• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

ofverberg skrev 2015-07-18 10:40:20 följande:

Hur tänker ni på sånt här med att köpa kläder och sånt till barnet i magen? Någon som köpt ännu eller väntar ni till efter V.12??

Kliar det i fingrarna att köpa saker som på mig??

Du kan ju "fönstershoppa" på nätet :) det gör jag
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-18 12:15:53 följande:
    Å men så mysigt. Vi har också inställningen att det kommer att gå vägen. Klarar inte av att gå och tänka det värsta hela tiden. Men både jag och min kille har en känsla av att det kommer att gå hela vägen. Det känns som om det är meningen. Den lille simmaren som kom till trots rätt så låga odds ändå. :P
    Ska ni titta kön sen? Vi har bestämt oss för att inte göra det. :)
    Vi vill veta kön om det går att se :) berättade för mamma och pappa idag trots att jag tänkt vänta till v12. Men jag kunde inte hålla mig när jag var och hälsade på, kände att pappa behövde lite glada nyheter då han just besegrat cancer :) vilken gråtfest!! Mamma kläckte ur sig "ni kommer inte behöva köpa någonting alls det gör vi" första barnbarnet, som dom har väntat.
  • elin1987

Här har ni min svällda mage :) kanske inte mycket för världen men för mig känns den gigantisk som i vanliga fall har relativt platt mage :)

• elin1987
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-18 15:46:16 följande:
    Haha oj! Vilken vecka är du i? :) är oxå svullen nu i v.10!
    Jag är bara i v 6!! Helt galet men jag har haft en aptit utan dess like denna månad så det är säkerligen en och annan hamburgare som gömmer sig där under också ;)
  • elin1987
    Obsession89 skrev 2015-07-18 15:32:37 följande:
    Vi tänker också titta kön om det går :) jag har absolut ingen känsla för om det är en kille eller tjej! Känner ni något speciellt?
    Jag har en jättestarkt känsla att det är en flicka..
  • elin1987
    ofverberg skrev 2015-07-18 20:00:04 följande:

Jag äter en massa skit som godis och chips. Äter väldigt små mat portioner, men några mellanmål och frukt när illamåendet blir för jobbigt. Alltid ätit barnportioner men tycker jag äter mindre sen jag blev gravid. Får oxå ta och sluta med godis, inte bra som sagt att redan gå upp en massa.

Är det någon mer som tänkt skriva en gravid dagbok och ge barnet sen? Jag har skrivit när det varit något speciellt, skrivit sen jag fick reda på det och det är 1v sen imon :)

Jag tänkte faktiskt på det igår. Tänkte mest skriva för min egen del men kul grej att ge sitt barn sen :)
  • elin1987
    ofverberg skrev 2015-07-19 08:32:48 följande:
    Jag måste nog också införskaffa sportbh. Men heller ingen aning om någon bra. Spring leker med hunden å just nu får jag skutta runt medans jag håller om tittarna haha ser lite roligt ut.

Finns det speciella på någon mamma avdelning på typ H&M??
    Har ni dollarstore där ni bor ? Jag har gått igenom dom flesta sport bh-ar genom åren och kommit fram till att dollarstore av alla ställen har skönast i alla kategorier. 60 kr har jag för mig att dom kostar :)
  • elin1987
    I norr skrev 2015-07-19 09:35:46 följande:
    Jag har köpt en fyll-i-bok "jag är gravid" den kändes lätt att fylla i och är från vecka 5. Hur man mår, tankar och så.

För övrigt så har jag knappt några symtom alls. Lite ömma bröst och ibland lite växtvärk. Mådde lite illa tidigare men tycker det har minskat å nästan försvunnit helt.

Längtar sååå till att tiden går för är orolig mest hela tiden att något ska gå fel.
    Var köpte du den ?:)
  • elin1987

Det känns som att mina symptom minskar :/ har fortfarande spända bröst men inte lika som i början.. Växtvärk som kommer och går, illamåendet börjar försvinna.. Borde vara glad för de men jag blir bara orolig..

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-19 14:16:30 följande:
    För mig är det tvärtom men jag hade ju istället mindre symptom från början - inte ont i brösten osv. MEN du måste tänka på att det är helt normalt att symptomen går i vågor. Det finns ju nåt som kallas "spökveckor" då man inte märker av graviditeten så väl. Förstår att du blir orolig, det är vi nog allihop emellanåt. Men försök tänka på att du har oddsen med dig, de allra allra flesta graviditeter går vägen. :)
    Jo visst är det så :) de är bara mina gamla missfall som ger mig hjärnspöken titt som tätt. Ska försöka sluta känna efter så mycket och bara njuta
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?