• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Nyholmskan skrev 2015-07-25 06:41:11 följande:
    Ja fy din stackare. Jag hoppas verkligen jag klarar mig ifrån det in i det längsta. Är så pass beroende av att kunna gå på jobbet. Känns på något vis lättare att gå tillbaka till jobbet nu efter semestern när man vet att det inte är så innibomben länge kvar tills ledighet igen. Höst och jul lär komma och gå så fort. Och vem vet hur länge efter jul man kommer jobba. Enligt apparna är jag beräknad till 17e mars. :) ska fill bm för tidigt möte den 7/8 :) längtar!!
    Jag har semester nu och fick veta redan andra dagen in på semestern att jag var gravid. Så jag har tagit det väldigt lugnt, mest varit hemma och kollat film typ framtills igår, då jag följde några kompisar på stan hela dagen så det blev endel vandrande. Nu på morgonen har det blivit värre :/ gör ont att gå på vänster benet.
  • elin1987
    DesireeB skrev 2015-07-25 09:32:09 följande:

Igår var vi på inskrivningssamtal på MVC fick två "sämre" nyheter första är att jag bara är i vecka 5 enligt hennes uträkning min app säger vecka 6 (5+6) idag.. haha vill att min app ska ha rätt ist för barnmorskans uträkning!
     men hon sa att hennes uträkning räknar ut hur många veckor ägget har varit befruktat medans appen räknar ut redan när ägget ska bli befruktat. så dom två första veckorna i appen är man inte gravid eller något sådant..

den andra nyheten var att första ultraljudet görs i vecka 18-20!! det är ju en hel evighet tills dess ju!! frågade om man inte kunde få ett ul tidigare men då sa hon att då får man inte något i vecka 18-20.. och det är då man fastställer om barnet mår bra och BF osv det kan man tydligen inte se tidigare?

blev ett långt inlägg men behövde skriva av mig lite! haha

Det är likadant där jag bor. Ska boka in ett privat ultraljud i v.10-12 hade jag tänkt :)
  • elin1987

Åh herregud min 6 år yngre syster skickade just det här!! Hon är helt knäckt

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-25 19:12:49 följande:
    Knäckt? Inte glad? :/ Jobbigt i så fall. :(
    22 år gammal då antar jag?
    Hon har en missbildning på livmodern så läkarn har sagt att hon inte kan bli gravid så hon har inte skyddat sig. Hon har bara dejtat killen en månad :/
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-25 21:10:48 följande:
    Men Gud!! Vilken chock!
    Men samtidigt.. Ett barn!

Stort beslut framför sig kraken. Hoppas allt går bra hur det än blir.
    Hon har ett hål i livmodern så mest troligt kommer det leda till missfall hursomhelst. Hon ska ringa läkaren på måndag. När hon fyller 23 ska dom operera livmodern. Men förstå så sjukt, två systrar som båda har väldigt svårt att bli gravida blir det samtidigt med bara någon vecka emellan oss!
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-26 11:00:27 följande:
    Å fy! Stackars henne. Då förstår jag att det är en otroligt tuff situation. Ja helt otroligt att ni blev det nu! Hur kommer det sig att du har svårt att bli gravid?
    Jag har oregelbunden mens så denna graviditet tog 17 månader innan de tog sig. Och ungefär lika länge gångerna innan dom förra graviditeterna som slutade med missfall. Är livrädd att något ska få snett nu när man för vänta så länge mellan gångerna..
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-26 11:03:41 följande:

Hejsan tjejer! SkrattandeJag gick in i vecka 8 igår - älskar att tiden ändå trallar på. Känns fortfarande stabilt och bra. Inga blödningar, samma symptom som innan plus lite mer illamående ungefär som åksjuka eller bakisillamående. Hur mår ni? Har ni fortfarande starka symptom?

Jag har en liten fråga! Nästa vecka ska vi till GrönaLund och jag undrar lite hur ni skulle ställa er till att åka karuseller och sådär? Jag vet att man inte rekommenderar att man göra det när magen är stor men nu är jag som sagt i v8 och det syns inget på magen än. Men jag är rädd för att stresspåslaget kanske ska påverka graviditeten negativt osv. Hur skulle ni ha gjort?

Kram!

Mina symptom har minskat eller kanske bytt av varann. I början var jag hungrig och hade ont i brösten, känner inte av något av det längre. Nu är jag mest trött och känslig. Molvärk lite till och från.
  • elin1987

Ångesten som börjar krypa sig på nu då jag gått in på min sista semestervecka :( fick veta andra dagen på min semester att jag var gravid och jag är så tacksam att jag fått vara ledig och ta det lugnt dom första veckorna. Men snart börjar allvaret och jag är lite orolig då jag har ett väldigt fysiskt arbete, hemstäd! Ser inte fram emot att konka på dammsugare upp och ned för trappor eller städa massa toaletter när man mår dåligt... Suck :(

• elin1987
    Linkken skrev 2015-07-27 11:52:35 följande:
    Vet precis vad du menar. Jag jobbar inom vården och det finns arbetsuppgifter jag absolut inte skulle klara av så som jag mår nu. Är dessutom alltid ensam på jobb... Lyckligtvis har jag ännu nästa vecka ledig, så jag hoppas verkligen jag börjar må bättre innan dess, annars vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till... Har du funderat på sjukskrivning nu i början?
    Jag är också helt själv på jobbet :( nej har inte funderat så mycket kring det än. Jag tänkte prova jobba och sen ta det som det kommer, går det inte så går det inte. Rätt jobbigt bara att jag är ansvarig för hela min stad, sköter all kundkontakt inköp utför städ osv så de känns gormigt att sjukskriva sig en viss procent så mina kolleger måste köra 4 mil för att hoppa in och jobba några timmar per dag.
  • elin1987
    safiia skrev 2015-07-27 11:56:16 följande:
    Oj det låter väldigt jobbigt :(

Fick tid till inskrivning nästa vecka. Kunde inte låta bli att ta ett test till innan jag ringde även om jag vet att de visar positivt trots att man skulle ha fått missfall :P mycket starkt positivt. Men nu ska jag låsa in de test jag har kvar ;)
    Jag har tagit 3 digitala bara för att kolla så veckorna ökar som dom ska ;)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?