Inlägg från: Karin23 |Visa alla inlägg
  • Karin23

Hemsk känsla:/

Jag gick in i v.17 idag och väntar första bebisen och har ännu inte kännt någe buff,spark eller rörelser. Mår så Depp pga detta. Känner mig inte gravid, tänker hemska tanke att "bebisen är nog död i magen" och "jag kanske har MA utan att veta det än.." Har RUL den 15/7 och de har ingen möjlighet att ge mig tidigare. Ush för att känna såhär:/

• Svar på tråden Hemsk känsla:/
  • Karin23
    zemer skrev 2015-07-01 23:13:37 följande:

Dom allra flesta är oroliga. Men att inte känna av bebisen i v.17 är helt normalt. Jag har börjat känna mina (har två barn) i v.19 båda gångerna. En kompis kände ingenting fören i v.23. Alla är så olika.

Hoppas verkligen att det är så i mitt fall:/ Hemskt att inte kunna lindra sin oro:/
  • Karin23
    Riktigragger skrev 2015-07-02 07:37:11 följande:

Hej!

Jag är i vecka 17+5 och har inte heller känt något än men försöker att inte stressa upp mig något över det. 

Många som jag pratat med har inte heller känt såhär tidigt när de väntat första. De som är omföderskor känner ofta det tidigare, men kan ju bero på också att de vet hur allt ska kännas. 

Tack för ditt inlägg, ja det är inte lätt för mig iallafall att inte dra ner mig själv, känner mig inte särskilt gravid längre,vet inte om det är hormonerna eller hjärnspöken, får hoppas på det bästa då jag har RUL den 15/7 :/
  • Karin23

Hej ALLA! Vill bara meddela alla er underbart stöttande fina mänskor att jag fann ett sett att få ultraljud. Trodde man bara kunde få sitt RUL tidigare och detta är omöjligt just nu med tider i min stad. Men fick tag i en uska på Kvinnokliniken som godkände via doktor för mig att få komma in idag.

Bullen (jag älskar kanelbullar så kallar lillen för det) rörde på handen som syntes och hjärtat slog,hon sa att h*n rörde sig mycket därför det var lite böckligt att se hjärtat lite. Sen såg hon att min livmoder låg i framvägg :) PHJU

Svar på tråden Hemsk känsla:/