• elin1987

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

pannkakan87 skrev 2015-07-27 15:31:41 följande:
    Men tredje gången gillt eller vad är det man brukar säga! :) Tufft att det tagit så lång tid mellan gångerna men förhoppningsvis behöver du inte tänka på att bli gravid igen på flera år, eller i alla fall nio månader. *blink*
    Hur går det med din syster? Skulle hon få komma och prata med någon?
    Hon ringde sjukhuset imorse men vaknade inte när dom ringde tillbaka så hon måste ringa imorgon igen
  • elin1987

Idag slog tröttheten till ordentligt!
    Trodde jag var trött tidigare men idag har jag endast klivit upp ur sängen för att äta och gå på toa.. Måste piggna till nu så man kan börja med maten tills karln kommer hem från sin första jobbdag efter semestern :)

• elin1987

Alltså jag fattar riktigt det står ju v.7 åsså 6+6 går jag in i v 8 imorgon eller v.7 då de kommer ändras till 7+0 ?

• elin1987

Jag börjar bli paranoid! Har ju som sagt semester och det har blivit väldigt mycket mobilande. Börjar få katastrof tankar att strålningen skadar barnet då man oftast har telefonen i höjd med magen.. Jag hör ju själv hur det låter :b vill nog inte ens veta vilken hönsmamma jag kommer bli haha

• elin1987
    Linkken skrev 2015-07-29 20:55:04 följande:
    Hoppas det! Men hon sa att så länge jag har såhär mycket symptom behöver jag inte vara orolig, tydligen brukar symptomen inte finnas kvar efter missfall...
    Har rätt ont i mage och rygg ikväll. Antagligen växtvärk, men oj, vad nojig man blir direkt det är nåt!
    Åh jag blir så orolig, mitt enda symptom är trötthet :(
  • elin1987
    safiia skrev 2015-07-30 07:22:53 följande:

Jag har också haft ganska lindriga symptom. Igår ökade dock illamåendet och nu i morse ännu värre. Jag tror inte att man skall oroa sig för lite symptom det är väl värre om man har symtom som sedan alla försvinner på en gång.

Det är lite det som hänt.. I början hade jag jätte ömma bröst, hungrig hela tiden och lite illamående.
  • elin1987

Nu har jag skrivit min första sida i boken jag köpte :) det blev en helt vanlig skrivbok. Skriver direkt ur minnet om när jag plussade och allt som hänt därefter, super mysigt :)

• elin1987
    safiia skrev 2015-07-30 11:34:04 följande:
    Men du har ju tröttheten kvar? Jag tror nog det är väldigt individuellt och onödigt att stressa upp sig för att alla andra mår illa eller har en kass symptom. Hade du varit eller ska du på tidigt ul? Kan ju kanske lugna dig lite också :)
    Nej vi får inte göra ul förrens v 18 här. Ska boka privat men alla har semesterstängt till nästa vecka :/
  • elin1987

Jag har fått en knöl i höjd med bikinilinjen mot höften som ömmar. Känns som en irriterad körtel typ.. Har någon hört om det är vanligt under en graviditet ??

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-30 20:30:25 följande:
    Japp. Det är normalt att få ömma körtlar i ljumskarna och under armarna :)
    Skönt att höra!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?