Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Hur mycket har ni ökat i vikt än så länge ? Gick in i vecka 22 och har redan lagt på mig 9 kg!
Hur mycket har ni ökat i vikt än så länge ? Gick in i vecka 22 och har redan lagt på mig 9 kg!
Då är inskrivnivningen avklarad och det gick bra men är smått besviken att jag inte fick den BM som jag hade bokad tid till och att dom meddelade det bara nån timme innan pga att hon jag valt har så många mammor och den jag har något färre.
Mina värden var okej urin ua
Glukos lite högt pga coca cola zero så 7.3
Hb 116, ska jag börja med järn tycker ni så det inte sjunker ännu mer
Vikt 70 kg usch känner mig stor
Nästa BM besök blir v.15 i januari.
I början stiger ju järnvärdet (eftersom man inte får mens mer) så om man vanligtvis ej har lågt järn så är det nog onödigt att börja äta då redan. Jag hade 155 i början av graviditeten, i vecka 16 (efter en vecka helt utan att något hölls i mig) var det nere i 103. Så då tyckte bm att jag skulle börja med järn (i vätskeform eftersom det är snällare mot magen). Smakar dock så illa att jag har svårt att få det i mig. Nu var hb 115 och ska nog testa om jag tål tabletter och om jag skulle få ner dem bättre.
[quote=76023796][quote-nick]LMG skrev 2015-11-19 20:56:20 följande:[/quote-nick]
Man får ju ta stick i fingret och väga sig och allt sånt där vanligt :) jag fick även information om järntabletter och order att börja äta det. Annars utöver det mäter man bara magen och lyssnar på hjärtljuden
[/
Man mäter väl inte sf måttet förrän v.25? Och inte i v.20
[quote=76024866][quote-nick]LMG skrev 2015-11-20 08:13:15 följande:[/quote-nick]
Ingen aning. Jag var i vecka 25 i alla fall, vem är det som ska mäta sf-mått i vecka 20?
[/
Det var väl nån som frågade vad som händer vid besöket då och fick svar det vanliga plus lyssna på hjärtljud och mäta magen.
[quote=76024866][quote-nick]LMG skrev 2015-11-20 08:13:15 följande:[/quote-nick]
Ingen aning. Jag var i vecka 25 i alla fall, vem är det som ska mäta sf-mått i vecka 20?
[/
Det var väl nån som frågade vad som händer vid besöket då och fick svar det vanliga plus lyssna på hjärtljud och mäta magen.