Inlägg från: vilsenipannkakan |Visa alla inlägg
  • vilsenipannkakan

B/F mars 2016

Hej! Jag har också precis plussat. I onsdags kväll fick jag svagt resultat på billiga stickor, mannen rusade iväg och köpte cb som visade neg. Torsdagsmorgon visade testet: gravid 1-2 veckor. Men ngn timme efter var det lite blod i flytningarna så jag fick aningens panik. Inget mer blod har kommit och testet imorse var mkt starkare än innan.

Jättejobbigt att gå och vänta på ev missfall.
    Jag testade så tidigt också (nästintill testoman hehe). Jag har idag på bim-1. Önskar att jag inte testat så tidigt, blir bara längre väntan.

Hur kände ni innan ni plussade? Hur känner ni nu?
    Jag mådde illa tre dgr innan jag plussade (det var därför jag testade). Nu sista dagarna har jag haft molvärk ( emellanåt ganska stark o det gör mig ännu mer orolig), lite öm i brösten och trött.

Ngn som har barn sen innan? Jag har två barn (09 och 11). Har inte minne av att molvärken satte igång såhär direkt, men det kanske blir så när livmodern gjort det förut?

• vilsenipannkakan
    hannis12345 skrev 2015-07-06 19:41:09 följande:

Vad roligt!!

Detta är mitt första barn, har aldrig plussat innan. Fick reda på för 6 månader sedan att jag har väldigt låga äggreserver o står o kö till ivf, men i torsdags plussade jag ;)

Jag är 32 o bor i Sthlm.

Stort grattis till dig!
  • vilsenipannkakan

Förlåt, läste igenom trådsvaren och ser att det är en väldig blandning bland er. Alltifrån först barnet till fjärde, kul!

Jag trodde efter andra barnet att det var nog men nu ser läget annorlunda ut ;).

Ngn mer som haft ngn form av blödning?

Jag har bf 19 mars så jag är nog sist ut än så länge i tråden.

• vilsenipannkakan

Hej på er!

Ngn mer än jag som är dyngtrött? Bara bf+1 och redan helt slut. Hur ska man orka för sina andra barn? Mkt mys i soffan sista dagarna ;).

När har ni ringt mvc? Tidigare har jag ringt rätt snabbt men mer orolig för missfall nu.

Ngn mer över 35 år? Vill boka tid för kub, kolla mina sköldkörtelvärden (som var dåliga sist) och lite annat.

Kan inte veckorna gå snabbt till vecka 12?!

• vilsenipannkakan

Ngn mer som känner att symptomen växlar ? Idag känner jag nästan ingenting, blir direkt orolig.

Såå otålig och vill att det ska bli vecka 12 snart!

Någon mer som ska göra kub-test? Fast ni kanske är unga?

• vilsenipannkakan
    TouchOfRed skrev 2015-07-17 18:40:23 följande:

Var på tidigt VUL idag och fick se små hjärtslag slå <3 helt underbart! Och läkaren tyckte storleken stämde överens med vilken vecka jag är i. Är i v. 6+5 ungefär, fick BF kring 11 mars.

Vad häftigt!! Grattis :).

Gick du privat eller var det ngn anledning till att du fick så tidigt UL?
  • vilsenipannkakan

Jag funderat nästan på att boka ett privat ultraljud/vul vid väcka nio eller så för att se tt ngt finns där, att hjärtat slår. Det kostar 650kr på det ställer närmast oss.

Eller ha is i magen till kub v11-13.

• vilsenipannkakan
    TouchOfRed skrev 2015-07-18 22:04:43 följande:

Vid förra graviditeten fick jag mf i v.8 och fick genomgå en långdragen utredning för att utesluta utomkvedhavandeskap, vilket jag ju inte hade. Så nu erbjöd de mig VUL för att dela bekräfta att fostret lever denna gång och att den också ligger på rätt ställe. Och det gjorde den ju kändes helt galet underbart att se det lilla hjärtat slå!

Usch det låter jobbigt.men vad skönt att du nu fick vul och fick se att allt såg bra ut!
  • vilsenipannkakan
    Babbodil skrev 2015-07-19 00:13:06 följande:

Ni som är sugna på tidigt vul. Kolla med er barnmorska. Har ni bakgrund med MF/ma och känner er oroliga kan det mkt väl vara skäl nog till att ni får vul.

Vi fick en tidigt vul i vecka 9 med dottern pga vårt tidigare ma. Behövde inte tjata öht.

Denna gången kommer jag be om det också. Har haft en sparsam blödning nu efter sex så nu går jag på nålar och är givetvis orolig. Har haft så tidigare iof men då var jag ju inte gravid.

Jag har inte haft ngt missfall tidigare men fick lite blod på pappret när jag plussade (sen nid-blödning?). Undrar om man ändå kan få sig ett vul?

Ska inte till bm förrän jag är i vecka 10 ungefär och då är det snart kub.
  • vilsenipannkakan
    godisen skrev 2015-07-20 06:50:35 följande:

Madde13n - då är vi i samma läge! Har en son som föddes juli förra året och är beräknad ca 20/3.

Jag är inte med i FBgruppen, försökte men blev inte tillagd och nu känns det lika bra att vara kvar här :)

Är det någon mer än jag som är trött men har supersvårt för att somna?

Jag är också supertrött men vaknar massor på natten och vaknar för tidigt....

Jg orkar inte hålla reda på både fb-grupp och fl så jag nöjer mig gärna med fl :).
  • vilsenipannkakan
    typ89 skrev 2015-07-28 12:53:31 följande:

Läser att en del av er oxå har problem med illamående och kräkningar. Jobbar någon av er ändå?
    Jag jobbar i vården och mår illa dygnet runt nu, är i v 7 och har egentligen mått illa hela tiden men det blir värre. Kan knappt äta något och måste vila efter jag ätit för att det ska stanna kvar. Jag ska till läkaren på torsdag, bm ska att jag får legrigan comp utskivet då och ev blir sjukskriven.
    Har eller är någon annan sjukskriven för illamående/kräkningar...är rädd att läkaren kommer tycka att jag ska gå till jobbet ändå. Jag vill gärna jobba men klarar inte av att må så illa och vara rädd att kräkas hemma hos folk:/

Ja du, jag börjar jobba om två veckor och känner mig alltmer osäker på hur att jag kommer orka. Nu får jag kraftiga vågor av illamående, yrsel och nu sista dagarna värk i maggropen (har bråck på magmunnen). Nu tuggar jag rennie, äter knäckebröd och dricker mjölk, och vilar. Jag jobbar i skolan och vet inte hur jag ska palla. Vill inte berätta om graviditeten än heller, är bara i v 7.
    Jag har hört om vissa som blir sjukskrivna för illamående. Hoppas man slipper. Men prova du lergigan först och se om det hjälper.
Svar på tråden B/F mars 2016