safiia skrev 2015-12-01 20:15:55 följande:
Jag fick diagnosen hyperemesis, man vet inte vad det beror på. Så jag kan nog förvänta mig att jag kräks graviditeten igenom.
Järnvärdet var lite lågt sist. Tar järntillskott nu och då
, men det smakar så illa... Borde köpa tabletter och testa dem istället. Är i vecka 24.
Aha, det låter inget vidare. Det finns alltså ingen förklaring till varför vissa får det och andra inte?
Jag har tagit niferex ett tag och tycker att de fungerar helt ok att ta, visserligen är de inte goda men upplever de inte värre än typ alvedon eller liknande. Skulle tro att vätska är värre då man måste dricka en större mängd som smakar något, med kapslar känner inte jag inte mycket mer smak än vätskan du sväljer de med.
En del av oss skrev 2015-12-01 21:56:43 följande:
Har också svårt och andas när jag ligger ner, blir täppt så fort jag lägger mig och sängen känns som cement. Svårt och andas och cement säng ger inte många timmars sömn.
Har du testat att använda nässprayer som består av saltlösning? Jag tycker att det fungerar ganska bra de gånger jag upplevt nästäppa. Sängen är kanske värre att göra något åt om du inte är beredd att köpa en ny madrass
Linkken skrev 2015-12-02 07:46:04 följande:
Hehe, jaa mycket möjligt hon bara trivs bäst högre upp då. Min bebis drar mest åt högra sidan så jag blir alldeles sned ibland, haha! Inte mycket att göra åt, vi får gilla läget bara.
Vad intressant att bebisen redan har hittat sin favoritplats i magen och speciellt bara åt ena sidan och inte lågt heller högt.
Jag upplever än så länge att min bebis rör sig lite överallt då jag känner en hel del både uppe och nere.