Inlägg från: Emilias mamma |Visa alla inlägg
  • Emilias mamma

Min son bajsvägrar ; (

Hej, jag skulle bli jätte tacksam om någon har nåt tips till mig!

Börjar från början... Min son på 3,5 år har hafft problem egentligen alltid till och från med förstoppning. Vi fick för länge sen tips att ge laktulos som vi har givit honom nu i ett års tid,och innan dess åt han katrinplommon så det spruta ur öronen!

När han ska bajsa så springer han fram och tillbaka här ibland upp till en timme innan det till sist kommer.. Men på senare tid så har vi märkt att han gör allt för att hålla det inne, vi tror nu att han kanske gjort det hela tiden men att han nu kan kontrollera det och verkligen hålla det tillbaka!

Vi fick tips om att smörja med kräm som var till för analsprickor ifall det kanske gjorde ont när han bajsa och sprack upp på nytt, men även det har vi kört ett tag nu och utan resultat! Tyvärr har det gått så långt ett par gånger att vi fått ge laxerande, och nån gång har han vaknat och skrikit på nätterna av smärta, och har då ibland kräkt och tillslut bajsat då det inte har kunnat hållas kvar där inne längre!

Är det psykiskt? Att Han tror att det ska göra ont?!

Vi tror vi provat allt.. Sitter länge på pottan med honom.. Men han håller det inne ; /

Snälla, några tips på nåt man kan göra?

Jätte tacksam!

Med vänlig hälsning, Elias mamma

• Svar på tråden Min son bajsvägrar ; (
  • Emilias mamma

Tack snälla för ditt snabba svar????!

Är det receptfritt på apotek? Vi är också mitt uppe i att släppa blöjan, så jag har väl trott att det kanske blir bättre när han får sitta ner ordentligt! Det ligger säkert nåt i det att man inte ska prata om det så det blir så stor grej av det!

Tack snälla!

• Emilias mamma

Tack för svaren; )

Får prova något utav det ni har skrivet och se om det har någon annorlunda verkan än lactulosen!

Bor i Malmö, men tack ändå, manvill ju hitta en läkare som verkligen bryr sig! Annars får man bara höra det vanliga som man redan vet!

Ja dem bör ju bajsa så pass ofta, men det kan gå upp till en vecka ibland tyvärr : /

Får hålla tummarna att det blir bättre eller lite lättare nu när vi försöker få honom blöjfri!

Tack än en gång för alla svar! vi kämpar på...

Trevlig sommar

• Emilias mamma

Tack, det var jätte bra ju! Var lite orolig över hur mycket man egentligen kan ge! Tack, nu känns det mycket bättre ; ))

Då ska vi försöka få rätt på detta till slut.. Det får ta sin tid..bara han blir bra i sin mage!

Med vänlig hälsning, Elias mamma

• Emilias mamma

Helt otroligt hur du beskriver det " fru nyfiken"

Det är som om du pratar om oss, exakt så är det för oss också!! Jag ska ta kontakt med vårdcentralen omgående och prata med dem så jag kan f det utskrivet! Tack och åter tack för ditt svar ; ))

• Emilias mamma

Tack! Jag hörde vid ett tillfälle att lactulos var det ända som inte påverkade tarmen alls, men det var kanske helt tokigt? Jag ska kontakta vårdcentralen och förhoppningsvis få movicol utskrivet ; ) Tack för svaret!

Med vänlig hälsning, Elias Mamma

Svar på tråden Min son bajsvägrar ; (