Inlägg från: Nyholmskan |Visa alla inlägg
  • Nyholmskan

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-07-23 13:22:47 följande:
    Samma här! Redan innan jag visste att jag var gravid var jag ute på en löprunda och det gick såååå trögt. Tänkte då bara att jag hade en dålig dag, men märker ju nu att det dåliga flåset sitter i. Försöker röra på mig ändå, men är ju inte lika roligt när man flämtar som om man vägde 250 kg...
    Ja helt galet! Tänker verkligen försöka ge mig ut o springa i morgon. Behöver röra på mig och jag vill helst inte gå upp så mkt i vikt då jag redan bär på 10 kg för mkt. Hoppas andan håller! Haha
  • Nyholmskan
    safiia skrev 2015-07-23 14:18:08 följande:
    Jo, fast de här 6mån är ju ingenting jämfört med många andra så jag ska nog vara glad för det :) jag bor i Finland.
    Nä det är verkligen sant :)
  • Nyholmskan
    Linkken skrev 2015-07-24 09:14:14 följande:
    Jag saknar faktiskt träningen, innan jag blev gravid tränade jag 3-4 gånger i veckan, men nu just är jag så trött hela tiden att det mest bara blir kortare promenader. Jag hoppas verkligen jag ska komma igång snart igen, men löpningen får jag nog lämna nu ett tag, tuttarna gör för ont...

Lycka till med löpningen idag! Glad
    Blir ingen löpningen idag heller. Jag tränade jätte mkt när jag och sambon träffades. Låg på -17kg då. Nu är det -10 bara. Och färre lär det bli av naturliga skäl :p jag är seg och trött. Skulle kunna börja grina känner ja. Sambon vill ut på tur i finvädret med mc och käka någonstans. Men jag känner mig så tjock och trött och inte alls hungrig.. Gud giv mig pepp och energi! För lättare lär de inte bli ???????????? klev in o vecka 7 idag. :)
  • Nyholmskan
    junibarn19 skrev 2015-07-24 19:23:15 följande:

Var också förlamande trött mellan v.6-8 nu är det lite bättre och jag är mest trött på eftermiddagarna :) är i v.10 (9+3) på inskrivningen sa de att det brukar avta helt runt v.13 håller tummarna. På tisdag ska vi på ultraljud och få se den lilla!! Så spännande :)

Åh jag hoppas det! För på måndag är semestern slut och jag bävar för hur det ska bli om jag är så här trött och grinfärdig samtidigt. Vill ju inte berätta för någon överhuvudtaget fören efter UL helst. Brukar inte ul vara kring vecka 12? Hoppas jag också får i vecka 10. :)
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-24 22:17:51 följande:

Har under dagen fått ont på insida lår. Har ingen aning om de beror på graviditeten eller om det är en tillfällighet. Har ni känt av något liknande ??

Foglossning ? Ingen aning annars. Hoppas det går över :)
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-24 22:44:22 följande:
    Men det kan man väl inte få så här tidigt ? :/ är bara i v.7
    Jo jag tror det. Men väldigt individuellt. Prata med barnmorskan :)
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-25 03:05:37 följande:
    Jo om det här inte har släppt innan måndag måste jag ringa henne. Har så ont att jag inte kan sova :( det liksom bränner och ömmar som om man trycker på ett blåmärke. Har aldrig upplevt något liknande innan. Och iomed att det sitter i ljumsken känns det ju onekligen som att det är kopplat till graviditeten :/ fan om det redan ska börja jävlas.
    Ja fy din stackare. Jag hoppas verkligen jag klarar mig ifrån det in i det längsta. Är så pass beroende av att kunna gå på jobbet. Känns på något vis lättare att gå tillbaka till jobbet nu efter semestern när man vet att det inte är så innibomben länge kvar tills ledighet igen. Höst och jul lär komma och gå så fort. Och vem vet hur länge efter jul man kommer jobba. Enligt apparna är jag beräknad till 17e mars. :) ska fill bm för tidigt möte den 7/8 :) längtar!!
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-25 08:19:05 följande:
    Jag har semester nu och fick veta redan andra dagen in på semestern att jag var gravid. Så jag har tagit det väldigt lugnt, mest varit hemma och kollat film typ framtills igår, då jag följde några kompisar på stan hela dagen så det blev endel vandrande. Nu på morgonen har det blivit värre :/ gör ont att gå på vänster benet.
    Ja det låter ju som foglossning. :(
  • Nyholmskan
    Natalila skrev 2015-07-25 10:11:05 följande:

Någon mer som tappat matlusten helt? :/
    Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

Lite lätt illamående hittills. Lättare att få i mig kolhydrater än proteiner. Som idag, fick varken i mig schnitzeln eller fisken på buffén.. Då mår jag illa! Bara potatisen...
  • Nyholmskan
    elin1987 skrev 2015-07-25 19:20:00 följande:
    Hon har en missbildning på livmodern så läkarn har sagt att hon inte kan bli gravid så hon har inte skyddat sig. Hon har bara dejtat killen en månad :/
    Oj!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?