pannkakan87 skrev 2015-08-20 07:02:41 följande:
Grattis till plusset! :) Jag har inskrivning nästa vecka på tisdag! Längtar jag med, kan berätta då vad man gör men jag vet att man tar blodprovet och blodtryck, kissprov och sånt där.
Linkken skrev 2015-08-20 07:57:16 följande:
Jo, är ju inte sådär jättefestligt med alla symptom alla gånger, men man får fokusera på att det bara är bevis på det lilla man har i magen. Jag kan också rekommendera multivitaminer för gravida, jag tyckte jag började må bättre efter att jag började ta dem.
Inskrivningen består ju mest av att man pratar. Bm frågar hur man mår, kollar upp sjukdomshistoria, alkohol- och drog(miss)bruk och sådana saker. Sedan kollar man ju alla sina värden, blodtryck, blodprov och urinprov. På inskrivningen får man egentligen inte veta desto mer, men man kan ju få svar på de frågor man har (jag hade några angående t.ex. kosten) och så känns det nog lite mera verkligt efteråt. Såklart kan det variera lite, jag bor i Finland och kan ju hända inskrivningen funkar annorlunda i Sverige.
Det var skönt att få gå på inskrivning, men inget mot vad ul var. Det var absolut det häftigaste jag någonsin varit med om!
Tack för ni förklarar! Hade du linken med din partner?