Inlägg från: TouchOfRed |Visa alla inlägg
  • TouchOfRed

B/F mars 2016

Hoppar gärna på denna tråd! Gravid i v.7 (6+0) med BF kring 5 mars (olika beroende på vilken hemsida man kollar på). Första barnet men har 1 mf bakom oss så man vågar ju inte glädjas fullt ut denna gången... Nu har Jag dock mer symptom jämfört med sist: mår illa, molvärk, kissnödig, frusen och dessutom supertrött. Men jag välkomnar alla mina symptom,ser det bara som positivt!

• TouchOfRed

v. 6+2 och nu har den ordentliga tröttheten kommit. Somnade idag på lunchen på jobbet och när jag kom hem från jobb somnade jag direkt i soffan. Igår kväll sov jag hela kvällen i soffan.Glad  Tröttheten varvas med illamående, men det brukar gå över när jag äter. Men jag tycker bara det är så härligt med dessa symptom, mtp att vid min förra grav hade jag nästan inga symptom och då fick jag mf i v. 8. Ska på tidigt UL på fredag (v. 6+5), håller tummarna för hjärtslag!!Drömmer

• TouchOfRed

Var på tidigt VUL idag och fick se små hjärtslag slå <3 helt underbart! Och läkaren tyckte storleken stämde överens med vilken vecka jag är i. Är i v. 6+5 ungefär, fick BF kring 11 mars.

• TouchOfRed
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-17 21:17:27 följande:

Vad häftigt!! Grattis :).

Gick du privat eller var det ngn anledning till att du fick så tidigt UL?

Vid förra graviditeten fick jag mf i v.8 och fick genomgå en långdragen utredning för att utesluta utomkvedhavandeskap, vilket jag ju inte hade. Så nu erbjöd de mig VUL för att dela bekräfta att fostret lever denna gång och att den också ligger på rätt ställe. Och det gjorde den ju kändes helt galet underbart att se det lilla hjärtat slå!
  • TouchOfRed

Var på inskrivning idag, ååh nu känns allt så verkligt! Underbart! är trött, illamående och fryser men är överlycklig ändå! <3 v.7+6 idag enligt tidigare VUL

• TouchOfRed

Är i v.9+5 nu. Det värsta illamåendet har börjat avta, men är fortfarande mkt trött. Väldigt uppblåst och trög mage också, käkar mkt torkad frukt och fiberrika bröd mm. Jeansen börjar kännas trånga, tänker ibland att jag kanske bara är tjock och inte alls gravid, men då brukar jag titta på bilden jag fick med mig från VUL.

Längtar tills vi vågar berätta för släkt o vänner och längtar till nästa besök hos bm i v.15 då vi ska lyssna på hjärtljud <3

• TouchOfRed
    Linkken skrev 2015-08-13 14:39:16 följande:

Idag har vi äntligen fått se det lilla miraklet på ultraljud! Vilken otrolig känsla det var och allt var precis som det skulle. Jag är så lycklig!! Nu kommer vi nog att berätta för familjen åtminstone och inte vänta mer (är i v. 11) för läkaren sa att allt utvecklats normalt och hjärtat slog bra, så det finns ingen anledning att oroa sig.

Grattis, så underbart! <3
  • TouchOfRed
    Tett90 skrev 2015-09-12 11:56:52 följande:

Denna fina lilla människa som bor i min mage fick vi se igår :)

Underbart! <3
  • TouchOfRed
    ElliK skrev 2015-11-13 13:28:21 följande:

Var på rul för nån vecka sen. Moderkaka i framkant men känner denna bebis mer än förra. Hon, ja det är en flicka :D, sparkar som en galning där inne. På ul låg hon och lekte med sina små tår.

<3
  • TouchOfRed
    Tett90 skrev 2015-11-26 23:09:40 följande:

Någon som tänkt söka gravidpenning ?

Jag jobbar på förskola med barn 1-5år och tänker söka

Jag har tänkt söka, är veterinär. När har du BF?
  • TouchOfRed
    Tett90 skrev 2015-12-04 22:57:57 följande:

Jag har bf 23/3 :) när har du?

5/3 så jag är lite sent ute, men har tänkt försöka jobba hela januari ut om jag orkar och kan...
Svar på tråden B/F mars 2016