• Babbodil

B/F mars 2016

Jag plussade i onsdags. Andra barnet, tredje graviditeten. Jätteorolig just nu att det inte ska gå vägen men vill inte gå och tänka på det jämt.

• Babbodil

Mina symptom växlar rätt mkt och är jättenojjig och orolig. Vår första graviditet avslutades med ett ma i vecka 14 sågat känner mig inte alls lugn. Just nu vill hamnarna börja må illa då att jag vetat allt är ok. Andra graviditeten gick bra utan en massa symptom men mådde jätteilla i söndags och har inte mått så illa sen så blir helt klart nojjig.

Vill härna med i fbgruppen men vill inte skriva namn öppet här.

Har PM.at. Socionomen så hoppas hon lägger till mig. ??

• Babbodil

Sent med vecka 18. Vi fick ma i v 14 med första graviditeten. Minns att det var fruktansvärt jobbigt. Har sen fått en frisk och underbar dotter och nu håller vi tummarna för att denna graviditeten går vägen.

• Babbodil

Ni som är sugna på tidigt vul. Kolla med er barnmorska. Har ni bakgrund med MF/ma och känner er oroliga kan det mkt väl vara skäl nog till att ni får vul.

Vi fick en tidigt vul i vecka 9 med dottern pga vårt tidigare ma. Behövde inte tjata öht.

Denna gången kommer jag be om det också. Har haft en sparsam blödning nu efter sex så nu går jag på nålar och är givetvis orolig. Har haft så tidigare iof men då var jag ju inte gravid.

• Babbodil
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-19 08:06:59 följande:

Jag har inte haft ngt missfall tidigare men fick lite blod på pappret när jag plussade (sen nid-blödning?). Undrar om man ändå kan få sig ett vul?

Ska inte till bm förrän jag är i vecka 10 ungefär och då är det snart kub.

Ring bm och kolla. Vi gjorde vårt vul i v 9, då kunde man vara säker på att se hjärtljud om allt gått bra. Tyckte det var en bra vecka för oss.
  • Babbodil

Jag lyckas inte heller komma med i fb-gruppen så hänger kvar i tråden här.

Jag är supertrött vissa dagar, andra inte. Mår sjukt illa på morgonen däremot. Måste försöka få kontroll på detta innan semestern är slut känner jag. Hur nu det ska gå till.

• Babbodil

Får prova tomater. Var det nära att jag kräktes nyss och då slängde jag i mig två salta kex och det hjälpte lite.

Svar på tråden B/F mars 2016