• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Natalila skrev 2015-08-09 14:20:53 följande:

Idag är en riktigt jobbig dag.
    Har knappt fått i mig något att äta, lite yoghurt bara. Orkar ingenting men när jag ligger ner så mår jag bara sämre :( och så ska man snart på 1 års kalas.
    Någon som haft/har samma problem och har något förslag på vad man kan göra?

Stackare :( jag har klarat mig undan de värsta illamåendet men åksjuketabletter eller det där armbandet från Apoteket ?
  • elin1987

Kul att man kan sova när väckarklockan ringer kl 06:00 för en 10 timmars lång arbetsdag :(

• elin1987
    elin1987 skrev 2015-08-10 04:37:27 följande:

Kul att man kan sova när väckarklockan ringer kl 06:00 för en 10 timmars lång arbetsdag :(

Update: var tvungen att ringa och sjukskriva mig halva dagen.. Är så svag i kroppen att det känns som att jag ska svimma när jag står upp :/ första "sjukskrivningen" hoppas på den sista.
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-08-10 08:10:52 följande:
    Usch och blä! Men bäst att stanna hemma då och vila ordentligt!!
    Här kom spyandet tillbaks efter en fem dagar lång paus. Tydligen var det inte riktigt slut med det ännu, och lagom tills jag ska börja jobba imorgon igen. Ojoj... Nu får dagarna gärna gå fort så man snabbt kan börja berätta för folk varför man är lite halvklen hela tiden.

Någon annan som blivit rörig i skallen? Min hjärna tar liksom paus ibland och jag gör tokiga saker. Har ju hört talas om "pregnancy brain", måste vara detta de menar...
    Jo jag har blivit lite vimsig :p
    kan tydligen inte skillnad på höger och vänster längre.
    Skulle säga åt min kille igår att
    -det går att ta höger här det blir närmare.
    Problemet var bara att åt höger låg en sjö och åt vänster var såklart vägen jag menade :)
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-10 09:14:16 följande:
    Där har vi en stor skillnad ja! Är också väldigt svullen v9+2 och hoppas att det lägger sig snart så den riktiga magen kan komma! Undra om du har en livmoder i framkant eller vad det heter, som gör att man får mage snabbt. Du borde höra sen när du ska på ultra. När blir det? :)
    Ingen aning faktiskt men blev väldigt förvånad när jag tog bilden och jämnförde den imorse! Nog har jag märkt att jag blivit större men inte så här pass :p är glad att jag tog en bild så tidigt så man har att jämnföra med :) vi får inget ultraljud förrens i v 18 :(
  • elin1987
    Maalon skrev 2015-08-10 09:25:42 följande:

Har en så äcklig, nervös känsla i kroppen. Imorgon är min bim-dag och jag är så rädd för att mensen ska komma och att mina positiva tester visat fel. Hur kommer man över all oro?

Imorgon ska vi in till Trondheim och ligga över på hotell och bara ha det mysigt vi två och fira bebisen. Ska köpa ett cb-digital då också, sjukt nervös för att det ska visa negativt också. Igen, hur ska jag göra för att sluta tro det värsta hela tiden?

Jag är likadan och det finns faktiskt inte så mycket att göra än att försöka känna lugnet. Digitala testet kommer säkert lugna dig lite grann :) jag tog 3 st för att se att veckorna ökade ;b
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?