• esch

B/F mars 2016

Amaryllis skrev 2015-08-02 15:48:13 följande:
    Vilken vecka är du i? Det var likadant för min kompis men när de undersökte henne var allt som det skulle!
    Håller tummarna!
    Går in i vecka 9 imorgon.
    Jag hoppas verkligen att allt är okej!
  • esch
    Erese skrev 2015-08-05 00:36:44 följande:

Camrad: nästan samma situation som mig. Vi har två barn och hade inga planer på någon tredje. Men tji! Fick vi. Trots kopparspiralen valde en liten att stanna kvar. Kom som en chock, vi var helt överens om abort, men dagarna passerade och jag började fundera. Vi har helt enkelt valt att behålla set lilla pyret :)

Det jobbigaste just nu är att jag mår illa, vilket gör att jag inte kan njuta av graviditeten ännu. Sover och mår illa.

Illamående är här med. Kan inte fungera normalt känns de som. Bara yr o kräkig!
    Slutade även på två mediciner som kunde skada barnet. Så känns som att man är på rehab för droger. Kroppen är kaos.

Jag vill ju kunna njuta.
  • esch

Idag har jag fått sett den lille! Hela 1 centimeter stor är hon eller han och mår alldeles utmärkt. :)
    Tänk att en sån liten sak kan få en att må så dåligt! Hihi

Nu ska jag vila lite o drömma om min bebis.

• esch
    Junisol skrev 2015-08-05 20:05:16 följande:

Jag har fått lergigan Comp mot illamåendet men först innan jag tar det så ska jag imorgon bli stucken under tungan med akupunktur hos BM! Hoppas det hjälper!!

Återkom och berätta! Jag mår också fruktansvärt o hade gärna velat ha hjälp mot illamåendet.
  • esch
    Junisol skrev 2015-08-08 15:52:01 följande:

Jag tror faktiskt att det hjälpte med akupunktur under tungan! Känner mig iaf bättre nu o inte sånt där illamående jag hade! Känner mig lite som en ny människa

Åh, va skönt för dig! Kanske borde testa de? Hmmm.
  • esch

Här står väl inget om en fb-grupp? Så vitt jag kan se

• esch

Mina dagar är desamma, dag ut och dag in. Jag bara sover, mår illa och kissar. Får knappt i mig någon mat. Har ingen ork till något, eftersom att jag mår så illa.

Har fått lergigan comp nu. Så ska testa dem. Någon annan här inne som mår så pass dåligt som jag? Eller har gjort? Hur gjorde ni?

Jag har testat allt. Inget hjälper.

• esch
    Camrad skrev 2015-08-14 23:02:28 följande:

Jag mår också fruktansvärt illa ????
    Kan äta lite (mest frukt eller grönsaker) men har enorma problem med att dricka.
    Klarar inte vatten i någon form eller mjölk och blir skakig, får huvudvärk, jättetörstig och helt nere av vätskebrist.
    Idag har jag testat lergigan comp och har kunnat dricka lite mer.
    Får såna hemska hjärtklappningar av medicinen bara ????

Ska testa akupunktur hos bm på måndag och se om det hjälper.

Usch, det är så jobbigt! Dricka kan jag. Äta däremot... Allting är osmakligt o motbjudande. Förstoppad är jag med. Så jag sitter med en jäsande mage o dricker resorb dagarna igenom. Hihi.

Hur mår du i övrigt? Trött? Eller så
  • esch

Gjorde en sluten grupp på fb idag. Även hemlig. För oss med bf 2016. Finns de folk som är intresserade av att vara med?

• esch

Jag kan inte lägga till genom mailadress. Utan måste ha namnen. Hm. Undra hur jag ändrar detta. Får jag klura med idag!

• esch
    typ89 skrev 2015-08-25 11:37:06 följande:
    Jag är i vecka 11 nu och har mått/mår väldigt illa hela tiden/kräks sen jag fick veta att jag va gravid. Äter också lergigan comp samt primperan, annars hade jag inte klarat mej.
    För mej funkar det bättre att äta och dricka väldigt kalla saker, typ melonbitar från kylen, saft istället för vatten. Att suga på isbitar kan också va gott och släcker törsten lite. Har du testat nån mer medicin?
    Har bara fått lergigan comp. Den har hjälpt väldigt mycket. Hade nog inte pallat utan den. Sen har jag gjort, som du säger, ätit lite o då o då ist för stora portioner mer sällan
  • esch

Fb-gruppen verkar inte funka. Jag vet inte vad det är som jag gör fel. Återkommer!

• esch
    typ89 skrev 2015-08-26 13:54:24 följande:
    Hehe, ne då e de ju inte så konstigt.
    Jag har inte testat sea band än. Har väl tänkt att om mediciner knappt kan få mej att sluta kräkas så kan väl dom inte det heller men det kanske är värt att pröva. Känns ju sådär kul att äta lergigan med för de går ju inte på högkostnadsskyddet så det blir ju väldigt dyrt.
    Lergigan comp ligger nog runt 150kr/burken. O dom har hjälpt! Klarar mig inte utan dom
Svar på tråden B/F mars 2016