Inlägg från: ofverberg |Visa alla inlägg
  • ofverberg

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

DesireeB skrev 2015-07-19 08:40:12 följande:

sökte runt lite på nätet och hittade denna http://www.mammashop.se/gravid/underklader/gravid-bh.html?gclid=CIXq9N7K5sYCFeXPcgodRQAMoQ

någon som har testat denna? var ju ett bra pris iaf! Glad

Den verkar bra, bara svårt att veta storleken om tex L var alla inom samma färg?? För som jag har utan växande tuttar 75 G och då finns det ju inte, eller är det då L för det är inom samma ljusblåa färg? Vad tror du??
  • ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-19 10:45:26 följande:

Har ni dollarstore där ni bor ? Jag har gått igenom dom flesta sport bh-ar genom åren och kommit fram till att dollarstore av alla ställen har skönast i alla kategorier. 60 kr har jag för mig att dom kostar :)

Jo jag har dollarstore ganska nära, får kolla där. Ska nog även kolla twilfit där jag brukar handls, så jäkla dyra bara. Men tack för tipset ????
  • ofverberg

[quote=75541291][quote-nick]Migas skrev 2015-07-19 13:51:18 följande:[/quote-nick]

Imorgon åker vi på en resa som vi länge velat göra  (resan bokades redan den 18 juni), men som av olika anledningar inte blivit av tidigare.

Nu känner jag mig dock inte lika taggad på resan som när vi bokade den för en månad sedan (även om det fortfarande ska bli roligt att komma iväg ) då jag de senaste dagarna har känt mig ganska trött och orkeslös, jag har börjat känna av ett starkare illamående av och till (och jag oroar mig för hur resan till flygplasten och flygningen ska gå), jag börjar behöva kissa allt oftare, brösten ömmar mer ofta nu och jag får ständiga attacker av växtvärk. Samtidigt som jag är glad över att känna en massa symptom denna gången (då det känns som mer hoppfullt då jag knappt kände något förra gången och då gick det inte så bra heller), så känns det jobbigt med tanke på att jag troligtvis inte kommer att kunna njuta av resan fullt ut som jag hade kunnat innan.

Jag glädjs åt både resan och graviditeten, men det känns lite "typiskt" att de skulle ske exakt samtidigt om man får säga så 

[/

Det förstår jag, men försök koppla av och se vad det jobbiga kommer ifrån och varför så brukar man klara av det.. Har du testat åksjuke armband?kostar ca 150kr på Apoteket och är jättebra, på mig iaf..

Lycka till på resan och hoppas du kan koppla av och njuta..

• ofverberg

Här i Östergötland så får man tid till KUV om man vill. Fick tid till snackbesök när jag är i V.10 och ultraljud i V.12. Och är nu i V.6. Så långt kvar att vänta..

Vill veta att allt är ok och att inget händer så jag kan börja köpa lite nyfödd kläder :)

• ofverberg

[quote=75546716][quote-nick]saklek skrev 2015-07-20 21:13:22 följande:-nick]

Oj, redan i vecka 12? Vet du om det är så för alla i Östergötland? Ska ringa BM imorgon om jag hinner så får väl svar då annars Känns ännu så overkligt att det är något som växer där inne...

[/quote]

Vilka ska du gå till?? Jag ska till kvinnohälsa vid tinnerbäcksbadet. Bokade in båda mötena dagen efter plussat. Och skulle fundera över kub som isf görs i v.12.

Kändes bra att det görs snabbt.

Men vill även få ultraljud nu :)

• ofverberg

Hej alla.. Låter som att nästan alla har molande växtvärk, känner absolut inget. Illamåendet är lite bättre nu än förut och brösten spänner inte lika mycket..

Så nu börjar man ju bli lite orolig när alla har en massa symptom.

Jag är nu i v. 5+5

• ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-21 18:32:29 följande:

Samma här är i v 5+6 allt har försvunnit nu är jag bara jättetrött.. Inget annat symptom :/

Visst är det jobbigt? Mådde jätte illamående förut så jag fick små äta frukt ofta plus åksjukeband. Inge åksjukeband längre och bara några frukt.

Men missfall borde man ju verkligen märka av. Kanske ska vara glad över dom dagarna man nu mår bättre.

Passar rätt bra nu när jag ska hälsa på syster men vill inte berätta om graviditeten förens v.12.

Snacka om mycke tankar i huvudet, är ju 31 så lite extra orolig över det.
  • ofverberg
    saklek skrev 2015-07-21 18:20:18 följande:

Kvinnohälsan blev det för mig med, kanske vi springer in i varandra där borta Fick tid för inskrivning 28/8 och ultraljud 11/9, längtar så jäkla mycket!  

Vad roligt för dig att ha fått tid, känns lite mer verkligt då :) vi kmr nog stöta på varandra och definitivt känna igen varandra :P
  • ofverberg
    Nyholmskan skrev 2015-07-22 07:20:29 följande:

Vet inte vad jag pysslade med igår förutom att jag var så trött. Jag är i alla fall enligt apparna i vecka 6 (5+5) :) så inte en april bebis som jag skrev sist utan en marsbebis.:) tog ett andra test idag och då insåg jag att jag måste ha ställt in appen fel. Snurr-huvud! Hur länge tänker ni vänta med att berätta för era närmsta? :)

Ja det är svårt det där att veta om man ska berätta inan ultraljudet och för vilka. Jag ska iaf berätta för mamma när jag åker dit nästa vecka. Vill ha stöttning i detta av en tjej å inte bara sambon :P Och om det skulle häda något så har man ett bra stöd. Ska inte tänka så men ligger ju så klart lite i bakhuvudet.

Ska åka till syster imorgon men vet ej om jag ska berätta, får se hur det känns när vi är där.
  • ofverberg
    DesireeB skrev 2015-07-22 10:42:41 följande:

God morgon på er!

jag ser att det är många som inte har berättat för sina föräldrar

hur lyckas ni hålla det hemligt?!

jag ringde så fort jag såg + på stickan haha

men vi har dock försökt så pass länge nu så vi båda blev överlyckliga och ringde våra närmsta med en gång! även dom närmsta vännerna vet om det ;)

symtomen är som det har varit från första början molvärk och ont i tuttarna.

men illamåendet har jag tack och lov klarat mig ifrån än så länge! lästa dock att det kan komma senare i graviditeten.. gick in i vecka 6 (5+3) idag

om två dagar ska vi till MVC ska bli så spännande! vill att det ska bli fredag nu!

ni som jobbar när ska ni berätta för chefen??

Det är svårt att hålla sig, men min familj bor långt bort och jag vill berätta personligen. Jag och sambon kommit på roliga sätt att berätta det på :)

Min regionchef vet om då jag behövde be om kort varsel på semesterdagar då vi har sovande jour, är här då i 24h och det klarar inte jag med min trötthet och illamående. Men verksamhetschefen får veta efter ultraljudet.

Några jobbkamrater har sett mina seaband men ljugit ihop en historia som jag hoppas att dom gått på :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?