Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
Hur mycket har ni ökat i vikt än så länge ? Gick in i vecka 22 och har redan lagt på mig 9 kg!
Hur mycket har ni ökat i vikt än så länge ? Gick in i vecka 22 och har redan lagt på mig 9 kg!
Nu när man börjar bli lite rund och känner sig som en flodhäst mer än människa känns de skönt att höra av sambon när man står å klär på sig att " vad vacker du är" :)
Natt kisseri är väldigt vanligt tydligen har oxå det kan lägga mig 1timme senare måste jag kissa och sen sova till 2 på natten och upp och kissa sen när sambon kliver upp vid 5-6 tiden är det dags för toa igen haha.
Någon som fått förstoppning eller början på det??
Någon annan som har problem med sömnen? Jag somnar helt enkelt inte på kvällarna, får ligga flera timmar och vrida och vända mig. Nu gav jag upp och steg upp igen, och om sex timmar ringer väckarklockan och det är dags för jobb. Suck... Har haft svårigheter ibland tidigare, men har ju då kunnat ta melatonin. Nu vet jag inte vad som skulle hjälpa.
Idag hoppas vi på att få se könet på vår Andra del av RUL! Förra veckan körde bebisen ner fötterna bakom blygdbenet och tryckte ihop benen. Varken fötter eller kön kunde ses. Tur i oturen ? För fick ju snabbt bytt ultraljud :)
Jag har oxå ont, i svanken och ner i rumpa och lår :/ skaffat mig ett foglossningsbälte som är skönt att använda ibland.
Hela nätterna är de halsbrännan som jävlas med mig istället. Men men bara att stå ut :)
Usch, började precis kräkas igen, inte gjort det på många veckor. Har också haft ont i nedre delen av magen inatt och en hel del sammandragningar, dock inte smärtsamma sådana. Går in i vecka 28 imorgon och är nojig hela tiden att förlossningen ska sätta igång för tidigt. Hur upplever ni andra det nu när man inte är "nygravid" längre, men inte heller vill att bebisen ska komma riktigt än.
Har en läkartid på tisdag, ska be dem kolla då så att allt är okej med tanke på sammandragningarna, och så hoppas jag det lugnar sig under helgen. Åh, denna ständiga oro!
När har ni BF? Jag har BF 3 juli, men blir igångsatt 2 veckor innan så runt 19-20 juni. Får väl se vilket datum jag får på RuL också, men borde inte bli flyttad så mycket.
Vi kör på graco babyskydd och även vagn, fast måste skaffa en till lite mer terräng vagn som jag kan köra med ute på våran grusväg.
Men den skulle jag få begagnad så de känns skönt :)