Min son bajsvägrar ; (
Hej, jag skulle bli jätte tacksam om någon har nåt tips till mig!
Börjar från början... Min son på 3,5 år har hafft problem egentligen alltid till och från med förstoppning. Vi fick för länge sen tips att ge laktulos som vi har givit honom nu i ett års tid,och innan dess åt han katrinplommon så det spruta ur öronen!
När han ska bajsa så springer han fram och tillbaka här ibland upp till en timme innan det till sist kommer.. Men på senare tid så har vi märkt att han gör allt för att hålla det inne, vi tror nu att han kanske gjort det hela tiden men att han nu kan kontrollera det och verkligen hålla det tillbaka!
Vi fick tips om att smörja med kräm som var till för analsprickor ifall det kanske gjorde ont när han bajsa och sprack upp på nytt, men även det har vi kört ett tag nu och utan resultat! Tyvärr har det gått så långt ett par gånger att vi fått ge laxerande, och nån gång har han vaknat och skrikit på nätterna av smärta, och har då ibland kräkt och tillslut bajsat då det inte har kunnat hållas kvar där inne längre!
Är det psykiskt? Att Han tror att det ska göra ont?!
Vi tror vi provat allt.. Sitter länge på pottan med honom.. Men han håller det inne ; /
Snälla, några tips på nåt man kan göra?
Jätte tacksam!
Med vänlig hälsning, Elias mamma