Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Hej tjejer!
Kul med en tråd där alla väntar första barnet! Jag är i v.15 (14+2). Hoppas jag får hoppa in här :)
Hej tjejer!
Kul med en tråd där alla väntar första barnet! Jag är i v.15 (14+2). Hoppas jag får hoppa in här :)
Hejsan, plussade imorse är i vecka 5 ???? efter 23månader så är det äntligen våran tur. Känslan är obeskrivlig och har inte riktigt lagt sig heller.sambon blev överlycklig efter han tjata om att jag ska testa mig hehe.
Testa med clearblue plus och tänkte testa med digital som ligger och går ut snart oxå.
Hej! Kvinna på 21år, väntar mitt första barn. Är i vecka 8 (7+4).
Jag har hemska symtom, är sjukligt trött.. Kan inte jobba, och illamående och spyr som en galning... (Hurra!! Eller inte ....) får hoppas de går över snart ????
Fy fan nervös jag blev nu när jag har pratat med mvc om inskrivningen.
Dom ska skicka en kallelse och den hamnar hos mina föräldrar ???? som absolut inte vet att vi ska ha barn:/ någon som vet hur brevet ser ut snälla säg att det inte står mvc på det utan bara sjukhuset?????
Är så nervös nu
Hänger på här jag också. Plussade 9/8 och fick gravid 1-2 Igår 8 dagar senare fick jag gravid 3+ får det inte riktigt och stämma mer än att jag ökar i hcg. Pga väldigt ont i magen i fredags fick jag åka till akuten så ska på ett vul nu på fredag och då tror jag att jag är i v 6+0 om jag räknat rätt. BF 15 april. Första barnet, 8 försöket.
Åh hörni vad skönt att höra att fler än jag har dessa sjukt jobbiga symtom haha. Är bara i vecka fem+4 men kissar hela tiden, förstoppad, brösten gör ont, ryggen, gråtmild hela tiden, kort stubin och smått illamående.
Längtar sååå till inskrivningen och UL! Hur går inskrivningen till?
Lycka till allihop!
Jo, är ju inte sådär jättefestligt med alla symptom alla gånger, men man får fokusera på att det bara är bevis på det lilla man har i magen. Jag kan också rekommendera multivitaminer för gravida, jag tyckte jag började må bättre efter att jag började ta dem.
Inskrivningen består ju mest av att man pratar. Bm frågar hur man mår, kollar upp sjukdomshistoria, alkohol- och drog(miss)bruk och sådana saker. Sedan kollar man ju alla sina värden, blodtryck, blodprov och urinprov. På inskrivningen får man egentligen inte veta desto mer, men man kan ju få svar på de frågor man har (jag hade några angående t.ex. kosten) och så känns det nog lite mera verkligt efteråt. Såklart kan det variera lite, jag bor i Finland och kan ju hända inskrivningen funkar annorlunda i Sverige.
Det var skönt att få gå på inskrivning, men inget mot vad ul var. Det var absolut det häftigaste jag någonsin varit med om!
Är det bara jag som nojjar över viktuppgång? Vecka 6 just nu (5+2) och har gått upp ca 1.5 kg redan, det känns jättemycket. Jag har inte ett aktivt jobb men jag sitter nästan aldrig ner under dagen så rör mig någorlunda mycket, och om orken finns tar jag mig ut på promenad, har dock varit sjukt trött så det har blivit ca en gång i veckan.
När jag gick ner mina 35 kg förra eet sa dom att det skulle bli jobbigt när jag blev gravid, men anade inte att jag skulle må så här dåligt över det. Tips någon?