B/F mars 2016
Jag är också gärna med!
Jag plussade för tre dagar sedan (känns som en evighet redan) för första gången, har bf 5.3.2016. Första barnet och efter måååånga försök, så jag är väldigt lycklig!
Jag är också gärna med!
Jag plussade för tre dagar sedan (känns som en evighet redan) för första gången, har bf 5.3.2016. Första barnet och efter måååånga försök, så jag är väldigt lycklig!
Hej! Jag har också precis plussat. I onsdags kväll fick jag svagt resultat på billiga stickor, mannen rusade iväg och köpte cb som visade neg. Torsdagsmorgon visade testet: gravid 1-2 veckor. Men ngn timme efter var det lite blod i flytningarna så jag fick aningens panik. Inget mer blod har kommit och testet imorse var mkt starkare än innan.
Jättejobbigt att gå och vänta på ev missfall.
Jag testade så tidigt också (nästintill testoman hehe). Jag har idag på bim-1. Önskar att jag inte testat så tidigt, blir bara längre väntan.
Hur kände ni innan ni plussade? Hur känner ni nu?
Jag mådde illa tre dgr innan jag plussade (det var därför jag testade). Nu sista dagarna har jag haft molvärk ( emellanåt ganska stark o det gör mig ännu mer orolig), lite öm i brösten och trött.
Ngn som har barn sen innan? Jag har två barn (09 och 11). Har inte minne av att molvärken satte igång såhär direkt, men det kanske blir så när livmodern gjort det förut?
Hej! Jag hoppar gärna in här:)
Plussade igår och är i vecka 4+1 med första barnet. Beräknad 18mars.
Lite dum fråga kanske,men när ska man ringa till mvc? Har noll koll på det här!
Har nog inte riktigt fattat att jag är gravid än^^
Tack är i chock!! Hur pålitliga är Clear blue tester??
Hej. Testade positivt igår på bim. Hade nog syns tidigare men va på semester. Bf tror jag blir 22/3. Så himla glad. Går på moln idag:) känner ni andra några symtom?
Fick reda på graviditeten 2/7, har ett barn sedan tidigare som tog ett år innan han blev till. Denna graviditeten blev av redan vid första försöket.
Var idag på vul och fick reda på att jag är i 6+6, och hjärtat slog hårt. Kostade 300kr här. Läkaren sa att missfallsrisken är väldigt låg när man sett att hjärtat slår. Missfallen sker ofta i samband med att hjärtat börjar slå (v6-7) eller när barnet går över från gulekroppen och äter av mamma (va v11?)
Är så glad!
Mår illa, måste småäta jämt, sover kasst och är extremt trött, kan somna bara jag sätter mig ner.
Jag är också beräknad 23/3. Har ömma bröst och lite trött.
Idag gjorde jag dock nåt dumt... Har känt mig mindre trött senaste dagarna och tog ett gravtest (RFSU digitalt) som jag hade över sen innan. Men istället för + eller - fick jag "?" på displayen.... Vad sjutton ska detta betyda!? Nu blev jag jätteorolig för att jag har fått en MA!!
Hej hej bf 1 mars .. är I v 9 och hat spytt i 3 veckor snart sjukt trött på detta.. har 3 barn att ta hand om varannan vecka o det får bara inte . Är så trött ????
Hejsan,
Plussade för ett par veckor sen BF 17/3 gick precis in i v 8. Är 41 år och väntar min 3:e som blir en liten sladdis, de andra är födda 04 och 08 Jag är överlycklig trots att jag eg. trodde mig vara klar med barnskaffandet, har dock en komplicerad relation med barnens far just nu och kommer sannolikt separera och skilja mig under graviditeten, men jag reder mig bra själv ????
Kram J
Hur gör ni alla med illamåendet. Jag blir tokig här hemma! Har sånna armband och lergigan. Men lergiganen gör mig sååå trött o seg. Det är så tråkigt.
Vill ju inte må konstat illa. :(
Kramkram
Både igår o idag har jag haft lite mensvärk, har dessutom fått blod på pappret när jag torkat mig. Jag blir så himla nojjig! Ska till bm på onsdag. Hoppas att allt är som de ska. :(
Illamåendet börjar äntligen släppa här och jag har inte kräkts på två dagar nu. Väldigt skönt efter tre veckor av morgonspyor. V. 9+5 idag, hoppas jag får må bra resten nu.
Ni som mår illa, försök att tänka att det åtminstone är ett klart bevis på att det lilla växer i magen. Det är ju ett litet trygghetstecken på det viset, även om det är enormt jobbigt. Jag nojar nästan lite nu då jag slutat kräkas och tror att nåt ska vara fel. Men så länge magen växer får jag väl vara lugn.
Förra veckan ca 9+3 slutade mitt illamående helt, jätteskönt men samtidigt nojig..
Va på ul v 8 o då såg vi ett hjärta;)
Vad tror ni? Normalt el ska man kolla?
Jag är superorolig nu! Har väldigt ont i ryggslutet och har haft det sedan igår kväll. Tänkte att det är växtvärk eller tidiga foglossningar, eftersom jag också känt av det i höfterna då jag gått mycket. Men så läste jag att missfall ofta börjar med ryggont, så såklart blev jag supernojig. Jag är i v. 11.
Vad har ni andra för erfarenheter av värk i ryggen?
Idag har vi äntligen fått se det lilla miraklet på ultraljud! Vilken otrolig känsla det var och allt var precis som det skulle. Jag är så lycklig!! Nu kommer vi nog att berätta för familjen åtminstone och inte vänta mer (är i v. 11) för läkaren sa att allt utvecklats normalt och hjärtat slog bra, så det finns ingen anledning att oroa sig.
Jag skall föda den 2 mars och vill jätte gärna vara med i Facebook gruppen.
Min adress [email protected]
Jag har mått jätte illa ända fram till vecka 12 är i vecka 13 nu.
Det som är mycket märkligt är att det man är sugen på ena dagen vill man inte ha andra dan. Det som hjälpte mitt illamående va Loka crush citron. Nu vill jag absolut inte ha det.
Det man alltid ha fått höra, åh att vara gravid är så underbart. Hmm kan kanske hålla med nu när man mår bättre. Men man är hård i mage (återkommer hur man kan göra det bättre), ont i brösten som tusen nålar, trött som en gris och humör som en arg björnhona, haha.
Hård mage prova att äta tomater ( mitt beroende), linfrö i fil eller yoghurt, ärtor på burk till varje middag och katrinplommonjuice. Man är fortfarande hård men det blir lättare att gå på toa. Jag grät i början innan jag fick rätt på magen med dessa hjälpmedel. Hoppas något kan hjälpa er.
Börja redan nu smörj in era magar efter dusch med helosan salva. Då slipper ni det värsta bristningarna. Enligt en vännina så smörj in det nedre partiet den sista månaden så spricker man inte så mycket. Hon har fött 5 barn. Så hon borde veta.
Hoppas vi kan hjälpa varandra. Har själv fått 2 missfall innan. Men det tar vi en annan dag. Jag är lycklig att jag är gravid! Grattis till er alla!