Inlägg från: linuslotta |Visa alla inlägg
  • linuslotta

B/F mars 2016

Hej

Kanske låter lite knepigt men jag har 2 barn som är 12 och 10 år. och nu har jag äntligen fått ett plus igen ( efter några missfall) Kan tyckas att jag bör vara van men för mig känns det som att börja om från 0. Har länge tyckt att det räckt med 2 barn men nu dom senaste åren har jag fått en stark önskan om en liten igen, Och innan jag blir för gammal Jag är 35 år men min man är 11 år äldre än mig.
    Jag har bf 29/3-2016 men vågar inte riktigt vara så glad som man borde kanske pga att jag haft mf ett par ggr förut.
    Någon som är ungefär i samma situation som jag ??

• linuslotta
    Dahlaya skrev 2015-08-18 20:05:05 följande:

Facebook gruppen skrevs det om i familjelivgruppen väntar barn i feb/mars om jag inte minns fel, inte i denna :)

Nu har jag gått in i v 11, och har bokat gravidmassage imorgon, men nu blrjade jag läsa en massa inlägg på internet och blir lite orolig.. Är det någon som har fått massage när ni vart gravida och i vilken vecka?

Jag fick i v 14 förra gången och det gick bra,men står en massa om "upp till 12v"?

Innan v. 12 ska man inte masseras. Har jag fått höra efter att jag fått missfall 2 ggr när jag gjort massage innan v.12
    Mina missfall behöver ju inte bero på det men kan lika gärna vara det eftersom de avråder en att göra det.
    Vore jag dig så skulle jag avboka eller flytta fram tiden ett par veckor.
  • linuslotta
    typ89 skrev 2015-08-25 11:37:06 följande:
    Jag är i vecka 11 nu och har mått/mår väldigt illa hela tiden/kräks sen jag fick veta att jag va gravid. Äter också lergigan comp samt primperan, annars hade jag inte klarat mej.
    För mej funkar det bättre att äta och dricka väldigt kalla saker, typ melonbitar från kylen, saft istället för vatten. Att suga på isbitar kan också va gott och släcker törsten lite. Har du testat nån mer medicin?
    Jag mår fruktansvärt illa hela dagarna med. I dag har jag varit på Apoteket och köpt såna där sea band o ha runt handleden.( till för åksjuka och graviditet) Har inte hunnit ha dom så jätte länge på mig men tror faktiskt illamåendet har minskat en del.
    Hoppas och tror det ska bli bättre nu.
Svar på tråden B/F mars 2016