• typ89

B/F mars 2016

Hej. Testade positivt igår på bim. Hade nog syns tidigare men va på semester. Bf tror jag blir 22/3. Så himla glad. Går på moln idag:) känner ni andra några symtom?

• typ89
    Linkken skrev 2015-07-14 08:45:33 följande:
    Grattis till plusset! Solig Är det ditt första barn?
    Jag är i vecka 7 nu (6+3) och har växtvärk i magen, blir lätt trött i ryggen, lite lätt illamående från och till, hungrigare än vanligt, ömma bröst och nu också en liten liten bula på magen. Glad Mår ändå bättre än jag förväntat mig, så jag klagar inte. Det jag lider mest av är att jag fått ett helt galet munsår, vilket jag aldrig brukar ha annars. Märkliga symptom man kan få, haha! Du då?
    Tack det samma! Ja, det är vårt första barn men min tredje graviditet så hoppas verkligen att det går vägen nu.  Jag måste nog vara i v5 (4+1) idag då. 
    Är det ditt första barn med?
    Munsår? ja va konstigt, men det händer ju en hel del saker i kroppen:)
    Jag mår också lite illa och har kräkts en gång innan jag visste att jag va gravid. Och brösten känns tunga, som att dom har vuxit en del.
  • typ89
    MarsBebis skrev 2015-07-14 22:40:33 följande:

Hej!
    Jag vill bli tillagd i FB gruppen! :)
    Stina Norberg heter jag bor i Östersund, Jämtland... har en kronisk sjukdom som heter endometrios som har påverkat mig mycket, dels har läkare berättat för mig att jag har ca 30 % chans att få barn. Men mirakel händer :) jag har lyckats bli gravid!!! BF 8 mars 2016 

Hej. Jag har också endometrios. Missförstå mej inte men de känns lite skönt att se flera som har det. Jag känner ingen som har det. 
     Hur känns det för dej nu när du är gravid, mår du bättre då?  Jag har bf 22 mars så ligger någon vecka efter dej:)
  • typ89

Läser att en del av er oxå har problem med illamående och kräkningar. Jobbar någon av er ändå?
    Jag jobbar i vården och mår illa dygnet runt nu, är i v 7 och har egentligen mått illa hela tiden men det blir värre. Kan knappt äta något och måste vila efter jag ätit för att det ska stanna kvar. Jag ska till läkaren på torsdag, bm ska att jag får legrigan comp utskivet då och ev blir sjukskriven.
    Har eller är någon annan sjukskriven för illamående/kräkningar...är rädd att läkaren kommer tycka att jag ska gå till jobbet ändå. Jag vill gärna jobba men klarar inte av att må så illa och vara rädd att kräkas hemma hos folk:/

• typ89
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-28 16:26:04 följande:
    Ja du, jag börjar jobba om två veckor och känner mig alltmer osäker på hur att jag kommer orka. Nu får jag kraftiga vågor av illamående, yrsel och nu sista dagarna värk i maggropen (har bråck på magmunnen). Nu tuggar jag rennie, äter knäckebröd och dricker mjölk, och vilar. Jag jobbar i skolan och vet inte hur jag ska palla. Vill inte berätta om graviditeten än heller, är bara i v 7.
    Jag har hört om vissa som blir sjukskrivna för illamående. Hoppas man slipper. Men prova du lergigan först och se om det hjälper.
    Usch, lider med dej, hur går det nu, är det bättre? sämre?
    Jag har inte vart så aktiv på fl. Äter Legrigan comp varje dag, kräks vissa dagar, vissa mår jag "bara" pyton och ligger utslagen. Märker att om jag rör mej för mycket så käks jag oftare. Blev sjukskriven tom en vecka till men ska till läkaren på torsdag igen, ska se om jag får någon annan medicin då. Hoppas det finns nåt som hjälper mer. Den största trösten är att jag iaf går in i v 9 idag.
  • typ89
    esch skrev 2015-08-14 12:24:30 följande:

Mina dagar är desamma, dag ut och dag in. Jag bara sover, mår illa och kissar. Får knappt i mig någon mat. Har ingen ork till något, eftersom att jag mår så illa.

Har fått lergigan comp nu. Så ska testa dem. Någon annan här inne som mår så pass dåligt som jag? Eller har gjort? Hur gjorde ni?

Jag har testat allt. Inget hjälper.

Jag är i vecka 11 nu och har mått/mår väldigt illa hela tiden/kräks sen jag fick veta att jag va gravid. Äter också lergigan comp samt primperan, annars hade jag inte klarat mej.
    För mej funkar det bättre att äta och dricka väldigt kalla saker, typ melonbitar från kylen, saft istället för vatten. Att suga på isbitar kan också va gott och släcker törsten lite. Har du testat nån mer medicin?
  • typ89
    Bonebag skrev 2015-08-25 14:05:38 följande:

Lergigan - ni som äter. Blir ni inte trötta?? Jag blir totalt utslagen så jag fick sluta ta dom då jag har en 11 månaders hemma oxå....

Jag blir piggare av den däremot blir jag trött av primperan så de går väl på ett ut;) Men har du "bara" lergigan eller lergigan comp? för i dom sista är de ju koffein och nåt mer i.
  • typ89
    Bonebag skrev 2015-08-25 23:06:38 följande:
    Vet faktiskt inte vilket... Men läser man på om de så används det mest mot oro osv... Så kanske inte så konstigt man blir helt utslagen av dom ;P
    Hehe, ne då e de ju inte så konstigt.
    Jag har inte testat sea band än. Har väl tänkt att om mediciner knappt kan få mej att sluta kräkas så kan väl dom inte det heller men det kanske är värt att pröva. Känns ju sådär kul att äta lergigan med för de går ju inte på högkostnadsskyddet så det blir ju väldigt dyrt.
  • typ89
    esch skrev 2015-08-26 14:04:59 följande:
    Lergigan comp ligger nog runt 150kr/burken. O dom har hjälpt! Klarar mig inte utan dom
    japp dom gör ju det...jag går in på min 5:e burk nu. yey, men visst att få vara nästan som en människa det är värt väldigt mycket. Hoppas på att kunna börja jobba snart med:)
Svar på tråden B/F mars 2016