Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Mina bröst har också växt! Än så länge inte så att det syns jättemycket, mer att det känns i bh'n och så. Nu har de börjat ömma och bli hårda också, det har de inte varit innan. Ser det som ett gott tecken. :) Jag är dock bara i v 5+6 så de lär väl växa mer. Haha. Allt som är tecken på bebis gör mig bara glad. Har ju sluppit illamåendet än så länge! När började ditt?

• pannkakan87
    DesireeB skrev 2015-07-17 09:43:24 följande:

Hej alla! jag hoppar gärna in i tråden jag med!
    plussade på stickan i måndags (13/7) och är i vecka 5 (4+5)
    jag har bf 19/3-2016 Skrattande
    jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år men vi har väntat med att försöka bli gravida tills ekonomin var stabil.. vi har försökt i ca ett år och jag trodde faktiskt det var kört.. är så otroligt lycklig så det finns inte!! när vi såg pluset så började vi båda grina av lycka! vi ville bara skrika ut till hela världen att vi ska få en bebis!
    men bäst att hålla det tyst tills man vet att allt går vägenTyst
    vi ska faktiskt till barnmorskan redan 24/7 vilket jag tycker är lite tidigt?
    speciellt när jag ser att dom flesta ska vänta till vecka 10??
    åhh är så lycklig!!Skrattande

Grattis!! :D Välkommen till tråden!

Ni ska nog på en såkallat hälsosamtal det är därför det är tidigt. Jag går till en privat bm och där har de inte hälsosamtal utan vi pratade lite över telefon istället. Sen ska jag på inskrivning 25/8 och ta blodprovet, väga och sånt. På hälsosamtalet som jag har förstått det så pratar man lite om sina matvanor och så vidare. Det kan ju vara skönt att träffa en bm redan så tidigt tycker jag. :)
  • pannkakan87
    Baby Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2

Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Mayy BF 8/3

Hvep BF 10/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

Ofverberg BF 16/3

Obsession89 17/2

Drommenomenliten BF 18/3

Elin1987 19/3

(Tog mig friheten att lägga till alla nya och sortera efter bf-datumHjärta Välkomna alla nya!)
  • pannkakan87
    Miss D skrev 2015-07-17 14:20:09 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna in här. Nu i vecka 5 och håller tummarna för tredje gången gillt! Två missfall bakom mig och och 34 så börjar känna mig smått panikslagen. Orolig redan nu och vill att de första 12 veckorna ska rusa iväg....

Å förstår att du känner så! Tråkigt med missfallen men då hoppas vi att ditt lilla frö får stanna denna gång. Jag vill också att tiden ska gå undan så att man kan känna sig lite tryggare! Lägg gärna till dig i bf-listan! Skrattande
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-17 17:24:14 följande:

Fick med mig det här från dagens möte med barnmorskan. Vi gick igenom kost och sånt sen vägde hon in mig och skrev in oss :) nästa möte ska vi ha om en månad då ska jag ta blodprov. Verkligen underbart att få komma in redan i v 5+2 :)

Å så himla bra grejer! Vill ju också ha! Men samtidigt så känns det rätt skönt att skriva in mig när jag har passerat de "osäkra veckorna". Jag får tänka så helt enkelt. Men vad mysig läsning du har framför dig ^^
  • pannkakan87
    Baby Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2

Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Mayy BF 8/3

Hvep BF 10/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

I norr BF 15/3

Ofverberg BF 16/3

Obsession89 17/2

Drommenomenliten BF 18/3

Elin1987 19/3

Miss D BF 19/3

(Tog mig friheten att lägga till alla nya och sortera efter bf-datumHjärta Välkomna alla nya!)
  • pannkakan87
    märtanpärtan skrev 2015-07-18 11:46:35 följande:

Jag är lite orolig, jag har två kompisar som är gravida och dom känner inte av någon mensvärk över huvudtaget och jag har nästan konstant mensvärk, någon mer här som har det?

Jag har ett tips angående snus! Funkade för mig för ett par år sedan.

Snusa bomull! Funkar skitbra och billigt är det också:)

Det är växtvärk och alla som jag pratat med har haft det och fått friska bebisar :) För mig är mensvärken ett gott tecken på att bebis växer helt enkelt. Är i vecka 7 och nu fördubblar embryot i storlek varje vecka! Inte konstigt att en får lite växtvärk då :D
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-18 10:03:49 följande:

Måste bara uppdatera angående det jag skrev om min kille innan mötet :) skrev ju att vi inte pratat om det särskilt mycket och att det nog kändes overkligt för han ännu. Inatt har vi legat i flera timmar och pratat om allt! Vilket kön de blir, uppfostran, husköp, osv osv sååå mysigt :) men nu är instanserna ännu högre när vi har rivit skyddsmuren från ett eventuellt till missfall..

Å men så mysigt. Vi har också inställningen att det kommer att gå vägen. Klarar inte av att gå och tänka det värsta hela tiden. Men både jag och min kille har en känsla av att det kommer att gå hela vägen. Det känns som om det är meningen. Den lille simmaren som kom till trots rätt så låga odds ändå. :P
    Ska ni titta kön sen? Vi har bestämt oss för att inte göra det. :)
  • pannkakan87

Jag har ingen känsla av vad det kan vara än.. Har alltid tänkt att jag ska få en pojke så det skulle väl vara det då. :)

Jag är oxå jättehungrig! Och äter en massa onyttigt hela tiden. Måste sluta med det nu, vill ju inte börja lägga på mig en massa extravikt som bara blir jobbig att bli av med sen. Hur äter ni? 

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?