• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Mayy skrev 2015-08-13 15:33:33 följande:
    Nä jag känner inte någon växtvärk, känner dock ligamenten om jag sätter mig upp för fort eller hostar typ.. Men känner inte av livmodern sådär som i början. Är i v 11 nu.
    Skönt att höra att jag inte är ensam att känna så då :) är i v.10
  • elin1987

Åh fyfan vilken hemsk lukt att komma hem till! Killen har varit och köpt en hel hink med krondill inför kräftfisket i helgen.. Kommer nog bli många vändor till toan känns det som :(

• elin1987

Har dom senaste dagarna tyckt att allt luktar kattmat! Helst matoset från grannarna :/

• elin1987

Kom just hem från en husvisning :) drömhuset! Hoppas så att vi vinner budgivningen, 150 m från ett litet dagis också :) går in i v.11 imorgon, kändes nyss som att jag plussade.

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-18 19:47:28 följande:
    Härligt! Håller tummarna! :D
    Hur mår du annars? :) Är också i v11. :)
    Jag mår faktiskt ganska bra när man jämnför med hur dåligt andra verkar må :)

-trött

-vaknar 3:00 varje natt och kissar, ligger sen vaken en timme :/

-får ofta ett tryck i mellan bröstkorgen och halsen. Det är mitt illamående.

-brösten har helt slutat ömma, men när jag ska sätta mig upp från liggande läge hugger det till i brösten ungefär som träningsvärk.

-förstoppad

-hungrig

Själv då ?
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-19 08:58:02 följande:
    Haha det låter nästan precis som mig. Det där trycket i halsen känner jag igen och det har fått mig att spy om kvällarna ett par gånger. Äckligt!
    Jag är inte förstoppad dock, det är jag glad för. Äter du järntabletter?
    Mitt illamående har inte alls varit så hemskt som de flesta andras så även jag känner mig lyckligt lottad där. Gått upp stadigt i vikt och har en riktig mage redan. :) Går också upp och kissar, idag var det dock senare runt 05:30 *lyx* haha.
    Längtar du lika mycket som jag till v 12 nu? ;)
    Jag har också gått upp i vikt......5 kg redan ?! Var ska det här sluta haha.. Om jag längtar :) helt galet mycket!
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-19 16:05:07 följande:
    Men gud! Hur gick det??
    Jo de gick bra :) jag stod i kön och kände hur de börja susa i öronen och hela kroppen blev kokhet så jag hann sätta mig ner. Sen kom det flera från personalen och tröck i mig vatten och choklad och satte mig på en stol.. Det vart lite pinsamt för jag fick panik så jag satt där på stolen och stor grinade medans en svin lång kö stod och kollade på mig haha!
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-08-19 17:41:30 följande:
    Ojdå, så otäckt! Hade du varit på inskrivning redan? Låter ju som om du har lågt blodtryck... Du har inte haft anlag för panikångest tidigare? Tur att det gick bra ändå, det är väl sånt man får bjuda på då man är på smällen. Glad
    Var på hälsosamtal i v.5 ska på den riktiga inskrivningen 31/8 så då tar jag blodprover. Nej har aldrig haft panikångest så det berodde det inte på :)
  • elin1987
    I norr skrev 2015-08-19 18:21:18 följande:

Idag har jag varit på inskrivning :) och det bästa va att hon sa att jag troligtvis kunde få ett till UL innan det ordinarie i v18 så ska ringa på måndag. Hoppas! Hoppas!

Idag har jag dock mer molvärk än vanligt och känner mig grymt trött. Har ju börjat jobba i måndags så kan vara därför.

Åh hoppas :) ska du göra ul på sunderbyn ?
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?