• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Natalila skrev 2015-10-20 09:53:37 följande:

Hur har ni de med drömmar?
    Inatt har jag vaknat vid 4 tillfällen helt svettig för jag har drömt mardrömmar. Sen har jag även hunnit med två snälla drömmar oxå!
    Känner mig helt slut idag.

Brukar kunna drömma väldigt konstiga drömmar. Inatt kunde jag prata med spöken :) annars brukar jag väldigt ofta drömma om att min pojkvän lämnar mig för någon annan, eller att jag föder barn. Drömde nästan jämt förr att jag födde en flicka, och det visade sig vara en flicka i magen
  • LMG

Varför är man så sjukt sugen på allt man inte får äta under graviditeten? Jag håller på gå i taket här hemma.. Vill bara få äta en blodig köttbit, kallrökt lax och ostbricka med massa mögelost

• LMG
    Irmisans skrev 2015-10-21 20:07:03 följande:
    Kan bara hålla med! Själv tycker jag att den minskade kaffe dosen är jobbigast. Och jag saknar verkligen ett glas vin till middagen på fredagar! Inte alkoholen, utan smaken. Salami och liknande är också jobbigt att skippa, är för lat för att först frysa i tre dygn för att sedan tina. Har också varit sjukt sugen på redbull! Tänker att jag kommer köpa hem en hel del saker i förberedande syfte inför att bebisen ska komma ut ;)
    Oplanerad Mamma
    Haha jaa här hemma har jag redan planerat att jag ska äta en stor ostbricka så fort vi kommer hem från bb. Pojkvännen brukar säga att det verkar som att jag längtar mer efter den där ostbrickan och köttbiten än bebisen, är också sjukt sugen på ett glas vin.. Eller en kall öl
  • LMG
    Linkken skrev 2015-10-21 20:51:15 följande:
    Kul att någon sa det, under graviditeten har jag varit sugen på lever (hatar det annars och får ju inte alls äta det nu), öl (finne som man är Flört) och det senaste: cigarretter (slutade röka för sju år sedan). Helknasigt! Men något riktigt galet sug har jag inte haft efter någonting alls, och det är jätteskönt! Fast en sak är säker, när bebisen är född kommer jag att äta brutalt mycket gravad lax!! Skrattande
    Vet ärligt talat inte hur jag ska överleva julbordet den här julen. Vet att det kommer finnas både gravad och kall rökt lax :( bland det bästa på hela julbordet får man inte äta. Haha usch så jobbigt det är. Jag slutade röka när jag fick reda på att jag var gravid och har faktiskt tack och lov inte alls varit sugen på cigarretter
  • LMG
    snowybaby skrev 2015-10-21 21:19:37 följande:
    Åh heja heja! Jag gjorde samma sak. Varit rökare i ca 15 år. Men måste erkänna att de har varit jobbigt och stundvis har jag varit väldigt sugen men nu är de över 2 månader sen och jag är väldigt stolt :)
    Min blogg - www.natalina.se
    Bra jobbat du med :) inte alla som klarar det trotts att dom blir gravida
  • LMG
    Linkken skrev 2015-10-22 13:14:26 följande:
    Så härligt! Glad Och vad intressant, är det fler som har erfarenhet av att ha drömt om vilket kön det var och det sedan visat sig stämma?
    Ja jag har drömt att jag fött en flicka flera gånger och i magen ligger en liten flicka
  • LMG
    HannaPez skrev 2015-10-22 14:20:19 följande:

Jag hade hela tiden en känsla av att det var en flicka i magen. På RUL visade det sig vara en flicka.

BF 9/3-16
    Samma här. Nästan alla trodde det låg en pojke där inne men jag kände mig så säker på att det var en flicka hela tiden :) häftigt sånt där
  • LMG
    Irmisans skrev 2015-10-24 14:10:21 följande:
    Ja! Min craving är apelsin, apelsin, apelsin. Och då är det färsk apelsin, olika apelsinjuice, apelsinsaft, apelsinfestis och Fanta :P äter också mellan 1,5-2 gurkor om dagen. Har inte något annat än vad jag märkt :) har du själv några?
    Oplanerad Mamma
    Youghurt med cornflakes. Kan inte sluta äta det, äter det numera till frukost, lunch och middag haha. Har ätit upp 5 liter Youghurt på 4 dagar :O
  • LMG
    HannaPez skrev 2015-10-25 18:46:04 följande:

När började ni känna riktiga sparkar i magen? Så att man verkligen känner sparkarna ordentligt under handen?

För mig började det för ca 4 dagar sedan i v.20 (19+6) . Idag v.21 (20+3) har det varit full rulle hela dagen med massor utav sparkar så pappsen har hunnit med att känna en hel del :)

Innan sparkarna kom så har det känts som att tagit på en dräktig katt tycker jag. Väldigt små lätta rörelser under handen.

BF 9/3-16
    18+1 såg vi första sparken utanpå magen, men pappan hade ändå lite svårt att känna. Nu går jag in i vecka 23 imorgon och det går verkligen att ta miste om sparkarna :) dom både syns och känns tydligt. Började känna dom tydligt utanpå för lite mer än en vecka sedan. Har moderkakan i framvägg
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?