• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Trodde aldrig att det skulle vara så psykiskt påfrestande att vara gravid. Känns som det ända jag gör är att äta, sova och gråta. Är så less på det här nu.. Vill bara träffa min älskade bebis NU!

• LMG
    HannaPez skrev 2016-01-10 16:51:11 följande:

Är i V. 32 och har "mensvärk". Har haft det i ca 1 vecka, känns lite mer varje dag. Det gör inte så ont så jag ligger och vrider och vänder på mig, utan känns som vanlig värk vid mens. ????

Är det normalt?

Har för övrigt det väldigt bra, är sjukskriven och njuter av graviditeten, nästäppan och foglossningen ???? ;). Ser att många längtar ut sina bebisar, jag tycker allting går så snabbt nu så att jag inte riktigt hänger med själv.

BF 9/3-16
    Har "mensvärk" varje dag, det är förvärkar så alltså helt normalt :) får även som mensvärk när hon trycker ner huvudet längre och längre ner
  • LMG
    Natalila skrev 2016-01-12 14:19:13 följande:

Inhandla ett par gravidbyxor idag och vilken ångest när jag fick lov att köpa ett par i storlek 42. Har 36 i vanliga fall, jobbigare än man tror de här men som sagt, man blir större av en bra sak!

Tycker också det är skit jobbigt att gå upp i vikt så okontrollerat och fort. Men så länge bebisen mår bra :) det är ju trotts allt inte alls långt kvar nu för mig
  • LMG
    Linkken skrev 2016-01-19 16:36:19 följande:

Jag har nu blivit beviljad ett planerat snitt, som kommer att ske i vecka 40 bara allt går som det ska. Jag är så lättad och så tacksam över att ha fått prata med en klok och förstående läkare som inte ifrågasatte mig och mina känslor utan förstod att detta är bäst för mig. Bebisens födelsedatum bestäms om några veckor då vi ska tillbaka för ett sista ultraljud.
    Fick se bebisen på ultraljud också idag, lilla skatten växer som h*n ska och allt såg så fint ut. Jag känner mig verkligen så otroligt glad och tacksam just nu och önskar bara att resten av tiden ska gå snabbt! Men nu kan jag äntligen slappna av och njuta!

Gud vad skönt! Hoppas du får njuta ordentligt dom här sista veckorna nu :) skönt att slippa den ångesten och oron du gick med

Fick också se min lilla flicka igår på ultraljud då vi kollade om hon hade vänt sig neråt och lagt sig tillrätta. Så mysigt och hon har blivit så stor jämfört med rutinultraljudet
  • LMG
    Linkken skrev 2016-01-22 08:26:24 följande:

Hur går det för er nu, tjejer?
    Jag går in i vecka 35 imorgon och nu börjar det nog vara ordentligt obekvämt och jag ser verkligen fram emot att få slippa vara gravid och träffa bebis. Har fortfarande stora problem med foglossningar, ont i ryggen och numera också riktigt ömma revben då bebisen ligger och trycker upp rumpan precis där. Sover väldigt dåligt och känner mig allmänt lite seg. Fortfarande väldigt lycklig och egentligen rätt nöjd, men det ska bli så skönt att slippa värken. Nåväl, drygt fem veckor kvar nu, det måste ju gå! Glad

Går strax in i vecka 36 och är riktigt less på att vara gravid nu.. Fast samtidigt så känner jag mig inte riktigt redo än heller, måste hinna tvätta alla bebiskläder, packa BB väskan och montera upp skötbordet först.

Har också en bebis som gillar att trycka upp rumpan i revbenen, inte skönt alls haha.

Men helt galet vad fort den här graviditeten har gått! Känns som det bara var typ en månad sen jag plussade och om ungefär 4 veckor är hon här, så sjukt
  • LMG
    S79 skrev 2016-01-22 11:43:07 följande:
    Jag går in i vecka 36 på söndag och även jag börjar bli riktigt less. Kroppen gör ont, det mesta är obekvämt, jag kan typ inte resa mig upp utan att få sammandragningar. Bebis ligger och trycker på revbenen som är alldeles ömma och jag har världens halsbränna :/ men utöver det så går det ganska bra. Hehe. Men jag längtar tills pyret är ute! Blev extra påmind om det häromdagen när min bästa kompis fick sin lilla skrutt. Jag vill också! Så vi kan vara mammalediga ihop sen :)

Både jag och min storebror är födda för tidigt (v.38 respektive v.36) går sånt i arv tro? Men det känns inte som att det är något på gång än i alla fall. Känns som att den här kommer vänta till typ vecka 60 med att komma ut :P
    Undrar också om sånt går i arv då både min mamma och min moster fick sina första barn exakt två veckor för tidigt. Skulle ju vara ganska skönt om det var så för då behöver jag bara vara gravid ungefär 2 veckor till :)
  • LMG
    Natalila skrev 2016-01-24 18:00:08 följande:

Kanske en konstig fråga men har någon börjat få ont nere mellan benen? Underlivet?
    När jag tar i lite och ska byta liggställning tex så gör de ont och ibland behöver jag inte ens anstränga mig :s

Jaa varje dag. Bebis som trycker sig neråt :) tror min lilla fixerade sig idag, gjorde så ont i både magen och underlivet så jag trodde att jag skulle svimma. Nu har magen sjunkit och känner hur hon hickar långt nere i blygdbenet haha
  • LMG
    safiia skrev 2016-01-31 18:16:30 följande:

Vecka 33 började för mig igår. 6-10veckor kvar nu :). Mår fortfarande väldigt illa mitt hb har stigit till 119 och jag känner mig aningen piggare. Var och träna igår med hundarna och sprang en del under träningen. Skönt att ännu kunna springa lite. Aningen ont hade jag i fogarna efter det men inte idag längre, så jag är glad att ändå inte ha alla graviditetskrämpor! Har mycket vätska i kroppen fortfarande, och vaknar av att händerna är helt bortdomnade.

Har sytt ett babynest åt babyn också. Hade planerat att göra så mycket och det är första saken jag lagar åt henne, men jag hinner väl ännu.

Har ni förresten namn färdigt redan?

Vi har bestämt namn, tror jag. :D ganska tidigt bestämde vi oss för ett men det är rätt vanligt så hörde vi ett namn som liknar det men som är ovanligare och det tror jag det blir. Vill ändå träffa babyn först förrän jag är säker.

Ja vi har haft namnet klart sen vi fick veta könet i vecka 19 :) vi har sen dess sagt hennes namn när vi pratar om henne
  • LMG

Hur går det för alla? Här började slemproppen släppa imorse så hoppas det kommer igång snart. Har haft molande värk i magen hela dagen men det utvecklas aldrig till något starkare än mensvärk

• LMG
    Natalila skrev 2016-02-04 19:20:48 följande:

Har ni börjar fundera på vad som ska med till förlossningen/BB?!
    Nu när jag har börjat i dom tankarna tycker jag att de är jättesvårt. Kommer säkert ha för mycket grejer med mig. :p

Jag har nästan packat klart allt. Blev en ganska stor och tung väska haha :) men har hellre med mig för mycket saker än för lite
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?