• Dahlaya

B/F mars 2016

Fick reda på graviditeten 2/7, har ett barn sedan tidigare som tog ett år innan han blev till. Denna graviditeten blev av redan vid första försöket.

Var idag på vul och fick reda på att jag är i 6+6, och hjärtat slog hårt. Kostade 300kr här. Läkaren sa att missfallsrisken är väldigt låg när man sett att hjärtat slår. Missfallen sker ofta i samband med att hjärtat börjar slå (v6-7) eller när barnet går över från gulekroppen och äter av mamma (va v11?)

Är så glad!

Mår illa, måste småäta jämt, sover kasst och är extremt trött, kan somna bara jag sätter mig ner.

• Dahlaya

Är det bara jag som fått en gigantisk mage de senaste två veckorna? Visst trodde jag det skulle synss tidigare med barn nr 2 men ser ut som jag är i ca 5e månaden om man jämför.. (Är i 8e veckan)

• Dahlaya

Tror tyvärr jag blir tvungen att berätta på jobbet snart även om det är alldeles för tidigt.. Går inte att dölja..undrar bara vad som kan synas så tydligt.. Är det livmodern eller är det bara tarmarna som svällt som det står att de kan göra?

Bifogar en bild där jag håller in magen..

• Dahlaya

Facebook gruppen skrevs det om i familjelivgruppen väntar barn i feb/mars om jag inte minns fel, inte i denna :)

Nu har jag gått in i v 11, och har bokat gravidmassage imorgon, men nu blrjade jag läsa en massa inlägg på internet och blir lite orolig.. Är det någon som har fått massage när ni vart gravida och i vilken vecka?

Jag fick i v 14 förra gången och det gick bra,men står en massa om "upp till 12v"?

• Dahlaya

Åh vad härligt, i vilken vecka är du i? Vi såg bebisen på ultraljudet i v 13+4 och ska göra ett extra ultraljud för att se könet i v 16+5 :) kan inte hålla oss

• Dahlaya

Hej! Ja vi gör ett extra bara för könet, men gynekologen kallar det för tillväxtkontroll med könsbestämning.. Crocus i linköping, privat och ej anslutet till landstinget så man betalar mer än när man går till vanlig doktor, men det är det värt :) 99% säkerhet på rätt kön i v 16-19 :)

Vi gör vårt rul ca en månad senare men de säger bara kön ifall de ser (de letar inte) och har hört att det ofta blir fel

• Dahlaya

Känner småtryck men längtar tills man kan känna mer :)

Är det någon annan som mår illa fortf? jag mådde illa v7- v 12-13 och var glad över att jag klarat mig igenom det utan medicin och sjukskrivning... men sedan kom illamåendet tillbaka med en smäll i v 15 och nu måste jag vila jämt, äta jämt, är yr konstant och har börjat äta lergigan comp för att hantera det, sover drygt 5timmar på dagen och 8-9tim på natten men kroppen är ändå trött :( är i v 18 nu och sjukskriven för jag var så yr på jobbet så jag trodde jag skulle svimm

Är väldigt glad dock för det visade sig att vi väntar en liten flicka, så nu får vi en av varje :)

Svar på tråden B/F mars 2016