Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
40 dagar kvar tills det är dags! De känns så lite när man räknar ner dagar istället för veckor :) så spännande!!
40 dagar kvar tills det är dags! De känns så lite när man räknar ner dagar istället för veckor :) så spännande!!
BF-lista:
Linkken: 26.02
S79: 28.02
LMG: 28.02
Katten95: 26.03
Hej! Är i v 4 - 5. (Ursäkta detaljer) Jag såg en brun smal flytning i trosan häromdan. Å kom väldans lite brunt på pappret också. Vanlig molvärk i magen som man ska ha! Är de fler som haft bruna flytningar i början?
Nu tror jag min mage har sjunkit ner. Babyn har också de senaste dagarna varit väldigt aktiv. Sparkarna känns mycket tydligare och längre ner (huvudet är nog fortfarande nedåt). Har väldigt svårt att sova om nätterna nu. Vaknar och är klar vaken, behöver många gånger på toa och mycket tankar och funderingar. Fast jag egentligen inte oroar mig speciellt mycket men tankarna kommer och går om nätterna ändå. Mannen påstår dessutom att jag börjat snarka riktigt ordentligt :D... kan kanske vara en orsak till att jag sover dåligt också.
Magen börjar vara enorm! Vet inte hur jag ska kunna gå en hel månad till med den. Å andra sidan har jag en känsla av att hon kommer att komma lite tidigare, så hoppas på det. 35+4 idag :)
Enligt bf listan så är de ju två stycken som har dagens datum, hur går de för er? :)
Hej på er!
Här är allt så underbart bra! Vi har fått komma hem med vår fantastiska lille son och det är verkligen en lycka som inte går att beskriva. Att man känner såhär starkt såhär snabbt för någon, det är otroligt!
Snittet gick jättebra, det var komplikationsfritt och min återhämtning har gått otroligt bra. Att stiga upp och börja röra sig första gången gjorde såklart ont och kändes väldigt konstigt, men jag var envis och ville röra mig mycket och det har absolut hjälpt. Så ifall någon av er måste föda med kejsarsnitt sen fast ni inte skulle vilja behöver ni inte vara rädda, det går hur bra som helst!
Glad för er skull som har detta fantastiska framför er ännu, jag hoppas ni alla får lika fina upplevelser som vi haft. Nu ska jag bara fortsätta njuta av mitt lilla mirakel!
Kram på er!
Bf+5 här och jag vill typ bara gräva ner mig och gråta hela helgen.. Är så sjukt less nu.
Blir inte bättre heller när folk skriver och tjatar och frågar om inte bebisen är påväg eller om jag inte ens har minsta lilla känning att hon vill ut :( har jag otur lär jag vänta tills den 18onde Mars innan det blir igångsättning också, det ger mig panik
Inlagd på förlossningen nu och öppen 3cm! Äntligen :D
Här gick det undan. 22.01 kom våran lilla tjej till världen :) hann inte ens med lustgas först jag fick krystvärkar
Ni som har fått era bebisar, hur har det varit just innan det kommit igång eller vattnet har gått?
Tänkte om ni känt något annorlunda innan? Typ att bebis varit mer rörlig lr att ni varit extra trött lr nåt annat?
Vore kul att höra era erfarenheter.
Har bf idag och bebis har varit väldigt rörlig nu två kvällar. Idag har jag tagit en långpromenad för att hoppas på att få igång något.
En uppdatering:
Lördagen den 5 mars (38+3) föddes vår flicka som var 3450g tung och 51cm lång. Just nu sitter vi och myser i soffan efter att äntligen har fått komma hem och bli helt utskrivna nu i måndags.
Lycka till och hoppas att det snart kommer igång för alla som väntar på sina små.
Jag skulle gärna fortsätta följas åt en bit in i föräldraskapet, även om det kanske kommer bli lite mer sporadiskt, så det låter som en bra ide med att skapa en ny tråd för det ändamålet
Vad har ni gett era små för namn ?:) min tjej fick namnet Nicole