• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Natalila skrev 2016-02-12 12:14:14 följande:

40 dagar kvar tills det är dags! De känns så lite när man räknar ner dagar istället för veckor :) så spännande!!

16 dagar kvar här. Helt sjukt
  • LMG

BF-lista:

Linkken: 26.02

S79: 28.02

LMG: 28.02

Katten95: 26.03

• LMG
    1900920802 skrev 2016-02-22 08:53:08 följande:

Hej! Är i v 4 - 5. (Ursäkta detaljer) Jag såg en brun smal flytning i trosan häromdan. Å kom väldans lite brunt på pappret också. Vanlig molvärk i magen som man ska ha! Är de fler som haft bruna flytningar i början?

Ja varje dag från vecka 6 till vecka 12
  • LMG
    safiia skrev 2016-02-24 09:20:12 följande:

Nu tror jag min mage har sjunkit ner. Babyn har också de senaste dagarna varit väldigt aktiv. Sparkarna känns mycket tydligare och längre ner (huvudet är nog fortfarande nedåt). Har väldigt svårt att sova om nätterna nu. Vaknar och är klar vaken, behöver många gånger på toa och mycket tankar och funderingar. Fast jag egentligen inte oroar mig speciellt mycket men tankarna kommer och går om nätterna ändå. Mannen påstår dessutom att jag börjat snarka riktigt ordentligt :D... kan kanske vara en orsak till att jag sover dåligt också.

Magen börjar vara enorm! Vet inte hur jag ska kunna gå en hel månad till med den. Å andra sidan har jag en känsla av att hon kommer att komma lite tidigare, så hoppas på det. 35+4 idag :)

Hade också en väldigt stark känsla av att min lilla skulle komma tidigare. Nu är det 4 dagar kvar till bf och verkligen inte ett ända litet tecken på att hon vill titta ut, så har ställt in mig på att gå över tiden.. Så tröttsamt. Hoppas din magkänsla stämmer i alla fall :)
  • LMG
    S79 skrev 2016-02-24 11:13:12 följande:
    Precis samma här. Har ju också 4 dagar kvar till BF och det finns absolut inga tecken alls på att en förlossning skulle vara nära. Så tröttsamt! Jag hoppas att den väljer att komma ut snart! Är tacksam att jag ändå mår så bra som jag gör och orkar sysselsätta mig om dagarna. Hade jag bara kunnat ligga på soffan hade jag blivit galen tror jag.

Var hos barnmorskan idag och allt såg bra ut, får väl se om jag kommer dit på nästa besök om två veckor eller om lillskrutt har valt att komma då. :)
    Jag mår också fortfarande bra och orkar göra saker. Men vill så gärna träffa min lilla tjej nu. Lite frustrerande att hon inte riktigt fattat att hon är färdig nu haha
  • LMG
    safiia skrev 2016-02-24 18:29:23 följande:
    Äsch då! :( enligt mensen är jag beräknad till 26.3 men enligt första ul till 24.3 och enligt andra ul till 23.3 så man kan ju hoppas i alla fall... även bm tror att hon kommer tidigare eftersom trappen redan var mjuk förra veckan. Jag går nu varje vecka till henne eftersom läkaren misstänkte havandeskapsförgiftning och vill ha koll på det. Idag då jag var dit så sa hon även att eftersom jag gått mycket upp i vikt (21kg och stor del vätska) och babyn är väldigt livlig så kan det komma igång av att vattnet går tidigare. Men vi får väl se :)

Det kan ju nog komma fort igång fast du inte har några tecken på att något händer. Hoppas du inte behöver vänta länge till!
    Det hoppas verkligen jag med, orkar inte vänta längre nu. Enligt 3 VUL jag gjorde i vecka 5, 7 och 12 så är hon beräknad till 25/2 och enligt sista mens 26/2 men enligt RUL 28/2. Så man hoppas ju att det drar igång inatt :)
  • LMG
    safiia skrev 2016-02-24 19:27:32 följande:
    gynekologen jag var till på första ul sa att dom tidiga ultraljuden är de som är mest exakta gällande bf. I början växer fostren alla i samma takt medan det senare blir större skillnad i storlek och därför är de heller ej så exakta för att ange fostrets ålder och bf. Så du får väl satsa på 25/2 då ;)
    Woho det där var väldigt positivt! :) hoppas hoppas
  • LMG
    Natalila skrev 2016-02-28 12:51:07 följande:

Enligt bf listan så är de ju två stycken som har dagens datum, hur går de för er? :)

Jag har bf idag. Ligger helt utslagen på soffan och känner mig nästan magsjuk, mår så illa och är helt svag i hela kroppen :( fast samtidigt är jag vrålhungrig och vill äta hela tiden. Hoppas jag inte blir sjuk nu.. Vill ju föda barn idag
  • LMG
    safiia skrev 2016-02-28 18:43:46 följande:
    Hoppas du mår bättre snart! Magsjuka och förlossningen vore ej kul alls :(

Håller tummarna att det kommer igång snart! I morgon är kanske inte så trevlig dag att ha födelsedag på dock :D fast det vore ju lite speciellt ändå.
    Min mamma trodde att det var på gång, hon hade tydligen också börjat må illa innan hennes förlossningar startat.

Har alltid sagt att jag inte vill att hon ska komma på skottdagen men just nu bryr jag mig faktiskt inte alls då jag är så less på att vara gravid haha :)
  • LMG
    Linkken skrev 2016-03-02 09:01:25 följande:

Hej på er!

Här är allt så underbart bra! Vi har fått komma hem med vår fantastiska lille son och det är verkligen en lycka som inte går att beskriva. Att man känner såhär starkt såhär snabbt för någon, det är otroligt!

Snittet gick jättebra, det var komplikationsfritt och min återhämtning har gått otroligt bra. Att stiga upp och börja röra sig första gången gjorde såklart ont och kändes väldigt konstigt, men jag var envis och ville röra mig mycket och det har absolut hjälpt. Så ifall någon av er måste föda med kejsarsnitt sen fast ni inte skulle vilja behöver ni inte vara rädda, det går hur bra som helst!

Glad för er skull som har detta fantastiska framför er ännu, jag hoppas ni alla får lika fina upplevelser som vi haft. Nu ska jag bara fortsätta njuta av mitt lilla mirakel! Hjärta

Kram på er!

Stort grattis och skönt att allt gått bra :)
  • LMG

Bf+5 här och jag vill typ bara gräva ner mig och gråta hela helgen.. Är så sjukt less nu.

Blir inte bättre heller när folk skriver och tjatar och frågar om inte bebisen är påväg eller om jag inte ens har minsta lilla känning att hon vill ut :( har jag otur lär jag vänta tills den 18onde Mars innan det blir igångsättning också, det ger mig panik

• LMG
    maliinnnn1990 skrev 2016-03-04 10:41:15 följande:
    Är också på bf +5 idag och vill inte ens kolla på magen just nu gråta ja när man läste i en grupp att näl har fullt på förlossningen går det i helgen så kommer man väl få åka jätte långt

Ska till bm på tisdag har den inte kommit innan då så skulle vi få tid för igångsättning
    Men oj vad händer då om du ska föda i helgen? Hur långt lär du i så fall åka?

På onsdag ska jag upp till sjukhuset för en 41+3 kontroll, mår bebisen bra därinne då och har tillräckligt med vatten så får jag tid för igångsätt den 17onde eller 18onde.. Det är liksom 2 veckor kvar. Orkar inte ens tänka den tanken
  • LMG
    S79 skrev 2016-03-05 00:00:20 följande:
    Samma känslor här. Idag (fredag) är det BF+5 och inga tecken alls. Hade en hel del sammandragningar som var värre än tidigare häromnatten men de slutade lika tvärt och nu är det lugnt igen. Jag blir så himla less!! Kan den inte bara ta och komma snart! När man ringer till folk (typ mamma) så tror dom direkt att bebis är född och låter så besvikna när det inte är så, dom längtar så mycket säger dom. Ja, det är ingenting mot vad jag känner tänker jag då... Aaaah! Kom nu bebis!!!
    Har också haft väldigt mycket sammandragning dom senaste dagarna, igår blev jag riktigt dålig i magen också och tömde mig flera gånger under dagen. Nu ligger jag vaken med världens mensvärkssmärtor som kommer och går. Hoppas det blir värre och att det faktiskt är dags snart!
  • LMG

Här gick det undan. 22.01 kom våran lilla tjej till världen :) hann inte ens med lustgas först jag fick krystvärkar

• LMG
    I norr skrev 2016-03-15 15:30:26 följande:

Ni som har fått era bebisar, hur har det varit just innan det kommit igång eller vattnet har gått?

Tänkte om ni känt något annorlunda innan? Typ att bebis varit mer rörlig lr att ni varit extra trött lr nåt annat?

Vore kul att höra era erfarenheter.

Har bf idag och bebis har varit väldigt rörlig nu två kvällar. Idag har jag tagit en långpromenad för att hoppas på att få igång något.

Hon hade riktig fest därinne i magen nån dag innan, hon riktigt studsade på huvudet kändes det som haha. Sen dagen innan värkarna startade var jag riktigt dålig i magen
  • LMG
    Migas skrev 2016-03-18 13:45:46 följande:

En uppdatering: 
    Lördagen den 5 mars (38+3) föddes vår flicka som var 3450g tung och 51cm lång. Just nu sitter vi och myser i soffan efter att äntligen har fått komma hem och bli helt utskrivna nu i måndags.  

Lycka till och hoppas att det snart kommer igång för alla som väntar på sina små.

Jag skulle gärna fortsätta följas åt en bit in i föräldraskapet, även om det kanske kommer bli lite mer sporadiskt, så det låter som en bra ide med att skapa en ny tråd för det ändamålet

Då fick ju vi samma dag :) min flicka föddes i vecka 40+5 så hann nästan gå till vecka 42. Hon var också 51cm lång, men vägde 3716gram
  • LMG
    Migas skrev 2016-04-24 18:59:22 följande:
    Inte lätt att hinna med att skriva när man har en bebis som inte gillar att ligga ensam längre stunder utan helst sover på oss. 

Men vad roligt, du kanske redan har skrivit det men fick du en bra förlossning? 

Safiia skrev 2016-03-18 22:08:30 följande:Grattis! <3Kanske det ;) Grattis till er också! <3 jag ska fira min födelsedag på söndag. Vi får se kanske jag inte behöver fira jag heller :D...
    Tack så mycket  
    Jaa jag fick en jätte bra förlossning :) dudå?
  • LMG
    elin1987 skrev 2016-04-24 19:31:51 följande:

Vad har ni gett era små för namn ?:) min tjej fick namnet Nicole

Ååh Nicole är ett jätte fint namn :) min flicka fick namnet Vendela
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?