-
Vi har kläder, spjälsäng, Babynest, filtar och allt man ska bädda med i barnvagnen. Vi får inte köpa nått mer för blivande mormor då hon vill köpa alla tillbehör till spjälsängen och barnvagn + babyskydd efter jul :)Obsession89 skrev 2015-12-05 13:26:08 följande:22 februari :) det närmar sig verkligen! Har inte varit så aktiv med att skriva men läser allas inlägg! Hur långt har ni hunnit med att fixa grejer? Själv har vi fixat barnvagn, babyskydd, spjälsäng, skötbord kläder och små grejer :)
-
Funderar också på att köpa en sån. Dom är ju så fina :)En del av oss skrev 2015-12-05 20:23:52 följande:
Jag har redan köpt babykorg med gungstativ trots att jag bara är i v.10 men det var rea ( black friday) och jag ville verkligen ha en klädd mosekorg till min baby.
Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA -
Har inte spytt men har börjat må fruktansvärt illa igen.. Antar att bebis trycker på magsäckenLinkken skrev 2015-12-08 09:03:32 följande:
Någon annan som börjat kräkas igen efter långt uppehåll? Vecka 28 nu och har kräkts två ggr den senaste veckan, innan dess kräktes jag knappt alls efter typ vecka 16-18 (minns inte riktigt längre). Usch och blä!
-
Ja fyf*n denna vidriga halsbränna.. Hjälper inte att knapra novaluzid heller :( någon som vet något annat som faktiskt hjälper?
-
Ska alla göra glukosbelastningen? Har inte fått nå information om det och är i vecka 29 nu. Vid nästa besök hos barnmorskan kommer jag vara i vecka 31
-
Jaha okej :) då ska jag nog inte göra detLinkken skrev 2015-12-10 08:48:32 följande:Om du är under 25, normalviktig och inte har diabetes i släkten behöver du inte göra det. Åtminstone funkar det så i Finland.
-
9kg + och går in i vecka 30 imorgonHannaPez skrev 2015-12-13 09:50:10 följande:
12 veckor kvar till BF! Tiden går sjukt snabbt, jag har nu börjat få en gravidkula som syns utanpå kläderna (äntligen)! innan såg ingen att jag var gravid, jag har ju alltid varit ganska smal.
Hur mycket har ni gått upp och vilken vecka är ni i?
Jag är i vecka 28 och har gått upp från 58kg till 70kg (dagens vikt).
Jag har mått jätte bra hela trimester 2 och haft sjuk energi, blivit riktigt lätt uttråkad och understimulerad. Är sjukskriven pga foglossning.
Nu går jag in i trimester 3 och humöret har börjat blivit sämre och jag är betydligt tröttare. Jag mådde riktigt psykiskt dåligt under första trimestern och jag är rädd att det ska komma tillbaka och bli lika illa. Jag tycker verkligen synd om min partner när jag får dessa sjuka humörsvängningar.
Orken just nu tar slut väääldigt snabbt, jag blir så slut när jag har tex varit i affärer, så jag vill bara lägga mig raklång och dö. Jag har aldrig varit en människa som kan sova en stund på dagarna heller även fast jag skulle behöva , för när jag vaknar mår jag riktigt dåligt (känner mig febrig osv, har alltid varit så).
-
Är också beräknad till 28/2 och vi kommer bädda med en fårfäll i botten på vagnen, en tjockare filt och sen en kudde. Bebisen kommer jag klä i först vanliga kläder, strumpor och sockor på fötterna, en tjockare tröja och sen en sån där Björn overall från H&M. Det skulle nog absolut räcka trodde min barnmorska :) det blir ju så varmt under locket på liggdelen ocksåS79 skrev 2015-12-17 09:09:56 följande:
Hur tänker ni med bäddning i vagnen? Vårt pyre är ju beräknat den 28/2, hur mycket behöver man? Ska man köra täcke/filtar eller åkpåse? Hur mycket kläder på lillskrutt? Ännu en djungel med frågor ;)
-
På min föräldragrupp har barnmorskorna sagt att man alltid ska ha kudde i både vagn och spjälsäng/vagga. Och kudden ska gå ner till under axlarna på barnet. Annars kan bebisen få platt huvudLinkken skrev 2015-12-17 21:02:54 följande:Ingen jag känner har kudde i vagnen, inte när barnen blir större heller. Men man kan säkert göra olika. I vaggan/sängen ska man väl inte ha i början nej, barnets huvud mår inte bra av det va?!
-
Vi byter vecka på samma dag :)becka1989 skrev 2015-12-21 14:57:16 följande:
Woho v24 idag segt det går har tid hos bm 7Jan så har iallafall ett datum att se fram emot då är det dags för mätning och lyssna på hjärta mysigt och sambon är ledig så han ska för en gångs skull följa med :) sen väntas tid för föräldragrupp