• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Är det någon mer som har börjat "boat" ?:) jag har blivit näst intill manisk med att ha det kliniskt rent hemma. Rensar och slänger hur mycket som helst bara det allra nödvändigaste behåller jag. Längtar till soptippen öppnar imorgon har några säckar med saker jag inte vill spara haha.. Vännerna blev då glad när dom fick välja och vraka på 3 Ikea påsar med kläder :)

• elin1987
    Linkken skrev 2015-07-19 19:56:07 följande:
    Hahaha, sådär är jag alltid annars! Skrattande Tyvärr (eller kanske är det en bra sak) har jag fått lägga min pedantiska personlighet åt sidan nu, för jag är alldeles för trött för att få något gjort överhuvudtaget. Längtar efter att få börja rensa och sortera och framförallt att ordna i bebisens rum. Men det får väl vänta lite ännu... Tror det är ganska vanligt att man känner som du gör, ut med det gamla för att göra plats för det nya. Glad
    Jo det är väl så :) nu vill jag bara att det ska gå 2 dagar till så lillens hjärta börjar klappa <3
  • elin1987

Fick mail av mamma :) helt underbart att känna sånt stöd från nära och kära.

Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka när jag tänkte på att du är gravid.
    Hela kvällen gick jag och pappa och påminde varandra :)
    Pratade just med mormor.
    Hon sa att morfar sagt hela kvällen hur glad han var. Och att det var så roligt att dom fick vara med när du berättade för oss <3

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-20 09:22:13 följande:
    Så härligt, blir helt rörd här jag också. Åå! <3
    Mamma skickade långa sms till mig samma kväll som jag hade berättat, också så att jag började gråta för att det var så fint. Jag har tänkt printscreena dom och spara så att jag eventuellt kan skriva ut sen och klistra in i en gravidbok. Har inte tordats köpa en riktigt ännu. Tänkte att det får bli efter ultraljudet. :)
    Ja jag funderade också på något liknande :) jag har bestämt mig för att boka tid för ett privat ultraljud kring v.12
    Jag orkar inte leva med mina hjärnspöken mycket länge till :/ drack just dagens multi kvinna fyfan så äckligt det är :(
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-20 09:35:30 följande:
    Får ni inget ultraljud eller kub eller nåt? Jag har ultraljud den 2 september men det bokade vi in redan dagen efter plusset för det är standard här. Borde verkligen vara samma i hela sverige, tycker att det är så konstigt. Men jag går till en privat mottagning. :) Eller SKA gå iaf haha. Har ju inte varit där än. *längtar*
    Nej det tror jag inte ? Kub möjligtvis men ultraljudet gör dom i v. 18 om jag inte missminner mig
  • elin1987
    elin1987 skrev 2015-07-20 09:41:14 följande:
    Nej det tror jag inte ? Kub möjligtvis men ultraljudet gör dom i v. 18 om jag inte missminner mig
    Googlade just och nej inget kub erbjuds i Norrbotten :(
  • elin1987

Buhuu karln är borta och jag ligger och kollar förlossnings serier. Jisses så jag grinar :b

• elin1987

Just ja tjejer! Glöm inte bort att äta ca ett halvt kilo frukt om dagen. Det sa min bm på hälsosamtalet :)

• elin1987
    junibarn19 skrev 2015-07-21 10:24:17 följande:

Hur gör ni med gravidförsäkringar? Verkar som det finns både kostnadsfri och en man köper till. Vet inte hue jag ska göra. :)

Förra gången jag blev gravid tecknade jag en redan i v.5. Det slutade med missfall och blev bara jättejobbigt när dom ringde upp några månader senare och jag var tvungen att säga att det inte gick vägen. Har för mig att försäkringen inte börjar gälla förens efter v 20 så det är ingen stress :)
  • elin1987

Är det någon mer som har fått humörsvängningar ?? Jag har gråtit hela morgonen typ.. Känner mig mest ensam i hela världen typ. Logiskt sett vet jag att det inte stämmer men just idag verkar alla vara upptagna med sitt.. Stackars min kille om jag ska vara så här känslig i 9 månader!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?