Inlägg från: junibarn19 |Visa alla inlägg
  • junibarn19

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej allihop :) jag vill gärna vara med.

Är gravid 7+4

Min graviditet kom som en chock då jag ätit p-piller, vi har nu bestämt oss för att behålla. Ska ringa på måndag och boka tid för inskrivning.

Jag har bf 22/2.

• junibarn19

För mig funkar det att äta direkt jag vaknar, då förminskas illamåendet sen försvinner det helt när jag väl kommit upp och är igång.

Jag är precis som ni förlamande trött och skulle helst av allt sova båda dag och natt.

Angående snusning som jag också gjorde så tvärdog mitt sug i v.8 (7+0) numera mår jag bara illa så fort jag tänker på snus eller känner doften. Har precis som ni provat onico innan utan större framgång. Hoppas ert nikotinberoende också släpper helt!! :)

Alltså mina bröst!!! De är ivägen överallt och är JÄTTESTORA! Någon mer som fått extremt stora bröst? Är i v.9 (8+3)

Lycka till på inskrivningen har tid nästa vecka :) du får gärna berätta lite vad de gör :)

• junibarn19

Alkoholfritt vin som du häller över vanlig flaska har funkar för mig, tsm med trött eller huvudvärk :)

Jag har bf 22/2

• junibarn19

Hur gör ni med gravidförsäkringar? Verkar som det finns både kostnadsfri och en man köper till. Vet inte hue jag ska göra. :)

• junibarn19

På Folksam där jag är försäkrad börjar den gälla från v.10 för mig och v.20 för barnet, jag är i v.10 :)

• junibarn19

Var också förlamande trött mellan v.6-8 nu är det lite bättre och jag är mest trött på eftermiddagarna :) är i v.10 (9+3) på inskrivningen sa de att det brukar avta helt runt v.13 håller tummarna. På tisdag ska vi på ultraljud och få se den lilla!! Så spännande :)

• junibarn19

På min mottagning (stockholm) gör man endast ul i v.19-20. Min pojkvän har många tvillingar på sin sida så det är därför vi ska göra ett ultraljud. Jag gjorde tidigare ul för att tidsbestämma graviditeten, men det var på en abortmottagning så där fick vi ingen information om hur fostret mådde. Var då i v.7+0 och embryot var 8mm.

Jag är oplanerat gravid och ätit minipiller utan mens så det var omöjligt att veta.

Nu är vi jätteglada och längtar till februari :)

• junibarn19

Mina symptom har varit väldigt lite och varierande, tröttheten har varit värst för mig, men nu har även den släppt. På ultraljudet i början på veckan var det en livlig krabat som inte ville ligga still när de skulle mätas :) fostret var ca 3cm v.10+0 :)

• junibarn19

Tror det är med tidiga UL är väldigt olika beroende på mottagning. Jag fick ett tidigt ul bara jag bad om det, pga oro. Var då i 10+0

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?