Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Så typiskt! Men sådant som händer :) Skönt att ni fick en tid redan samma vecka. Vilken vecka är du i?
Så typiskt! Men sådant som händer :) Skönt att ni fick en tid redan samma vecka. Vilken vecka är du i?
Nämen brudar... Vad säger ni om alla gravidförsäkringar som finns?
Har funderat så mycket på det! Tydligen är Folksam och Lönsförsäkringar i topp både på gratis och utökad..
Om 3 timmar och 50 minuter blir det inskrivning, ingen läkare har ringt så idag gäller det! :)
Då va inskrivningen klar! Viaginalt ultraljud den 1 september :) ??
Gick in i v 10 idag (9+0) och nästa vecka blir det viaginalt ultraljud, livrädd att dem ska säga att det är tomt därinne haha grav nojja!
Jag har några som tror på tvillingar då det är min generation som ska ha det. När det gäller magen så åker grav byxorna på så fort vi blir bort bjudna på middag eftersom att magen svullnar upp så pass mycket som den gör. Fick även en kommentar av min pojkväns farfar igår som inte vet något en, då han tyckte att jag blivit lite rund om magen. Haha ! :)
Man kan begära vaginalt ultraljud. Vi har ett nu på tisdag då jag är i vecka 11 (10+1) den dagen.
Kan man göra det hos bm också eller ska du göra det privat? Där jag bor går det inte att göra under besöken till bm, men det är en väldigt liten ort och de har inte den sortens utrustning på plats.