• I norr

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej!

Jag hoppar oxå in här. :)

Plussade i tisdags, exakt en vecka sen idag :) men kan fortfarande inte förstå att det är sant.

Intressant att följa så många som är i samma läge. Jag är i V5 (4+6) vet det ganska exakt då vi gjort ivf.

Mår lite illa men inte alls i närheten av att spy. Har lite värk i magen typ som mensvärk på morgonen och på kvällen. Känner oxå att jag de sista dagarna fått kissat oftare och även på nätterna.

Funderar när jag ska ringa och boka tid för första besöket?

• I norr

[quote=75524529][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-14 10:36:13 följande:[/quote-nick]Då är vi lika långt gången :) antar att du är från norr genom ditt nickname, jag också![

Jo såg att vi va exakt lika. Kul! :)

Från norr stämmer bra, väldigt långt norrut. ;)

• I norr
    ofverberg skrev 2015-07-18 20:00:04 följande:

Jag äter en massa skit som godis och chips. Äter väldigt små mat portioner, men några mellanmål och frukt när illamåendet blir för jobbigt. Alltid ätit barnportioner men tycker jag äter mindre sen jag blev gravid. Får oxå ta och sluta med godis, inte bra som sagt att redan gå upp en massa.

Är det någon mer som tänkt skriva en gravid dagbok och ge barnet sen? Jag har skrivit när det varit något speciellt, skrivit sen jag fick reda på det och det är 1v sen imon :)

Jag har köpt en fyll-i-bok "jag är gravid" den kändes lätt att fylla i och är från vecka 5. Hur man mår, tankar och så.

För övrigt så har jag knappt några symtom alls. Lite ömma bröst och ibland lite växtvärk. Mådde lite illa tidigare men tycker det har minskat å nästan försvunnit helt.

Längtar sååå till att tiden går för är orolig mest hela tiden att något ska gå fel.
  • I norr

[quote=75540680][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-19 10:48:20 följande:[/quote-nick]Var köpte du den ?:)[/

På Åhléns står www.glimraforlag.se på baksidan på den. Är vit med en rosa rand på framsidan där det står Gravid och under det "en fyll-i-bok om nio månaders väntan" 149kr

• I norr

[quote=75541301][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-19 13:54:46 följande:[/quote-nick]Det känns som att mina symptom minskar :/ har fortfarande spända bröst men inte lika som i början.. Växtvärk som kommer och går, illamåendet börjar försvinna.. Borde vara glad för de men jag blir bara orolig..[/

Samma här...

• I norr

Jag har knappt några symtom alls. Mår lite illa till och från men är bättre så länge jag äter...tyvärr ;) detsamma gäller molande värk å trötthet, det kommer å går.

Har däremot fått svamp, vilket inte är så kul... Någon annan som har det?

Är i v7 (6+4). Då vi gjort IVF så har jag inte kontaktat någon mödravård än utan ska kontakta kliniken om en vecka då de öppnar igen efter semestern. Verkar som att vi får ett tidigt ultraljud pga detta, så hoppas på att få det inom två-tre veckor.

• I norr

Jag mår väldigt lite illa, mer som ett sug så jag äter allt å mest hela tiden...inte heller så bra men bättre än att kräkas iaf.

Däremot är jag som tjock i näsan, typ som när man är förkyld men jag är inte snorig. Mer som tungandad och blir helt andfådd bara av att gå upp för en trapp. Någon annan som känt något liknande?

Då jag gjort IVF så får vi ett tidigt UL och fick idag veta att det blir nästa tisdag, då är jag i v9 (8+6). Ska bli så kul att se att det faktiskt är någon där inne. Vilket jag hoppas iaf. Är livrädd för att det inte ska slå nåt hjärta oxå...

• I norr

Känner mig helt förstörd och tom. Har börjat blöda idag. Om jag inte skulle varit gravid så hade det varit tid för mens vilket står överallt att det är helt normalt men ändå. Har gråtit hela fm men aka strax få åka iväg på vul, hade egentligen tid på tisdag men i och med detta så behöver jag få veta nu om allt står rätt till eller inte. Så alla alla tummar ni kan, snälla. Orkar inte med ett missfall.

• I norr

[quote=75607127][quote-nick]elin1987 skrev 2015-08-06 14:56:29 följande:[/quote-nick]Nejnejnej Gud så tråkigt :( visst var vi i samma vecka ? 8+1. Håller alla tummar och tår! Skriv så fort du vet tänker på dig! Kram[/

Tack alla gudar i världen!

Allt såg bra ut. Ultraljudet gick väldigt snabbt å läkaren sa direkt att det såg bra ut. Vi såg rumpan huvudet å hjärtat som slog. Och så fick vi höra lillhjärtat oxå. Helt underbart!!! Känns som att man vill fortsätta grina nu men av lycka. :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?