Inlägg från: nonchalant |Visa alla inlägg
  • nonchalant

B/F mars 2016

Hoppar in här jag med :)

Jag plussade 4/7 (på BiM+2) efter att jag känt mig yr, aningen illamående och väldigt trött på jobbet. Nu har det gått över 2 veckor sedan vi fick veta om det lilla knytet där inne och har redan för exakt en vecka sedan fått komma upp och göra ett VUL hos landstinget då vi har ett flertal MF bakom oss under våra 4 år tillsammans. Läkaren kunde se livmodern och att allt såg ut som det ska. Jag fick även lämna ett urinprov och ta massa blodprov för att se så jag inte ha infektion i kroppen. Läkaren sa dock att det var förtidigt för att kunna se hjärtslag men imorgon har vi fått tid upp på gyn igen för att mäta HcG nivå och se om det finns hjärtaktivitet där inne. Jag känner mig ganska lugn dem här gången. Tar gravidtabletter från apoteket och extra folsyra som läkaren skrev ut till mig för en vecka sedan.

Vi är nu i vecka 7 (6+3) och vi hoppas innerligt att denna graviditet går vägen! Ska även tillägga att vi har inga barn sedan tidigare då alla graviditeter slutat i MF :(

• nonchalant
    emsan skrev 2015-07-19 16:35:27 följande:

Hoppas verkligen att det går hela vägen för dig! Hade själv ett MA i v 18 och är nu i v 5 +2 :)))

Var uppe på gyn idag tillsammas med sambon. Vi var supernöjda med den manliga läkare vi blev tilldelade i brist på ordinarie personal i semestertider. Han var mycket mån om att vi skulle känna oss trygga och väl omhändertagna. Vi fick göra ännu ett VUL och fick denna gång se ett hjärta slå. Känslan går inte att beskriva. Hela rummet fylldes med en obeskrivlig lycka. Läkaren var mycket noggrann och besöket lämnades med känslor över förväntan!

Han sa också: "Det ser jättefint ut. Jag ser ingen anledning till att det inte skulle fortsätta att gå bra." Sen vet man ju tyvärr aldrig, men hans ord lät så trygga och fina så jag skulle ha svårt att inte lita på honom.

Nu är en kritisk milstolpe passerad och jag kan pusta ut ytterligare en stund :')
  • nonchalant

Emsan: håller tummarna för dig och alla andra här i tråden att allting går bra och vi kan följas åt under graviditeten och få massa härliga marsbebisar :)

• nonchalant

[q uote=75546779][quote-nick]Staflina skrev 2015-07-20 21:32:09 följande:[/quote-nick]

Hej! Jag plussade i lördags 18/7 på BIM -2. Är så glad att jag kan spricka. Första ggn för mig. Jag har varit så nojjig att jag inte skulle ha det så lätt. Är 35 år och har "slarvat" med tidigare pojkvänner utan att det blivit nåt, så jag trodde att det skulle vara svårt och kanske tom kört. Är i vecka 5 nu. 

Jag anade att nåt var på gång när brösten började göra svinont. Har någon form av infektion i kroppen känns det som. Otroligt hängig, trött och liksom febrig. 

Tänkte ringa till MVC imorgon. Hur tidigt ringde ni? Och tidigt fick ni tid för ett första besök?

/S.

[/quote]

Grattis! :)

Med tanke på flera MF bakom oss så ringde vi i vecka 5 och har varit uppe på 2 VUL redan. Vi har fått fått inskrivningssamtal 6/8 (dagen innan vi går in i vecka 10) tydligen svårt att få tider under sommaren i vårat län.

Lycka till!

• nonchalant

[q uote=75546779][quote-nick]Staflina skrev 2015-07-20 21:32:09 följande:[/quote-nick]

Hej! Jag plussade i lördags 18/7 på BIM -2. Är så glad att jag kan spricka. Första ggn för mig. Jag har varit så nojjig att jag inte skulle ha det så lätt. Är 35 år och har "slarvat" med tidigare pojkvänner utan att det blivit nåt, så jag trodde att det skulle vara svårt och kanske tom kört. Är i vecka 5 nu. 

Jag anade att nåt var på gång när brösten började göra svinont. Har någon form av infektion i kroppen känns det som. Otroligt hängig, trött och liksom febrig. 

Tänkte ringa till MVC imorgon. Hur tidigt ringde ni? Och tidigt fick ni tid för ett första besök?

/S.

[/quote]

Grattis! :)

Med tanke på flera MF bakom oss så ringde vi i vecka 5 och har varit uppe på 2 VUL redan. Vi har fått fått inskrivningssamtal 6/8 (dagen innan vi går in i vecka 10) tydligen svårt att få tider under sommaren i vårat län.

Lycka till!

• nonchalant
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-22 07:56:21 följande:

I natt drömde jag att jag fick ett brutalt missfall. Skönt att vakna och inse att det var en dröm...

Jag drömde samma sak här om natten. Det värsta är att när jag väl hamnar i en mardröm (vilket tack och lov är väldigt sällan) så har jag fruktansvärt svårt att somna om. Även om jag vaknar så fortsätter jag att drömma om jag somnar om :( Tack och lov så var det bara hemska mardrömmar!
  • nonchalant

Finns ännu en grupp på Facebook där vi blivande föräldrar kan följas åt: Mars-bebisar 2016 -heter den

Gå gärna med och gör oss sällskap :)

Svar på tråden B/F mars 2016