• MirjaN

B/F mars 2016

Jag skall föda den 2 mars och vill jätte gärna vara med i Facebook gruppen.

Min adress mirjaandersson@spray.se

Jag har mått jätte illa ända fram till vecka 12 är i vecka 13 nu.

Det som är mycket märkligt är att det man är sugen på ena dagen vill man inte ha andra dan. Det som hjälpte mitt illamående va Loka crush citron. Nu vill jag absolut inte ha det.

Det man alltid ha fått höra, åh att vara gravid är så underbart. Hmm kan kanske hålla med nu när man mår bättre. Men man är hård i mage (återkommer hur man kan göra det bättre), ont i brösten som tusen nålar, trött som en gris och humör som en arg björnhona, haha.

Hård mage prova att äta tomater ( mitt beroende), linfrö i fil eller yoghurt, ärtor på burk till varje middag och katrinplommonjuice. Man är fortfarande hård men det blir lättare att gå på toa. Jag grät i början innan jag fick rätt på magen med dessa hjälpmedel. Hoppas något kan hjälpa er.

Börja redan nu smörj in era magar efter dusch med helosan salva. Då slipper ni det värsta bristningarna. Enligt en vännina så smörj in det nedre partiet den sista månaden så spricker man inte så mycket. Hon har fött 5 barn. Så hon borde veta.

Hoppas vi kan hjälpa varandra. Har själv fått 2 missfall innan. Men det tar vi en annan dag. Jag är lycklig att jag är gravid! Grattis till er alla!

Svar på tråden B/F mars 2016