-
Grattis till graviditeten :) känns som det också var nyligen jag plussade fast det var hela 18 veckor sedan. Tiden går verkligen fortHallonen skrev 2015-10-26 09:47:42 följande:Hej! Jag plussade svagt igår och lite starkare idag på bim-2. Känns helt overkligt! Är enligt beräkningarna i v3+6. Hoppas det lilla livet vill stanna kvar :)
-
Allt går som det ska och det är en livlig liten flicka där inne :) plussade samma dag som jag skulle haft min mens, hade inte så jätte mycket symptom då utan det var bara som att jag kände på mig att nått inte var som vanligt. Dudå? Har du redan mycket symptom? :)Hallonen skrev 2015-10-27 06:13:21 följande:Wow! Måste kännas så härligt. Hoppas allt går som det ska här. Att vara orolig är bara början antar jag när plussade du? Innan bim eller efter? mkt symptom då? Nu?
-
Ja verkligen jätte kul :) finns så otroligt söta kläder och saker till flickor så det här kommer nog bli dyrt hahaHallonen skrev 2015-10-27 11:01:51 följande:Men vad mysigt! Kul med en liten tjej :) jag har haft molvärk, ömma bröst och feber eller mer en sjukdomskänsla i några dagar. Molvärk och ömma bröst kunde ju lika gärna vara mensen. Men hade en känsla :) hade mindre symptom den här månaden än innan bim annars haha. :)
-
Ja har haft sammandragningar dagligen sen vecka 16 och min bebis mår bara bra :) halsbränna har jag också vilket är jätte vanligt nu. Är i vecka 23Irmisans skrev 2015-10-28 00:02:30 följande:
Någon mer som börjat få sammandragningar och halsbränna? Haft sammandragningar varje dag denna veckan samt en återkommande halsbränna. Är i vecka 22 så det känns lite tidigt... Ska fråga bm imorgon så kanske jag blir lite lugnare! Hoppas verkligen att detta lägger sig lite, för vet inte riktigt hur jag ska klara att kräkas hela tiden, foglossningen och dessa två "biverkningar". Hum. :P
Oplanerad Mamma -
Har också väldigt mycket ångest över viktuppgång, gillar inte att kroppen förändras så fort och jag inte kan kontrollera det. Har tack och lov bara gått upp cirka 5 kilo än så länge men mycket kan hända på ytterligare 17 veckor. Äter inte mycket godis och dricker inte mycket läsk men äter väldigt mycket mat och måste äta stora portioner för att bli mätt. Jag försöker komma ut och ta promenader lite då och då för att inte gå upp allt för mycket i vikt. Usch har jätte mycket ångest inför nästa barnmorske besök då jag ska väga mig igenCissi90 skrev 2015-10-29 20:44:23 följande:
Jag sitter i en liten ångestbubbla tjejer.. Jag har haft JÄTTE svårt med min vikt hela mitt liv och pendlat från 54 kg upp till 85 kg fram och tillbaka. Nu lyckades jag gå ner från en övervikt på 10 kg och blev gravid.. Jag är jätte glad över min gradivitet men jag sitter i en sån SJUK ångest för jag går upp i vikt och tänker konstant på att jag går upp för snabbt i vikt.
Jag äter inte onyttigt eller dricker läsk i veckorna men däremot på helgen. Vad fan ska jag göra för att inte rasa upp i vikt? Vill inte få diabetes eller skada min bebis liksom..
-
Försöker tänka att så länge bebisen mår bra så spelar resten inte så jätte stor rollCissi90 skrev 2015-10-30 12:20:51 följande:Irmisans skrev 2015-10-29 22:18:54 följande:Hur gör man för att få bort att konstiga tankar som snurrar runt? Hoppas också på att tappa efter bebisen kommer ut men är bara så orolig för gradiviteten nu.. Försöker att hålla nere med maten och inte äta för mycket men samtidigt ska man inte banta. Jag orkar knappt träna för min kropp gör ont och jag är så otroligt trött. Försöker gå på yoga två gånger i veckan men ibland går knappt det.
Förstår dig! Är mitt i att jobba bort min övervikt och är nu livrädd att gå upp allt som jag slitit för att gå ner. Jag försöker tänka på att äta bra och sånt som är nyttigt för bebisen. Att gå promenader då jag orkar för att det är bra för både barnet och mig. Försöker helt enkelt acceptera att det blir som det blir och det får jag ta då, men ser till att inte stoppa i mig onyttigheter. Går jag upp 20 kg av nyttigheter så vet jag ju att det är så min kropp reagerar på graviditeten och då har jag gjort vad jag kan. Sedan blir det ju amning och promenader med bebisen och då lär man ju tappa en del hoppas jag :)
Min hjärna bara snurrar av allt! -
Här går allt också bra. Vecka 25 nu, magen växer och det är en väldigt livlig bebis där inne som sparkar och bökar mest hela tiden.
Idag har jag varit hos barnmorska och mätt magen och fått lyssna på lillans hjärta. Helt underbart :) -
Jag ringde två dagar efter jag plussade. Fick tid en vecka senare för hälsosamtalanna89 skrev 2015-11-09 17:29:47 följande:
När är det man ska ringa till barnmorskan för ett inskrivningssamtal och hälsosamtal?
-
Vi har sex nästan varje dag haha. Nu dom senaste veckorna har jag fått sån extrem sexlust så det är sjuktEn del av oss skrev 2015-11-11 10:31:56 följande:
[quote=75988429][quote-nick]Linkken skrev 2015-11-11 09:11:29 följande:[/quote-nick]
En lite privat och kanske konstig fråga, men den som vill kan ju svara...
Hur ofta har ni sex nu under graviditeten?
[/
Riskgraviditet här pga upprepade mf/ma så det blir inget alls just nu. Känner inte för det heller.
Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 -
Jaha ursäkta mig såg helt fel :) ja i början var jag inte direkt sugen på det heller då jag hade en väldigt tuff start på graviditeten. Hoppas allt går bra för digEn del av oss skrev 2015-11-12 16:51:51 följande:
[quote=75993684][quote-nick]LMG skrev 2015-11-12 12:20:51 följande:[/quote-nick]
Vi har sex nästan varje dag haha. Nu dom senaste veckorna har jag fått sån extrem sexlust så det är sjukt
[/
Ha ha det var inte jag som ställde frågan då sex är totalt ointressant för min del just nu.
Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA