• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

safiia skrev 2015-07-24 17:07:52 följande:

Jag har svårt att låta bli att fortsätta testa :D men ja det kanske inte behövs.

Jag har egentligen minst symptom på morgonen, i morse blev jag nästan orolig. Men till eftermiddagen kom symptomen igen som tur :) sjukt trött har jag också blivit nu. Vi hade svärföräldrarna på besök och jag höll på att somna. Dessutom hämtade de en flaska vitt vin :P vi lär få spara det en tid... De vet alltså inget ännu.

I morgon börjar vecka 6 för mig. Någon annan som otåligt kollar gravidappar flera ggr per dag och väntar på att veckorna skall öka lite snabbare? :D

Hahaha, låter bekant. Jag önskar också att tiden skulle gå mycket snabbare, för herregud så långsamt det går! Men imorgon går jag in i vecka 9, så visst går det framåt ändå. Glad

Angående att fortsätta testa så lär det vara onödigt. Även om man skulle få missfall kan hormonerna finnas kvar i flera veckor efteråt och därför kan testen bli positiva i alla fall. Tror det bästa är att ta det så lugnt som möjligt bara och låta tiden gå. Att testa hela tiden leder nog till onödig stress, som ju inte är bra...
  • Linkken
    Natalila skrev 2015-07-25 10:11:05 följande:

Någon mer som tappat matlusten helt? :/
    Är så jobbigt för jag blir vrålhungrig väldigt fort och måste ju äta men jobbigt när man inte är sugen på något och blir nästan äcklad istället!

Inte så att jag tappat matlusten, men jag har lite svårt för att äta, fast jag är hungrig. Lukten av grillad mat går bort direkt, tycker också mest om kall mat, som nån annan skrev. Går mycket bättre att sitta och småäta lite hela tiden än att äta stora måltider. Vill inte tänka på hur mina stackars tänder ska må av detta...
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-07-26 11:03:41 följande:
    Hejsan tjejer! SkrattandeJag gick in i vecka 8 igår - älskar att tiden ändå trallar på. Känns fortfarande stabilt och bra. Inga blödningar, samma symptom som innan plus lite mer illamående ungefär som åksjuka eller bakisillamående. Hur mår ni? Har ni fortfarande starka symptom?

Jag har en liten fråga! Nästa vecka ska vi till GrönaLund och jag undrar lite hur ni skulle ställa er till att åka karuseller och sådär? Jag vet att man inte rekommenderar att man göra det när magen är stor men nu är jag som sagt i v8 och det syns inget på magen än. Men jag är rädd för att stresspåslaget kanske ska påverka graviditeten negativt osv. Hur skulle ni ha gjort?

Kram!
    Oj, det har jag aldrig tänkt på. Jag skulle aldrig åka i en berg- och dalbana eller karusell annars heller, men jag kan väl inte tro att det skulle vara skadligt? Kanske bäst att kolla med en barnmorska för säkerhets skull?

Jag gick in i v. 9 igår, mår fortfarande illa och kräks på morgnarna, trött mest hela tiden och sover mycket. Men tycker ändå det känns rätt trevligt, ska på inskrivning på onsdag. :)
  • Linkken
    S79 skrev 2015-07-26 11:23:03 följande:
    Nej. Vi fick frågan om vi ville göra kub men vi tackade nej till det. Jag kommer att vara i vecka 19 när det är dags för ul.
    Låter nog jättejobbigt och konstigt. Skulle nog kolla om det inte finns möjligheter att få privat då, blir så lång väntan för dig...
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-27 11:24:00 följande:

Ångesten som börjar krypa sig på nu då jag gått in på min sista semestervecka :( fick veta andra dagen på min semester att jag var gravid och jag är så tacksam att jag fått vara ledig och ta det lugnt dom första veckorna. Men snart börjar allvaret och jag är lite orolig då jag har ett väldigt fysiskt arbete, hemstäd! Ser inte fram emot att konka på dammsugare upp och ned för trappor eller städa massa toaletter när man mår dåligt... Suck :(

Vet precis vad du menar. Jag jobbar inom vården och det finns arbetsuppgifter jag absolut inte skulle klara av så som jag mår nu. Är dessutom alltid ensam på jobb... Lyckligtvis har jag ännu nästa vecka ledig, så jag hoppas verkligen jag börjar må bättre innan dess, annars vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till... Har du funderat på sjukskrivning nu i början?
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-27 11:59:14 följande:
    Jag är också helt själv på jobbet :( nej har inte funderat så mycket kring det än. Jag tänkte prova jobba och sen ta det som det kommer, går det inte så går det inte. Rätt jobbigt bara att jag är ansvarig för hela min stad, sköter all kundkontakt inköp utför städ osv så de känns gormigt att sjukskriva sig en viss procent så mina kolleger måste köra 4 mil för att hoppa in och jobba några timmar per dag.
    Men så ska du inte tänka! Du måste ju tänka på vad som är bäst för dig och bebisen, jobbet ordnar nog sig ändå. Försök vila så mycket du kan denhär veckan nu, så håller vi tummarna för att det känns bättre nästa vecka!
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-27 15:43:30 följande:

Idag slog tröttheten till ordentligt!
    Trodde jag var trött tidigare men idag har jag endast klivit upp ur sängen för att äta och gå på toa.. Måste piggna till nu så man kan börja med maten tills karln kommer hem från sin första jobbdag efter semestern :)

Ja, alltså denna ändlösa trötthet!!! Jag känner mig som världens sämsta semestersällskap åt sambon för jag kan hålla igång någon timme max, och sedan ligger jag i sängen eller soffan igen resten av dagen. Tycker lite synd om männen faktiskt!
  • Linkken

Idag har vi varit på inskrivning och allt gick och kändes jättebra. Mina värden var också alldeles utmärkta, så barnmorskan var nöjd och tyckte vi ska fortsätta såhär. Känns väldigt bra nu, nu ska jag bara försöka få ett tidigt ultraljud till nästa vecka (v.10) så vi får se om lilla hjärtat slår. Hjärta

• Linkken
    Mayy skrev 2015-07-29 15:55:09 följande:
    Så skönt! Hoppas hjärtat tickar därinne och ni får se det :)
    Hoppas det! Men hon sa att så länge jag har såhär mycket symptom behöver jag inte vara orolig, tydligen brukar symptomen inte finnas kvar efter missfall...
    Har rätt ont i mage och rygg ikväll. Antagligen växtvärk, men oj, vad nojig man blir direkt det är nåt!
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-07-29 21:07:14 följande:
    Åh jag blir så orolig, mitt enda symptom är trötthet :(
    Inte behöver man vara orolig ändå! Har man haft få symptom hela tiden är det ju en helt annan sak. Det gäller väl främst om alla symptom försvinner på en gång... Fast det kan ju också variera från dag till dag.
    elin1987 skrev 2015-07-30 07:45:45 följande:
    Det är lite det som hänt.. I början hade jag jätte ömma bröst, hungrig hela tiden och lite illamående.
    Där ser man, olika från dag till dag! Glad

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?