En del av oss skrev 2015-11-25 19:54:30 följande:
Jo skönt med sommarbarn men känns långt dit. Jo skönt att få ett datum längre fram.
Jo, men tror att det kommer att gå fort över alla helger snart och sen i vår när man kan vara ute mer, så tror att det kanske kan vara lite lättare på så sätt,.
En del av oss skrev 2015-11-25 20:03:45 följande:
Usch säg inte så, trodde at det kanske skulle gå fortare när man väl gick in i v.13, men tydligen inte då.
Jag har redan blivit gravid förvirrad, var säker på att läkarbesöket var 14.30 idag och satt där i väntrummet dö irriterad på att läkaren aldrig kom förrän 14.55. Ooups hade visst tid 15.30 men fick iaf min remiss för FVP men blev helt ställd när hon sa att det bara görs kort analys där trisomi 13 18 och 21 kollas och då kändes det som man lika gärna kunde göra KUB men så tänkte jag nej för ett svar på 1:300 tex anses inom sjukvården som låg sannolikhet och för mig skulle det innebära oro hela graviditeten och inga säkra svar som ett FVP ger.
Fick även recept på Lergogan Comp mot mitt illamående och fick veta att oftast är det värst under veckorna 8-10. Att jag hade gått ner 4 kg pga illamåendet tyckte hon inte var bra men sålänge jag får i mig och får behålla vätska är det inget alarmerande.
Tror nog det beror på hur man mår och hur mycket arbetet påverkar dig. Jag menar jag står och går väldigt mycket i jobbet samt har många lyft vilket gör att jag känt av min rygg ett tag redan efter en arbetsdag. Det gör att jag helst inte vill göra så mycket när jag väl är hemma och har möjlighet att vila speciellt inte saker som gör att jag även känner av smärtan i ryggen när jag är hemma, så då blir det mest att ta det lugnt vilket gör att det känns ganska segt det med. Så om du har ett mindre fysiskt jobb så du slipper smärtor tidigt, så att du när illamående försvinner har möjlighet att njuta av graviditeten så tror jag absolut att du kan uppleva att tiden går fortare än jag gör.
Det där känner jag igen, måste dubbelkolla saker flera gånger extra och vågar inte vara säker på någonting längre för det känns inte som om man minns något längre
Vi valde att göra KUB efter viss osäkerhet, och tänkte att om det är något så vill man gärna veta, och vi tänkte som så att man kan alltid gå vidare med FVP om det visar sig att man får dåliga sannolikheter på KUB. För min del så kändes det bättre att gå den vägen och slippa FVP med de små riskerna för mf som finns om det inte behövdes. Är det enbart pga. av osäkerheten kring sannolikheterna du valde att hoppa över KUB eller har du någon annan anledning också? Du behöver inte svara om du inte vill men jag är bara lite nyfiken kring hur man resonerar kring den frågan.
Skönt att du fick medicin utskrivet mot illamåendet, bara hoppas att det blir bättre av det också
Det är väl aldrig bra att gå ner för mycket i vikt under en graviditet, men inte mycket man kan göra åt det alltid. 4kg låter väl inte extremt mycket ändå, och är säkert ingen fara om du har fått behålla lite vätska och mat ibland