkt symtom. Tänk att man kan bli så lurad. Att det bara var pms. Nästa gång ska jag inte testa för tidigt.

Om ni har sådan sexlust att vilja köra varannan till var tredje varje v så gör så ist för att köpa tester osv

Man blir bara dum i huvudet av dem o de bidrar till mer stress. Vi kör på stickor tyvärr hehe
  • miamarina84
    misslina skrev 2015-08-02 08:35:23 följande:

Idag har jag fått en blinkande glad gubbe på äl-testet. Så nu blir det till att köra;). Myste även natten till söndag. Blir lite varannan dag plus nån bonus kanske haha

Ni som vet allt:) är det som fyra dagar framöver nu som jag kommer vara mest fertil, med en stegring dom två sista dagarna?

Det är olika beroende på människor hur många dagar man är hög fertil, men vanligtvis är väl fyra dagar. jag har ca fyra fem dagar för att sedan gå över till maximal i två dagar :) lucka till. En månad var jag hög i elva dagar innan jag sedan blev maximal i två dagar. Trots så hög så länge så plussade jag ibte.
  • miamarina84

Jag använder clearblue fertilitetsmonitor. Jag brukar vara hög ca fyra dagar o sedan maximal fertil i två dagar. Nu är jag inne på dag åtta med att vara hög. Börjar bli orolig att det inte blir någon ägglossning denna månad :( har läst att ca två ägglossningar per år uteblir.

• miamarina84
    Sessie skrev 2015-08-19 14:02:28 följande:

Gjorde grav-test i morses och det går inte riktigt i hop för ÄL-test visar blinkande gubbe (fortfarande efter 6 dagar) .. samtidigt som jag såg ett svagt svagt streck.. kan ju vara spökstreck givetvis eller skuggstreck.. Jag har molande värk,yrsel,trötthet och ömma bröst.. Tror min kropp spelar mig ett rejält spratt alltså.. =/

Mina clearblue ägglossningstest visade en gång hög (blinkade gubbe) i tio dagar innan jag sedan blev maximal i två. Idag tre månader senare är jag fortfarande hög efter tolv dagar, vart är min ägglossning hoppas den kommer :)
  • miamarina84
    Sessie skrev 2015-08-19 20:20:36 följande:

Men va trökigt =/

Har du inga känningar alls?

Ne tyvärr kan jag inte påstå att jag känner något haha :( kommer kanske i morgon? Den som väntar får se... Man vill ju ibte att ägglossningen utesluts nu när man försöker/ försökt så länge.
  • miamarina84
    Sessie skrev 2015-08-19 21:20:11 följande:

Nä det är klart!

Hur länge har ni försökt ?

Denna månad blir elfte försöket och i veckan skickar vi in en ansökan om utredning :)
  • miamarina84
    Sessie skrev 2015-08-21 14:26:21 följande:

Man är fertil ett x antal dagar då testet letar efter din LH-topp!

Det är bara fortsätta ta testet tills det ena strecket är starkare än det andra. Sen tar det 24-48 timmar för ägget att släppa.

Jag vet inte vilka test du använder dig av men jag hade clearblue med dubbel indikator som gav blinkande gubbe fredag-måndag och fast glad smiley på tisdagen . Så jag var fertil dessa dagar och sen från å med tisdagen så lossnar ägget inom 48 timmar.. =)

Hoppas du hängde med i min förklaring =) Lycka till

Jag kör oxå med clearblues fertilitetsmonitor. Jag är dock inne på dag 24 i cykeln och dag 14 att vara hög fertil, Blinkande gubbe. Brukar ha en cykel på 28 dagar. Men tror dock att min ägglossning har uteslutits :( ??
  • miamarina84
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-21 21:33:51 följande:

Ja samma klockslag, jo mycket möjligt men det står i instruktionsboken angående när man har äl att det ska stå maximal med en glad gubbe på den här fertilitetsmonitorn men de står bara hög, men ska testa i morgon igen för den säger till när man ska testa. Har inte följt min äl så här innan så känner inte till hur den brukar vara.

Kör oxå med clearblues fertilitetsmonitor och är nu dock inne på dag 14 som hög, cykel dag 24 så antar att ägglossningen uteslutits denna månad? Har du varit med om det! PS brukar ha 28 dagars cykel.
  • miamarina84
    FamMorrhår skrev 2015-08-25 15:32:06 följande:

Tjaa alltså jag har liksom tänkt tt det blir inte nå för mensen var ju så konstig sist å sen två jäkla infektioner (men nu kry! ????) men klart att myst har vi ju så chansen finns!! Även om prio känns som att de ligger på att bli pigg igen! Hursom, Brukar ha en cykel på 26-27 senaste gångerna har de varit 22 och 24... Dag 25 nu igen mens! BIM imorgon då!

Igårkväll ont i båda ljumskarna så tänkta nu kooommer de.. Men peppar peppar inte än!

Hur mår du??

Jag har oxå bim i morgon men för första gången så vet Jsg inte om Jsg fick någon ägglossning eller inte då clearblue fertilitetsmonitor inte gav full styrka någon gång :/ var istället hög (blinkade gubbe) i 15 dagar haha, helt knäppt. känner inget speciellt heller tyvärr. Brukar även blöda några droppar innan mensen kommer två dagar efter. Dag 27 här. Hur går det för dig?
  • miamarina84
    Pluttan skrev 2015-08-25 20:23:55 följande:

Tack. Mår väl ganska bra. Fast jag går och känner efter för mycket tror jag efter gravsymtom ;) Jag tycker mig nu har blivit lite lite öm vid brösten vid armhålorna. Särskilt höger sida. Säkert inbillning. Jag vet inte. Och mensvärk/mol till och från. Testade i morse och glömde av att läsa av i tid (barnen som avledde mig). Men kan ana att det kanske kan vara något liiiitet svaaaaaagt streck. Så aningens svagt att det inte syns när jag fotade det. Så ingen ide att lägga upp bilden. Tror till och med det kan vara spök/inbillning. Har bim i morgon. Och jag springer på toa för jag tror det kommer. Usch sånt är jobbigt.

Miamarina84 spännande att du med har bim i morgon. Håller tummarna för oss alla tre.

Hörs mer i morgon då samt FamMorrhår :) trir ibte min är på väg, inga spottings här... Ska utomlands om ca två v, vill ibte ha mens då iaf.
  • miamarina84

Såg att många fått mens under denna natt, sicken skit natt. Jag fick oxå mens i natt, detta var elfte försöket och ansökan till infertilitetsutredning är inskickad :(

• miamarina84
    FamMorrhår skrev 2015-08-27 16:37:58 följande:

Tuuusen tack!!! Inte sagt något till sambon trots att jag ätit lunch på stan med honom! Vääntar å väntar nu!! Gjort ett paket som väntar på honom- hoppas han blir glad iaf!

Vi hade ju bim samtidigt igår, fick du plus? Underbart :) jag fick mens men får plus nästa månad ;)
  • miamarina84
    Fian88 skrev 2015-08-30 14:26:44 följande:

Nu kom mensen så känslan stämde, precis som vanligt! Fan också..

Jävla mens att våga komma, förstår den ibte att vi verkligen kämpar?? Suck, ligger här i soffan med mens o försök nr tolv nästa gång, känner mig så tom :(
  • miamarina84
    Kvinna84a skrev 2015-09-07 16:22:42 följande:

Jag har gått privat och tagit prover tidigt, fick veta att min sambo hade få simmare så de ville göra ivf. Känns ok :)

Slutade oxå med tester, var för stressande för mig hehe.

Min mens var ock rosa, en hel dag innan den kom igång. Kanske var så för att den var sen, lindrig är den oxå. Skönt!

Ses i september tråden, hoppas det blir våran månad ;)

Vad gör de med hans få spermier då? Tar de ut ett av dina ägg och Hjälper spermierna in i ditt ägg för att sedan plantera in ägget igen?för då är man ju säker att spermiern är i..
Svar på tråden Vi med BIM i augusti