safiia skrev 2015-07-22 20:36:50 följande:
Verkar vara lite mer liv i denna tråd så jag hänger på här. Vill inte blanda in fb i detta :p
Plussade i söndags, måndags och idag på bim med cb digital (2-3veckor). Är alltså i vecka 5, 4+4. Bf 26 eller 27 mars, mina appar säger olika... Efter ca 6månaders försök. Kanske inte så aktiva försök alla månader dock. Jag är 29 år och mannen lite äldre. Kan inte riktigt glädjas ännu men det är kanske en försvarsmekanism. Tror att jag hade ett tidigt missfall i maj (ett svagt plus och ovanligt starka menssmärtor). Hoppas verkligen denna vill stanna kvar :) ska boka in tidigt ul till vecka 9 tänkte jag.
Jag känner inte så mycket ännu. Lite uppblåst, ont mot ryggen, sticker till emellanåt i magen och illamående. Har inte kräkts men känner mig lite bakis ;)
Har också flera fester nu under semestern. Tänkte hälla över alkoholfritt till vanlig flaska. Ska på bröllop i helgen och då får mannen hålla glaset mitt och dricka ur det som om han skulle ha druckit ur fel. :P vet ej om det blir trovärdigt, dock kommer jag att köra dit så det nog bara frågan om ett halvt glas som jag får försöka trolla bort.
Vi har inte berättat för någon ännu och kommer inte göra det förrän efter vecka 12 eventuellt senare om vi kan hålla oss. Därför är det skönt att kunna diskutera här :)
Vad roligt! Skönt att kunna prata med andra förutom sambon när man ännu inte "vill blanda in fb - eller familj" :)jag är 26 år och jag och min sambo plussade häromdagen efter att ha varit minipillerfri sen mitten på maj. Så det gick fort! Jag har aldrig varit gravid förut, trots oskyddat sex och har väl alltid nojat över att inte kunna få barn. Men nu behöver jag inte det längre! jag är i vecka 6 (5+6). Beräknad enligt apparna till den 17 mars :) roligt att följs åt tycker jag!