• Natalila

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2016-01-22 08:26:24 följande:

Hur går det för er nu, tjejer?
    Jag går in i vecka 35 imorgon och nu börjar det nog vara ordentligt obekvämt och jag ser verkligen fram emot att få slippa vara gravid och träffa bebis. Har fortfarande stora problem med foglossningar, ont i ryggen och numera också riktigt ömma revben då bebisen ligger och trycker upp rumpan precis där. Sover väldigt dåligt och känner mig allmänt lite seg. Fortfarande väldigt lycklig och egentligen rätt nöjd, men det ska bli så skönt att slippa värken. Nåväl, drygt fem veckor kvar nu, det måste ju gå! Glad

Jag är rätt trött på att ha ont eller må dåligt i princip varje dag :/ jättesvårt att somna och vaknar flera ggr på nätterna. Vill få ut han nu så man kan börja röra sig som vanligt och inte känna sig som en stor klump bara.
    Igår låg jag med mensvärk smärtor halva dagen ungefär, vet inte vad de var men väldigt ont gjorde de :(
    Hoppas veckorna springer iväg så man får träffa lillebus snart :)
  • Natalila

Kanske en konstig fråga men har någon börjat få ont nere mellan benen? Underlivet?
    När jag tar i lite och ska byta liggställning tex så gör de ont och ibland behöver jag inte ens anstränga mig :s

• Natalila
    LMG skrev 2016-01-24 22:30:43 följande:
    Jaa varje dag. Bebis som trycker sig neråt :) tror min lilla fixerade sig idag, gjorde så ont i både magen och underlivet så jag trodde att jag skulle svimma. Nu har magen sjunkit och känner hur hon hickar långt nere i blygdbenet haha
    Vad mysig! Men de känns så tidigt för de än för min del, v32 bara men han kanske ska krångla å knöla ner sig under en längre tid :)
  • Natalila

Åh vilken liten buse man har där inne nu. Höger sidan på revbenen och vänster höftbenen tror jag han har hittat på att boxas med... :)

• Natalila

Vi har bestämt om för namn nu och de blir en liten Gibson, hade massa tjejnamn så de var svårare med pojknamn men nu så har vi hittat rätt :)

Fick även en överrasknings Babyshower av släkt och vänner idag, så mysigt det var :)
    Nu är de bara våran lilla grabb som saknas.

• Natalila
    LMG skrev 2016-02-04 18:56:49 följande:

Hur går det för alla? Här började slemproppen släppa imorse så hoppas det kommer igång snart. Har haft molande värk i magen hela dagen men det utvecklas aldrig till något starkare än mensvärk

Spännande, hoppas de är dags snart :)
    Gick in i v 34 idag så man har väl några pass till toaletten om dagen och känner sig mest stor och klumpig.. Men nu känns de nära!
  • Natalila

Har ni börjar fundera på vad som ska med till förlossningen/BB?!
    Nu när jag har börjat i dom tankarna tycker jag att de är jättesvårt. Kommer säkert ha för mycket grejer med mig. :p

• Natalila
    LMG skrev 2016-02-04 19:40:46 följande:
    Jag har nästan packat klart allt. Blev en ganska stor och tung väska haha :) men har hellre med mig för mycket saker än för lite
    Ja lite så känner jag oxå, sambon ifrågasätter lite saker men jag kör nog på min magkänsla tror jag, känns bättre att ha lite mer med sig än om man skulle sakna något :)
  • Natalila

40 dagar kvar tills det är dags! De känns så lite när man räknar ner dagar istället för veckor :) så spännande!!

• Natalila
    LMG skrev 2016-02-12 12:58:02 följande:
    16 dagar kvar här. Helt sjukt
    Åh vad spännande :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?