-
Vi hade varit hos svärmor och ätit köttsoppa och smärtan kom när vi satte oss i bilen senare. Måste äta mer fibrer tror jag så magen kommer igång har märkt av att jag har fått en början till hemorojder och det är fan inte kul när man ska på toa kan jag lova :/Linkken skrev 2015-09-03 20:12:28 följande:Så känner jag då och då. Speciellt efter att jag ätit är det som att allt samlas som en klump i övre delen av magen. Bara matsmältningen som går långsamt, men jobbigt och obehagligt ändå. Men nej, har inget med bebisen att göra.
-
Tack ska prova det! Är livrädd för hemorojder och hur det ska gå att föda med dom besvären. Jag menar det går knappt att göra nr 2 på toa utan att börja grina typ :/Linda8110 skrev 2015-09-03 21:06:30 följande:Kan tipsa om Frukt & Fiber tabletter från hälsokost, toppen!
-
Firmafest med jobbet ikväll. Cheferna vet redan men nu tänkte jag officiellt gå ut med det till kollegerna. Jag brukar inte vara den som spottar i glaset direkt på fest så dom skulle nog ha förstått hursomhelst ;)
-
Mina föräldrar har gått locco! Dom har tydligen satt en gräns för sig själv att dom Max får köpa en grej i veckan nu framöver haha. Är bara i v.13. Men dom har även sagt att dom tycker det är mormor och morfars plikt att betala vagn, bilbarnstol och barnsäng också. Förstår inte vad som har flugit i dom för jag kan verkligen inte påstå att jag varit bortskämd som barn, Svensson Svensson typ :) men jag tackar och tar emot vi har nog utgifter med nya huset och allt som det innebär nu.Linkken skrev 2015-09-06 16:28:43 följande:
Har ni andra börjat handla något ännu till bebisen? Jag har hittills bara köpt ett fåtal plagg (och fått en del gammalt av mamma), men börjar fundera om man kanske kunde börja köpa lite större grejer också?! Finns ju inga garantier för att man är så pigg och rörlig de sista månaderna att man orkar greja med en massa då, samt att det ju blir väldigt dyrt om allt ska köpas på en gång. Hur ser ni andra på det?
Är i vecka 15 nu och vill liksom inte längre tänka att det kan gå åt skogen mer...
-
Jag drar mig för att borsta tänderna på morgonen! Mår illa av tandkräm smaken :/
-
Nu har jag börjat växa ur mina linnen.. Putmagen sticker fram :) v.14 imorgon
-
Äntligen finns Clementiner på affären :)
helt perfekt då jag har fått en dille på citrus -
Hur länge ska man vara så här trött ?! Var tvungen att gå hem från jobbet efter lunch de gick inte att hålla ögonen öppna :/
-
Men så fruktansvärt :( kom det som en chock, eller dum fråga klart det måste ha gjort. Tänkte hur erat förhållande ser ut i övrigt? Och angående barnet så ska du göra precis som du vill och inte tänka på vad han säger! Du är ju ändå i v.18 det är lite sent för han att be om abort nu. Hade förstått om han tog upp det alternativet när du just plussat men så här långt senare är det ju bara sjukt :( kramLMG skrev 2015-09-18 00:46:31 följande:
Den här dagen tog en väldigt oväntad vändning då min sambo nu helt plötsligt ballat ur och lämnat mig. Han sitter just nu och skriver att jag ska "lösa problemet" alltså göra en abort.. Att jag är dum i huvudet som inte fattade från första början att han inte ville ha barn. Fast han senast igår sa att han älskade barnet och längtade jätte mycket, han har liksom vart och köpt spjälsäng och allt.. Är i vecka 18 och känner mig helt förstörd och vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till :(
-
Börjar få en rejäl kula nu haha :) v.15 (14+2) hur ser era magar ut ??
Tycker min är ovanligt stor för min vecka..
Hoppas verkligen det bara bor en där inne!