Inlägg från: Nyholmskan |Visa alla inlägg
  • Nyholmskan

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Hej! Vi plussade idag. Slutade med mina minipiller i mitten på maj och sista dagarna när mensen dels var en vecka sen och jag mått lite små konstigt så kändes det som att det kunde vara dags att kolla. Jag är så glad! Men ändå kan jag inte förstå än. Har längtat efter den här dagen i några år nu. Hoppas av hela mitt hjärta att allt flyter på bra. Utifrån mina egna uträkningar borde storken landa här i april 2016. ??

• Nyholmskan

Jag har varit väldigt trött sista dagarna. Idag tex, somnade i bilen typ direkt. Somnade på soffan. Somnade i sängen. Säkert sovit bort två timmar. Haft en molande värk typ som mensvärk till o från sista veckan så jag har ju ändå trott att mensen skulle komma. Men icke! :) dock gör de rätt ont stundvis, är de okej att ta alvedon för de?.. Lite lätt halsbränna stundvis. Hur skall detta sluta? Jag har ju knappt hunnit bli gravid. Haha

• Nyholmskan

Vet inte vad jag pysslade med igår förutom att jag var så trött. Jag är i alla fall enligt apparna i vecka 6 (5+5) :) så inte en april bebis som jag skrev sist utan en marsbebis.:) tog ett andra test idag och då insåg jag att jag måste ha ställt in appen fel. Snurr-huvud! Hur länge tänker ni vänta med att berätta för era närmsta? :)

• Nyholmskan
    saklek skrev 2015-07-22 07:38:31 följande:
    Jag och sambon pratade om det där igår, och vi kommer nog att vänta tills efter ultraljudet, men om familj eller nära vänner frågar rätt ut innan det så kommer vi nog säga som det är. Vi umgicks med några vänner i helgen, precis efter jag hade plussat, och vid ett tillfälle blev jag rätt sur på sambon och då hade hans vänner tydligen frågat om jag var gravid för de tyckte inte det var likt mig :p Sambon lyckades slingra sig ur den situationen iaf, får väl se hur det går framöver.
    Tror samma som du, att vi inget säger om det inte kommer en fråga. Vill gärna få leva lite i vår bubbla själva först. Funderar dock på hur man ska berätta sen. Vet att båda mina föräldrar kommer bli jätteglada. De har "tjatat" länge nu :p
  • Nyholmskan
    Natalila skrev 2015-07-22 09:20:59 följande:
    Jag har berättar för två av mina bästa kompisar och mamma. Dom andra får vänta tills man vet att allt är bra men lillen där inne :)
    Igår blev jag gudmor till en liten tös oxå, så snart får man gosa bebis :D
    Så mysigt!! Jag har lite bebisar jag får gosa med omkring mig jag med. Men nu tänker jag nog mest leva i min egna bubbla tills det är dags :) så mkt att tänka på inför bf!
  • Nyholmskan
    ofverberg skrev 2015-07-22 10:35:03 följande:

Ja det är svårt det där att veta om man ska berätta inan ultraljudet och för vilka. Jag ska iaf berätta för mamma när jag åker dit nästa vecka. Vill ha stöttning i detta av en tjej å inte bara sambon :P Och om det skulle häda något så har man ett bra stöd. Ska inte tänka så men ligger ju så klart lite i bakhuvudet.

Ska åka till syster imorgon men vet ej om jag ska berätta, får se hur det känns när vi är där.
    Förstår det. Vi tänker nog dock inte berätta fören efter UL. Om ingen annan ser det innan vill säga :) men sen berättar vi nog bara för de närmsta först och håller på bubblan in i det längsta för övriga "vänner"
  • Nyholmskan
    safiia skrev 2015-07-22 20:36:50 följande:

Verkar vara lite mer liv i denna tråd så jag hänger på här. Vill inte blanda in fb i detta :p

Plussade i söndags, måndags och idag på bim med cb digital (2-3veckor). Är alltså i vecka 5, 4+4. Bf 26 eller 27 mars, mina appar säger olika... Efter ca 6månaders försök. Kanske inte så aktiva försök alla månader dock. Jag är 29 år och mannen lite äldre. Kan inte riktigt glädjas ännu men det är kanske en försvarsmekanism. Tror att jag hade ett tidigt missfall i maj (ett svagt plus och ovanligt starka menssmärtor). Hoppas verkligen denna vill stanna kvar :) ska boka in tidigt ul till vecka 9 tänkte jag.

Jag känner inte så mycket ännu. Lite uppblåst, ont mot ryggen, sticker till emellanåt i magen och illamående. Har inte kräkts men känner mig lite bakis ;)

Har också flera fester nu under semestern. Tänkte hälla över alkoholfritt till vanlig flaska. Ska på bröllop i helgen och då får mannen hålla glaset mitt och dricka ur det som om han skulle ha druckit ur fel. :P vet ej om det blir trovärdigt, dock kommer jag att köra dit så det nog bara frågan om ett halvt glas som jag får försöka trolla bort.

Vi har inte berättat för någon ännu och kommer inte göra det förrän efter vecka 12 eventuellt senare om vi kan hålla oss. Därför är det skönt att kunna diskutera här :)

Vad roligt! Skönt att kunna prata med andra förutom sambon när man ännu inte "vill blanda in fb - eller familj" :)jag är 26 år och jag och min sambo plussade häromdagen efter att ha varit minipillerfri sen mitten på maj. Så det gick fort! Jag har aldrig varit gravid förut, trots oskyddat sex och har väl alltid nojat över att inte kunna få barn. Men nu behöver jag inte det längre! jag är i vecka 6 (5+6). Beräknad enligt apparna till den 17 mars :) roligt att följs åt tycker jag!
  • Nyholmskan
    safiia skrev 2015-07-23 07:09:28 följande:

Har haft lite samma situation. Slutade med p-piller för 21/2år sedan och har väl inte alla gånger använt skydd precis (varit 10år tillsammans med min man i höst så skydd har kanske inte behövts heller). Inte innan det har jag heller i misstag blivit gravid. Så jag har varit väldigt orolig för att jag inte skulle kunna bli gravid. Speciellt ju längre vi har försökt.

[/

[quote=75554859][quote-nick]safiia skrev 2015-07-23 07:09:28 följande:[/quote-nick]

Har haft lite samma situation. Slutade med p-piller för 21/2år sedan och har väl inte alla gånger använt skydd precis (varit 10år tillsammans med min man i höst så skydd har kanske inte behövts heller). Inte innan det har jag heller i misstag blivit gravid. Så jag har varit väldigt orolig för att jag inte skulle kunna bli gravid. Speciellt ju längre vi har försökt.

Jag skulle ha varit super nojig då! Skönt att slippa det nu för dig med! :) vart bor du? :)
  • Nyholmskan

Herreguuuuuuud vad dåligt flås man fått sista veckan då. Är jag ensam om det? Bar upp tvätten och är tvungen att sätta mig ner en stund o "catch my breath". Sammy när jag gick med hunden igår. Phue*

• Nyholmskan
    Natalila skrev 2015-07-23 09:03:22 följande:
    Fick oxå lov att sluta dricka de, fick inte i mig de till slut. Köpte dom här tabletterna istället :) phpjdEV1M30879.jpg
    Dem kör jag också med. Har svårt för brustabletter annars ändå. :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?