• Cissi90

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Migas skrev 2015-09-20 20:29:06 följande:

Vi fick också hem en barnvagn i helgen, som föräldrarna hade sparat efter deras dotter fått barn. Sen ska vi få låna kompisens babykydd, då deras son kommer att vara kring året då våran föds. Allt känns mycket mer realistiskt nu när man har börjat fixat lite med grejer och sånt.

Verkligen! Efter Jag fick göra VUL så blev allt så verkligt att Jag nu vågar få saker, köpa och ska berätta för mitt kompisgäng på vår tjejkväll nästa vecka. Vågar liksom se att detta händer.
  • Cissi90
    Tett90 skrev 2015-09-22 21:13:56 följande:

Kan inte släppa de !!! Kan jag göra nått?

Hur vet ja om de var galet ?

Åt du mycket? På vilket sätt åt du ankan?
  • Cissi90
    Tett90 skrev 2015-09-22 21:13:56 följande:

Kan inte släppa de !!! Kan jag göra nått?

Hur vet ja om de var galet ?

Ring sjukvårdsupplysningen om det lugnar dig. Det är säkert ingen fara men ring om det lugnar dig tycker Jag :)
  • Cissi90
    Tett90 skrev 2015-09-23 10:55:45 följande:

Var på resturang med väldigt dunkel belysning och var m jobbet så all mat var förbeställd !

Hann äta kanska 4-5 tuggor innan jag insåg att den inte var helt igenomstekt( eftersom anka tydligen inte ska vara de !)

Vet inte hur länge de tar innan man får veta att de blivit något tokigt .....

Jag tror verkligen inte det är några problem, ankan var antagligen rosa. Men ring sjukvårdsupplysningen :) enda som kan lugna eftersom de är utbildade
  • Cissi90
    LMG skrev 2015-09-28 12:08:17 följande:

Här hemma sitter jag bara och väntar på att klockan ska bli halv fyra då det äntligen är dags för Rutinultraljudet. Är så nervös och förväntansfull

Lycka till!
  • Cissi90

Igår fick jag en blödning och blev så otroligt rädd. Jag hade inte ont alls utan var bara trött och helt plötsligt blödde jag vid toalettbesöket.

Åkte in på gynakuten, efter 4 timmar fick vi se lillen och allt såg jätte fint ut. Den rörde sig som en gymnast i magen och hjärtat slog fint.

Otroligt skrämmande men är så lättad nu och fick en fin bild med hem

• Cissi90
    LMG skrev 2015-10-07 15:10:27 följande:

Usch blödningar är verkligen inte roligt.. Har också haft några stycken tidigare i graviditeten. Men vad skönt att allt såg bra ut :) vilken vecka är du i nu?

Irmisans skrev 2015-10-07 16:18:46 följande:

Vad bra att allt var som det skulle! Och även om allt är ok så ska man ju självklart åka in :)

Ja var super orolig hela tiden men känns så skönt nu med svar och en bild på ärtan.

Jag är i vecka 12 och går snart in i vecka 13 :)
  • Cissi90
    LMG skrev 2015-10-11 11:03:19 följande:

Det går bra, går in i vecka 21 imorgon och idag är 50% av graviditeten avklarad.

Håller med dig till 100%.. Har några vänner som alltid ska kommentera magen, typ "oj nu börjar det verkligen synas" och typ "jag tror du kommer få en skit stor mage" eller bara kläcka ur sig "jäklar vad den växer". Men skulle själv vilja se dom gravid i femte månaden..Liksom vad förväntar sig folk? Att man fortfarande ska vara platt som en planka . Annars har jag inte heller gått upp mycket alls i vikt, bara magen som växt och det är ju skönt :)

Jag är SUPER TRÖTT på människor som säger åt mig vad Jag borde göra, borde äta, borde träna osv.

Alla graviditeter är olika!! Jag har redan i vecka 13 fått ont i bäckenet och ryggen. Är helt orklös för träning och illamående. Jag ORKAR inte träna eller gå för snabbt för min kropp gör ont och hjärtat. Försöker så gott jag kan. Äter inte massa sötsaker och dricker inte massa läsk, äter inte skräpmat alls ofta.

Men tydligen tycker "folk" att Jag överdriver med maten fast Jag inte gör det utan bara behöver äta när jag faktiskt är hungrig för annars mår Jag illa..

Blir så jävla ledsen och känner mig ful. Har bara gått upp två kilo men ändå växt.

Jätte jobbigt allting faktiskt..
  • Cissi90
    LMG skrev 2015-10-11 12:10:54 följande:

Ja så var det för mig också innan mitt illamående gav sig. Var tvungen att äta nånting nästan hela tiden för att inte må allt för illa.. Man märker verkligen när man pratar med folk vilka som varit gravida och inte.

Har en vän som tyckte jag var löjlig när jag inte orkade gå med henne på stan ibland pågrund av illamående och trötthet, då fick man liksom höra typ "men ryck upp dig" eller "men hur jobbigt kan det vara egentligen?" Ska bli väldigt kul att se själv sen när hon blir gravid..

Men eller hur? Det är som att folk tror att bara magen är graviditeten och det som är jobbigt? Men är ju så mycket annat i kroppen som händer :/ "kvinnor har fött barn i alla år! Varför är din annorlunda?" Suck.

Ska på möhippa om två veckor och känner redan panik för det är sååå mycket gå hela dagen och fysiska saker.. Jag är liksom helt slut bara efter halva jobbdagen.

Sa då att jag kommer ta bilen mellan allt

Som händer och hem för jag har svårt att åka kommunalt och vill absolut inte åka hem själv kommunalt på natten. Då tycker den som anordnar att jag är dålig och borde åka med dom för det är roligare.. Hon förstår inte att det är hela grejen med att gå, åka hem själv, vara i kommunaltrafiken som är svårt :( är så känslig för precis allt nu. Vet inte hur Jag ska få dom att förstå..
  • Cissi90
    Obsession89 skrev 2015-10-11 15:00:51 följande:

Går in i vecka 22 på tisdag och mår riktigt bra, inga krämpor att tala om. Jag är också sjukt trött på alla kommentarer. Kommentarerna som jag får är att jag är så liten och att magen inte syns! I början blev jag lite stött och orolig att min mage var för liten! Jag förstår inte hur folk är funtade när de kommenterar hur stor/liten man är. Skulle aldrig göra det själv!

Så taskigt! Min vän hade samma problem som faktiskt var riktigt sjuk och folk tyckte helt plötsligt de hade rätten att säga hur hon skulle göra och att hon var så liten för hon inte tog hand om bebisen.

Kan folk bara sluta?!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?