• Sessie

Vi med BIM i augusti

miamarina84 skrev 2015-08-19 21:30:09 följande:
    Denna månad blir elfte försöket och i veckan skickar vi in en ansökan om utredning :)
    Åh det måste vara frustrerande och jobbigt men skönt om ni kan få hjälp också..
    Styrkekramar
  • Sessie
    mariatheresia skrev 2015-08-19 21:39:42 följande:
    Ja det stämmer så hoppas på ett lite streck då

Håller tummen :D

Fick ÄNTLIGEN fast glad smiley på ÄL-testet så bara fortsätta nu =) En liten chans finns det ju ändå när man ändå myst så här mkt =)

• Sessie
    LizaMaria skrev 2015-08-19 22:37:12 följande:
    Jag är också på äl+3. Jag tog mina ägglossningstest mellan kl 19-20 varje dag. Test strecket var ett litet spökstreck varje dag tills plötsligt en dag då det var typ två lika starka streck. Följande förmiddag var jag jätte öm längst ner i magen. Nästa äl-test visade bara spökstrecket igen.

Nu tar jag inte fler äl-test utan väntar ut dagarna - tick tack tick tack - det är ju en halv evighet kvar innan det är lönt att grav-testa.

Du kanske släpper mer än ett ägg :) vem vet.
    Ja det är ju ingen som vet..haha =)

Ja på ett sätt är det förmodligen bättre att inte stressa med äl-test också. Jag känner mig dock inte stressad eller nåt sånt..Är bara så glad att allt funkar som det ska efter spiralen och jag hoppas jag får ge min man ett glatt besked och en bra "födelsedagspresent" om några veckor.. Men vi får se =)
  • Sessie
    Adorii skrev 2015-08-20 11:38:54 följande:

Idag var testet starkare än igår!!

STORT grattis till ditt plus :D
  • Sessie
    mariatheresia skrev 2015-08-20 07:36:11 följande:

Tack vare att sonen ropade på mig 3 i natt och jag sprang på toa kunde jag hålla mig från att testa tempen ligger på 37.2 och det är dryga halvgraden mer än vanligt. Legat så sen i fredags förra veckan så hoppet finns kvar

Wohhoo =)
  • Sessie
    Adorii skrev 2015-08-20 12:32:55 följande:
    misslina skrev 2015-08-20 12:22:49 följande:

Det där är ett plus!!

Grattis :)

Åh ja äntligen!!! Jag har använt Apotekets egna test. Har även testat med testlagrets stickor men ingen av dom visar ens en liten liten skugga.

Åh tack!!!(:
    Har ni försökt länge?
  • Sessie
    Adorii skrev 2015-08-21 07:59:25 följande:
    Tack:) vi har inte skyddat oss sen vi fick vårat första barn(3år) vi har väl inte försökt så ihärdigt fören i år!
    Okej! Men ändå kul när det väl händer =) Har en son på 3,5..så vi tycker väl det är dags för nästa nu också! Dock har jag haft hs, och andra preparat.. men nu är det på allvar så det känns bra. Jag har bestämt att jag ska försöka hålla mig till nästa vecka ialf å ta test men så svårt det är å särskilt när man har hemma =/
  • Sessie
    mariatheresia skrev 2015-08-21 06:13:47 följande:

Äh tempen lite lägre idag men chansade och gjorde mitt testa tidigt som givetvis blev blankt. Nej nu måste jag andas och vänta till åtminstone måndag. Jobbigt att inte veta bim riktigt

Va tråkigt. Försök hålla dig .. men jag vet hur svårt det är.. Nu när jag inte kan göra äl-test längre, eftersom jag fått fast glad gubbe..så kliar det lite extra i fingrarna men vet ju också det är för tidigt.. är väl på äl+4 eller +2 ..appar säger olika så jag vet inte heller riktigt när jag har bim

• Sessie
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-21 13:49:12 följande:

En liten fråga  till er som kan det här med äl jag är inte så insatt i de och fattar just nu ingenting jag gjorde ett äl test den 18/8 som visades positivt har även en fertilitetsmonitor som jag använder som säger att jag har hög fertilitet och gjorde ett äl test idag som också visas positiv, är det någon som förstår sig på detta för det gör verkligen inte jag. Man kan väll inte ha äl två gånger på så kort tid? 

Man är fertil ett x antal dagar då testet letar efter din LH-topp!

Det är bara fortsätta ta testet tills det ena strecket är starkare än det andra. Sen tar det 24-48 timmar för ägget att släppa.

Jag vet inte vilka test du använder dig av men jag hade clearblue med dubbel indikator som gav blinkande gubbe fredag-måndag och fast glad smiley på tisdagen . Så jag var fertil dessa dagar och sen från å med tisdagen så lossnar ägget inom 48 timmar.. =)

Hoppas du hängde med i min förklaring =) Lycka till

• Sessie
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-21 19:58:18 följande:
    Jag använder testlagrets äl tester som visades positivt i tisdags sen onsdags va de svagt igen sen igår använde jag mig utav min fertilitetsmonitor advanced som säger 6 dagar som man är fertlil med deras fertilitetstest som visades hög fertilitet och likadant idag och så tog jag ett test från testlagret och det va positivt igen strecken va lika starka så nu är jag lite kluven om de va i tisdags jag hade äl eller om det är idag. Jag har inte använt mig utav äl tester så länge utan detta är andra månaden nu.
    Tog du samma klockslag?
    Det kan ju vara så att du har haft ägglossning hela tiden en från och med i dag när du får på testet att du har en LH -topp så släpper ägget inom 48 h.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti