Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

En bra grej med att vara gravid = försover sig inte pga klarar inte att ligga kvar eftersom kissblåsan håller på att sprängas. Drömmer

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-18 19:40:01 följande:

Kom just hem från en husvisning :) drömhuset! Hoppas så att vi vinner budgivningen, 150 m från ett litet dagis också :) går in i v.11 imorgon, kändes nyss som att jag plussade.

Härligt! Håller tummarna! :D
    Hur mår du annars? :) Är också i v11. :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-18 19:56:07 följande:
    Jag mår faktiskt ganska bra när man jämnför med hur dåligt andra verkar må :)

-trött

-vaknar 3:00 varje natt och kissar, ligger sen vaken en timme :/

-får ofta ett tryck i mellan bröstkorgen och halsen. Det är mitt illamående.

-brösten har helt slutat ömma, men när jag ska sätta mig upp från liggande läge hugger det till i brösten ungefär som träningsvärk.

-förstoppad

-hungrig

Själv då ?
    Haha det låter nästan precis som mig. Det där trycket i halsen känner jag igen och det har fått mig att spy om kvällarna ett par gånger. Äckligt!
    Jag är inte förstoppad dock, det är jag glad för. Äter du järntabletter?
    Mitt illamående har inte alls varit så hemskt som de flesta andras så även jag känner mig lyckligt lottad där. Gått upp stadigt i vikt och har en riktig mage redan. :) Går också upp och kissar, idag var det dock senare runt 05:30 *lyx* haha.
    Längtar du lika mycket som jag till v 12 nu? ;)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-19 11:19:44 följande:

Jag svimmade just inne på Coop! Fyfan vilken uppståndelse det blev..

Men gud! Hur gick det??
  • pannkakan87

Haha ja ni första ordentliga springa-på-toan-efter-maten-spyan kan faktiskt komma så sent som i vecka 11. Kräks Hände alltså igårkväll och jag mådde så jäkla illa resten av kvällen att det bara var att gå och lägga sig. Lider med er som haft det såhär i flera veckor! Idag mår jag som vanligt igen så jag vet inte riktigt vad det var.. Gulesäcken borde väl vara borta nu snart? Går in i vecka 12 på lördag.

• pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-19 18:37:01 följande:

Åh hörni vad skönt att höra att fler än jag har dessa sjukt jobbiga symtom haha. Är bara i vecka fem+4 men kissar hela tiden, förstoppad, brösten gör ont, ryggen, gråtmild hela tiden, kort stubin och smått illamående.

Längtar sååå till inskrivningen och UL! Hur går inskrivningen till?

Lycka till allihop!

Grattis till plusset! :) Jag har inskrivning nästa vecka på tisdag! Längtar jag med, kan berätta då vad man gör men jag vet att man tar blodprovet och blodtryck, kissprov och sånt där.
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-19 16:39:50 följande:
    Jo de gick bra :) jag stod i kön och kände hur de börja susa i öronen och hela kroppen blev kokhet så jag hann sätta mig ner. Sen kom det flera från personalen och tröck i mig vatten och choklad och satte mig på en stol.. Det vart lite pinsamt för jag fick panik så jag satt där på stolen och stor grinade medans en svin lång kö stod och kollade på mig haha!
    Obehagligt! Jag har inte svimmat men haft panikångestattacker och de låter väldigt likt.  När man inte har kontroll över kroppen så är det sjukt obehagligt!
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-21 07:18:28 följande:
    Jaa! Går in i vecka 13 imorgon och den senaste tiden har min sömn varit riktigt kass! Svårt att somna, vaknar ofta och är allmänt rörig på nätterna. Som andra skrev också så drömmer jag väldigt mycket och konstigt. I början av graviditeten sov jag så skönt, men de dagarna tycks vara förbi nu. Har svårt för att sova på dagarna också, så det blir mest zombie-mode för min del...
    Haha jag sover också dåligt, drömmer mardrömmar och pratar i sömnen! Har skaffat en app som heter sleep recorder för att spela in det jag säger. Jag har tidigare bland annat bett sambon ta bort ormarna ur sängen och vaknat upp och satt mig upp i sängen och frågat vart jag är osv. :P Så det ska bli spännande att se om jag kan få något på band haha. Jag går in i vecka 12 i morgon :) Har du varit på kub ännu?
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-21 10:08:21 följande:
    Haha, du låter som jag! Skrattande Jag har alltid varit knasig i sömnen, men nu är det värre än vanligt. Trist bara då den värsta tröttheten i övrigt har släppt, men då kan man inte sova så är man ändå trött.. Jag har tagit blodprov till kub och på måndag ska vi på ultraljud. Ser så fram emot det! Själva kub-grejen bryr jag mig inte så mycket i, även om det förstås är bra att veta, men längtar så efter att se lilla krabaten igen och se så allt är som det ska! Nu när vi berättat för familj och en del vänner skulle det kännas ännu värre om något gick på tok. Men jag börjar känna mig rätt lugn ändå, den mest riskfyllda tiden är ju över och vi har ju redan sett hjärtat slå och den lilla vifta och sparka. Hjärta
    Så himla kul! Vi är verkligen tätt inpå varandra för jag ska ta blodprov på måndag och göra kub tisdagen efter. Solig Du måste skriva om hur kub var sen! Jag känner precis likadant att själva siffrorna är inte så viktiga utan mer att ultraljudet ser bra ut och att få se den lilla och visa pappsen också. Jag har ju faktiskt inte sett något än så för mig känns det extremt abstrakt att tänka att det finns en liten därinne som rör sig en massa.

i morgon går jag in i vecka 12, känns väldigt kul! Även om det är en vecka till innan jag kan slappna av riktigt ordentligt. :)
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-21 12:18:16 följande:
    Nej, här får det bli en överraskning. Sambon var väldigt bestämd med att han ville ha det så, och så får det bli! Glad Rätt mysigt att få veta först då bebisen föds, tycker jag.
    Vi ska inte heller ta reda på kön :) Känns som den bästa överraskningen att få på bf! <3 Namn förbereder vi väl åt bägge och så får en se vad som passar bäst när plutten tittar ut:)
    Jag är 87a ja! Vad kul! Känns som en lagom ålder att få bebis på(för mig).
    Idag kilar jag på lite barn tapeter. Älskar de från Ferm living. Ör sugen på någon i lite retrostil!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?