Inlägg från: ofverberg |Visa alla inlägg
  • ofverberg

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

pinglan76 skrev 2015-07-22 11:53:30 följande:

Hejsan på er! här kommer en till nygravid som väntar förstsa barnet, och hoppar in i denna grupp Jag plussade för precis en vecka sedan, och har gått in i vecka 7(6+1) För mig kom denna graviditet som en total chock, men en väldigt glädjande sådan. Jag fyller om 2 veckor 39 år, och har levt ensam i många många år...haft svårt att finna rätt man osv. Började tappa hoppet om att få en egen familj, och har kollat på andra alternativ som insemination osv. Men så för en månad sedan mötte jag HONOM, och allt gick med en rasande fart....vi blev gravida på en endaste gång*s* inget vi hade planerat alltså, han har dessutom 3 barn sedan tidigare....så helt plötsligt kommer jag gå från singelliv till storfamilj med man, 3 bonusbarn och en bebis..haha och inte nog med det så ska jag imorgon besöka mitt nya arbete för att skriva papper, totalt taskig tajming att börja nytt jobb precis när man blivit gravid. Supernervös för hur jag ska lägga fram allt detta för dom, är ju inte fyldl av samma energi som jag var på intervjun direkt. Mår illa konstant, orkeslös, ont i bösten och kan knappt gå utanför dörren. Men allt får lösa sig, detta lilla pyre är en mirakelbebis i mina ögon*ler*

Ska på mitt första mvc-besök(mama mia city) den 20 aug då jag är i v.10-11 vilket ska bli otroligt spännande. Med tanke på min ålder så är jag naturligtvis orolig för missfall, eller att något ska gå fel....men försöker tänka positivt och inte gräva ner mig i dåliga tankar.

Finns det fler som bor i sthlm...och som kanske är lite äldre och väntar sitt första barn härinne??

kramar på er alla

Oj gud va roligt för er men speciellt för dig. Hoppas allt går bra och du behöver inte säga något om plutten i magen, jobbet behöver inte veta förens iaf v.12. Eller senare om du vill :). Välkommen hit
  • ofverberg

Är tillbaka efter upptagen semester hos syster med familj. Umgåtts, gått på Borås djurpark och ullared idag innan hemkomst :)

Har börjat fått svårt att äta, börjar må illa efter några tuggor bara.

Syster blev glad att hennes 2åring ska få en kusin. Fick några mammakläder och en jättebra gravid bok som handlar om mamman,barnet alla 9mån och vad som väntas. Sen fick vi en liten present med en body och strumpor :)

• ofverberg

Idag har man mått riktigt dåligt. Varit riktigt illamående från att jag vakna och konstant. Ätit ca varannan timme men blir inte bättre. Bara legat framför tv:n. Mår sämre om jag sitter eller står. Lite tråkigt. Hoppas jag mår bättre imorgon, ska ju jobba. Men måste ju duscha, hur jag nu ska klara det..

• ofverberg

Sea band hjälpte mig i början. Men nu har mina symtom ändrats. Antingen illamående bara när jag behöver äta, ,alltså varannan timme. Eller så har jag dagar där jag mår så illa konstant att jag bara kan ligga ner för att lindras lite. Å då hjälper inte sea band. Och dessa olika symtom brukar oftast vara varannan dag. Har börjat fått växtvärk, skönt att känna :)

• ofverberg

Jag har också gått upp ca 2, 5kg och är nu i v8 (7+3). Tycker att magen har blivit större, mätte magen pch den har ökat några cm. Men tycker även att den fått en lite bebismage form :) sambon höll med, så nu har vi börjat knäppa kort på magen för att se utvecklingen. Min syster sa att hennes mage syndes riktigt ordentligt i v10, trodde inte henne. Men nu gör jag det :)

Men mina bröst har inte ökat.en är väl skönt har ju normalt G kupa..

• ofverberg

Verkar vara många som inte kan äta så mycke. Själv måste jag äta varannan eller var tredje timme för att lindra illamåendet. Blir allt från macka, fiö med kalaspuffar eller kräm och mjölk. Försöker hitta nya mellanmål men svårt. Börjar tröttna på det jag äter nu :)

• ofverberg

Mon mage har blivit stor nu av vikt och bebis mage. Men inga sköna byxor att ha på mig. Så sambon köpte ett par losefit byxor med lös stor resår som inte känns på magen samtsnygga lösa tröjor som döljer magen lite. Tror annars att det bara kommer se ut som att jag gåty upp i vikt.

På tal om något helt annat. Är det någon mer som får lite rosa ur slidan efter samlag nu när man är gravid? ? Man blir ju lite orolig

• ofverberg

Nu har vi berättat för mina föräldrar. Dom blev riktigt glada och överraskade. Pappa fällde några tårar och han visar inte känslor i vanliga fall, så då blev jag riktigt överraskad och glad att han blev så glad.

• ofverberg

Jag ringde Bm för att få ett tidigare ultraljud men fick inte det. Hon sa även att även fast man får ett tidigare ultraljud så kommer inte oron lägga sig, kanske för den dagen men sen vet man ju ändå inte om det händer något efter det ändå, å då kmr oron tillbaka. Å d hade hon rätt i när jag tänkte efter.

Så jag ska nog inte köpa sån där angel grej, för då kmr jag bli så nojig och lyssna varje dag för att veta att det lever.

Jag väntar till 3sept och om något händer så är det för att embryot är sjukt och kroppen känner av det, och det är ju bra, jag vill inte ha något sjukt barn.

Låter kanske tufft och hårt, men jag vet hur jag skulle reagera och bli orolig. Så låter hellre bli

• ofverberg

Jo jag ska ta kuv och beroende på vad det visar så gör vi nog fostervatten prov. Vi vet att vi inte skulle orka eller vilja ha ett barn me tex down syndrom.

• ofverberg

Jag vet också att utvecklingstörda kan vara helt underbara. Dom är vanliga människor dom med. Å det är bra att man själv får bestämma och att folk inte påpekar hur fel det kan vara. Jag vet att om d blir så, så är det ett liv som tas bort. Men det är bra att vi vet att vi inte skulle orka att ha ett utvecklingstört barn. Än att få det pch leva med den tanken. Dom kräver mer jobb.

Jag jobbar inte med utvecklingstörda men psykiskt sjuka och vet vilken tid pch ork dom tar.

• ofverberg

Nu säger jag hej då. Trodde denna tråd skulle vara öppen och inte dömande. Men så kändes det inte nyss.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?