Inlägg från: LovisaC1982 |Visa alla inlägg
  • LovisaC1982

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-08-28 17:19:16 följande:

Så fina magar alla har! Går in i v. 14 imorgon och det börjar nog bli väldigt svårt att dölja magen nu, men ska berätta på jobbet nästa vecka så sedan är det ingen hemlighet mera. Skönt!

Det är nog helt normalt, så är det ju annars också! Magen är ju alltid större efter att man ätit under dagen och tarmarna är fulla, inga konstigheter där!

Någon annan som har skiftesjobb här? Hur upplever ni nattskiften som gravid? Jag är så fruktansvärt trött efter mina nattskiften, vet inte hur länge jag ska orka med dem om det fortsätter såhär...

Jag jobbar inte skift men går upp kvart över fyra, har ett fysiskt väldigt tufft jobb så på eftermiddagarna är jag helt slut. Finns det nån möjlighet att du kan få byta skift?
  • LovisaC1982
    mintuu skrev 2015-08-30 19:21:32 följande:

Hejsan:) hoppas också in här plussade den 15/8, men hcg i blodet är lite svajig, hoppas verkligen det går vägen!

Vet att man inte ska testa hela tiden men man får ju mer "hopp" :) detta ä igår på morgonen.o grattis till alla er!:)

Hej och välkommen . Jag plussade också den 15/8 så då är vi ungefär samma i tid, jag gick in i vecka 7 idag. Ursäkta den nyfikna frågan men vad innebär det med att hcg är svajigt? Hur mår du annars, mycket symptom?
  • LovisaC1982
    mintuu skrev 2015-08-31 13:52:15 följande:

Va roligt! :) det var lågt och dom trodde till 99% att jag skulle få missfall. Nu har det rättat till sig o ligger lågt men ändå dubblats på dagar så doktorn sa förhoppningsvis är det en vanlig graviditet, men jag ropar inte hej än. Är troligtvis en låghormonare. Hoppas allt går vägen :) Jag har jätte ont i brösten, hungrig hela tiden :) Har du några symtom?:)

Oj vad läskigt men skönt att det gått åt rätt håll . Jag håller tummar och tår att det går vägen.

Jo här är bara fint, inte så mycket symptom men jag har fått svullna, enorma bröst och ömma bröstvårtor. Är också hungrig hela tiden och framförallt TRÖTT. Skulle kunna sova dygnet runt haha!

Jag har nedräkning till tidigt ultraljud om två veckor och inskrivning om tre veckor. Har du också nåt sånt att se fram emot?
  • LovisaC1982
    Katten95 skrev 2015-09-01 11:55:47 följande:

Här är mitt lilla hjärta! 10+1 och nästan 4 hela centimeter lång! :') <3<3<3

Åh vad häftigt, själv har jag nedräkning till mitt ultraljud om lite drygt två veckor... Längtar
  • LovisaC1982

Tycker lite synd om mig själv idag, har åkt på urinvägsinfektion igen så nu är det penicillin som gäller. Lite läskigt men den sorten ska vara ok som gravid så jag käkar på och ser glad ut.

Har fått nycklarna till min nya lägenhet så nu röjer och river jag för fullt. Ska bli så kul att inreda sen när allt är i ordning igen

• LovisaC1982
    pannkakan87 skrev 2015-09-01 16:49:11 följande:

Ultraljudet idag blev det värsta jag varit med om. Fanns anledning till att vara så nervös. Min bebis dog för fem veckor sen men kroppen hade inte fattat det.

Är helt förstörd och har gråtit hela dagen. Ska in till sjukhuset imorrn för att avsluta det hela. 

Så ledsen för din skull, ta hand om varandra!
  • LovisaC1982
    elin1987 skrev 2015-09-02 19:40:48 följande:

V.13 idag (12+0) känns underbart..

Vilken fin mage . Längtar tills jag får en liten kula istället för fluff.
  • LovisaC1982

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt här, har mest smugit in och läst men inte orkat skriva. Har gått in i vecka 8 och mår än så länge oförskämt bra, fruktansvärt trött och har börjat känna mig olustig/kymig när jag är hungrig vilket jag är konstant men annars flyter det på så sakta. Har ultraljud nästa onsdag och efter det ska jag fira med att handla nåt klädesplagg .

• LovisaC1982
    elin1987 skrev 2015-09-08 18:46:03 följande:

Nu har jag börjat växa ur mina linnen.. Putmagen sticker fram :) v.14 imorgon

Vilken fin mage, längtar tills min börjar få lite form och inte bara fluff .
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?