Inlägg från: junibarn19 |Visa alla inlägg
  • junibarn19

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Min bm sa att man ska vara väldigt försiktig med att träna magen, då det i sällsynta fall kan "framkalla" sammandragningar som oftast är ofarliga men som känns väldigt obehagliga

All annan träningen var superbra och lite träning för magen var ok så länge det kändes som innan graviditeten.

• junibarn19

Gravidbyxor kan vara det bästa någonsin!! Önskade ja köpt de tidigare, när mina vanliga byxor började klämma :) magen växer nu.. Är i v.15 :)

• junibarn19
    LMG skrev 2015-08-27 12:28:09 följande:
    Kan fortfarande ha mina vanliga jeans, går in i vecka 15 imorgon men lär nog köpa snart jag med. Köper du från H&M?
    Jag köpte från hm tror de hette skinny- någonting :) jättesköna att ha på, mjukt jeanstyg :)
  • junibarn19

Hejsan :) Här kommer en bild på min mage som inte längre går att hålla in :) v.15
    Hur ser era ut?

• junibarn19
    pannkakan87 skrev 2015-08-28 11:57:54 följande:

Det var verkligen svårt att få till en bra bild utan att visa upp hela lägenheten haha. Vill liksom fortfarande va anonym :-P
    Men såhär ser min mage ut. själva "tjejmagen" är jättestor. De där jeansen satt superlöst förut. phpBbEqel17487.jpg

Superfin :) ja min sitter lite "högre" upp. Min såg ut som din förra veckan, vilken vecka är du i?
  • junibarn19

Fina magar, jag upplever att min är betydligt större på em/kvällen.. Någon som har lika? :)

• junibarn19
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 16:49:11 följande:

Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.
    Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela. Gråter

Fy vilken mardröm! Ta hand om dig! Kramar i massor!
  • junibarn19

Jag känner nästan inget i magen, men min rygg gör väldigt ont, känns som att någon drar isär den.. (I sidled, i svanken), idag är det lite bättre.

Jag är ganska lång och tydligen är det vanligt att det spänner mindre i magen då.

För övrigt mår jag väldigt bra, är såklart tröttare än vanligt, men inga större besvär :)

Hur mår ni?
    Jag är nu i v.16 :)

• junibarn19
    LMG skrev 2015-09-06 11:52:44 följande:
    Jag mår jätte bra nu om man jämför med i början :) är också i v.16, kan må lite illa ibland bara. Annars har jag tyvärr börjat få foglossning.. Det gör väldigt ont och ibland kan jag knappt gå. När har du bf? Tänkte eftersom vi är i samma vecka
    Jag har bf 22 februari :) när har du?
    Tror det är foglossning jag också har, inte skönt alls .. Dock lindrigt än :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?