• Irmisans

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej hej alla! Skulle gärna vilja vara med och följas åt :) 
    Jag plussade i onsdags, och ska vara i v.6+1. Pratade med barnmorskemottagningen imorses och ska dit på hälsosamtal den 22:a juli och ha inskrivning 31:a augusti. 
    Jag är väldigt glad trots att detta inte alls var planerat. Fyllde 21 i förrgår, har fast jobb och har varit tillsammans med min kille sedan jag var 14. Vet att detta kommer må bra men är väldigt nervös och kanske lite chockad! 

• Irmisans
    drommenomenliten89 skrev 2015-07-10 22:25:24 följande:

Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3

Drommenomenliten 18/3

Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3

Drommenomenliten 18/3

Irmisans 3/3
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Linkken skrev 2015-07-11 09:09:46 följande:
    Det kommer säkert att gå jättebra! Nervös och chockad är det nog bara normalt och kanske lite bra att vara, vore ju skrämmande om man inte var nervös alls.

Och var glad att det gick så snabbt, vi har försökt i nästan två år, flera undersökningar och dyra hormonbehandlingar bakom... Men absolut värt det nu, såklart!
    Tack för stödet!
    Vad omständigt att behöva gå igenom så mycket innan, men så roligt att det givit resultat! Känner mig lyckligt lottad på fertilitetsplanet, har liksom aldrig ens tänkt åt det hållet efter som vi inte försökt. Men lillen/lillan i min mage är väldigt välkommen, men oväntad. Huvudet är inte riktigt med ännu :) 
    Hur länge har ni velat ha barn? Har ni planerat mycket? Så nyfiken! :P
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Någon annan som känt att det typ spänner i livmodern?

Gör inte så ont som i början av veckan då jag hade ont i äggstockarna. Nu känns det mer trångt!

Har också ömma bröst, trött hela tiden och klarar inte av lukten av varm mat så bra???? inget illamående ännu, bara lite yrsel. Hoppas det håller sig så!

Kul att läsa hur alla känner sig!

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Linkken skrev 2015-07-13 08:36:13 följande:

Jag känner också så, och ibland river det riktigt till så att det gör rätt ont. Det tycks vara så för mig, så har slutat oroa mig för det. Nu har jag börjat märka av pyttelite illamående på morgnarna och förmiddagarna, men ingen panik än så länge.

Egentligen tycker jag det är lite mysigt då det värker och bubblar i magen, känns som att det faktiskt händer något där!

Lite mysigt är det ju ????

Skulle aldrig skrivit att jag inte mådde illa för det gör jag nu. Räcker med att jag sätter mig upp så snurrar världen! Åka bil börjar kännas ganska uteslutet. Ligger bara ner och känner mig ynklig. Tur att man har en bra sambo! ????
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Roligt att läsa allas symtom! Mycket jag känner igen mig i.

Jag har i en veckas tid sovit mellan 12-14 h per dygn samt är jag konstant hungrig. Jag blir åksjuk av att åka bil och mår lite illa emellan åt. Är super känslig för dofter, speciellt matos, vilket är lite problematiskt i och med aptiten!

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Sandra80tattoo skrev 2015-07-15 23:11:51 följande:

et går bra utan medicinen, slutade med den någon månad innan jag blev gravid för jag trodde det skulle öka chanserna (och sexlusten) och det hjälpte ju uppenbarligen. Humöret har ju inte blivit värre, och nu somnar jag tidigt och vaknar tidigt, så nice! Har haft svårt att somna förut och använder kjedjetäcke. Sugen på snus är jag dock men det funkar hyfsat med onico.

Hej! Hur gör du för att klara abstinensen? Några tips?

Är rökare och det är svinjobbigt för mig att sluta. Blir en otrevlig, förbannad kärring om jag inte rökt på en tre timmar ???? Jobbigt både för mig och omgivningen! Har nu hittat elcigg utan nikotin och annan skit så hoppas att det kommer hjälpa ????
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Ska på fest imorgon och är vanligtvis en av dem som dricker och tål mycket så har ingen aning om hur jag ska slingra mig undan alla frågor om varför jag ej dricker. Fem av mina och min sambos bästa vänner är de enda av de som är där som vet ännu och vill inte riktigt berätta för alla än. Det kommer definitivt att märkas att jag ej dricker för det är alltid jag som håller i dryckesspel, lekar och shotande...

Så snälla ge mig massa tips hur jag ska vitljuga mig igenom natten!?

Väldigt tacksam för svar!

Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Vill tacka för alla fina tips för att kunna låtsas dricka! Körde på alkoholfria cider och drinkar. Funkade super bra! Längtar efter att säga till alla, men vill vänta tills vecka 12 tidigast ????

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    elin1987 skrev 2015-07-21 12:49:45 följande:

Är det någon mer som har fått humörsvängningar ?? Jag har gråtit hela morgonen typ.. Känner mig mest ensam i hela världen typ. Logiskt sett vet jag att det inte stämmer men just idag verkar alla vara upptagna med sitt.. Stackars min kille om jag ska vara så här känslig i 9 månader!

Har också riktigt jobbiga humörsvängningar. Grät i 3 timmar över att det inte fanns gurka hemma... Vi får hålla ut och försöka vara snälla när vi orkar!
    Oplanerad Mamma
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?