• Sessie

Vi med BIM i augusti

Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-08-21 19:58:18 följande:
    Jag använder testlagrets äl tester som visades positivt i tisdags sen onsdags va de svagt igen sen igår använde jag mig utav min fertilitetsmonitor advanced som säger 6 dagar som man är fertlil med deras fertilitetstest som visades hög fertilitet och likadant idag och så tog jag ett test från testlagret och det va positivt igen strecken va lika starka så nu är jag lite kluven om de va i tisdags jag hade äl eller om det är idag. Jag har inte använt mig utav äl tester så länge utan detta är andra månaden nu.

Jag har aldrig använt mig av en sån mojäng men man har ju en fertil period varje månad och då letar ju äl-test efter din LH-topp. Jag skulle lita på monitorn om jag vore som dig. Men även testerna såklart. Går jag efter min app tex så visar den ju 7 fertila dagar samt en då jag har ÄL. Å det är antar jag pga man ska ha sex några dagar innan, under och efter ägglossningen. Så jag hade tolkat som att du hade ÄL var på G när du fick positivt test första gången.

Sen tar det som sagt upp till 48 h innan ägget lossar. Jag vet inte hur en monitor fungerar men står det "hög fertilitet" eller nåt sånt när du får positivt ?

• Sessie
    Symetrical skrev 2015-08-22 07:53:35 följande:
    Tips från coachen:

Börja tempa! Absolut bästa och säkraste sättet att få nedsläpp bekräftat.

=)

Kanske skulle prova det där.. Tycker annars äl-test funkar bra. Men hur ska man mäta o vad ska temp ligga på?

• Sessie
    mammaA93 skrev 2015-08-22 18:31:54 följande:

Tror ni att det är helkört den här månaden för oss? Sex på alla dagar med hjärta, äl på dagen med blomma..

Vad använder du dig av för app?
  • Sessie
    misslina skrev 2015-08-23 08:21:21 följande:
    P-tracker heter den!
    Oki :) kanske ska testa den :) tack
  • Sessie

Nu närmar det sig bim! Äntligen! I dag vaknade jag tidigt som vanligt å jävligt kissnödig ! Men sen kom det bara några droppar. Strax efter ett jävla illamående !
    Kaffet smakar inte alls gott! Hoppas!

• Sessie
    Sajocawa skrev 2015-08-25 05:57:18 följande:

Som sagt testade jag svagt positivt redan i förgår... Ville inte riktigt tro på det för det var sååå svagt, men strecket var lite starkare på testet jag tog igår... Kändes ändå fel att lita på det svaga strecket trots att jag vet att ett plus är ett plus oavsett om det är svagt eller starkt, så idag gjorde ett digitalt test. Och jag kan inte fatta att det är sant, jag trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket! Jag är så lycklig! Jag ska bli tvåbarnsmamma! <3 phpu0S5hu66997.jpg

Grattis ????
  • Sessie
    Sessie skrev 2015-08-25 06:00:13 följande:
    Grattis ????
    Gjorde glad smiley å så blev det frågetecken ... Men glad gubbe ska det va ialf :)
  • Sessie
    Sajocawa skrev 2015-08-25 08:20:03 följande:
    Tack!

Det låter ju lovande för dig också. Ska du ta ett test eller hålla dig några dagar till? :)
    Nej jag ska försöka hålla mig några dagar till! Men lite kliar det allt i fingrarna ! Tanken slog mig att jag skulle göra ett test nu haha! Men det är ingen idé !
    Antingen gör jag i morgon eller dag då jag ska ha mens..
    Vore en fin födelsedagspresent till min man som fyller år på tisdag ????
  • Sessie
    Sessie skrev 2015-08-25 15:33:37 följande:
    Nej jag ska försöka hålla mig några dagar till! Men lite kliar det allt i fingrarna ! Tanken slog mig att jag skulle göra ett test nu haha! Men det är ingen idé !
    Antingen gör jag i morgon eller dag då jag ska ha mens..
    Vore en fin födelsedagspresent till min man som fyller år på tisdag ????
    Jävla frågetecken ! :) :) :) ska det va
  • Sessie
    Tiger grr skrev 2015-08-25 20:26:38 följande:

Ingen som ser ngt? ???? phpJSwBaT83444.jpg

Ser svagt svagt :)
    När har du bim?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti