• LMG

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Vill också vara med här. Går in i vecka 14 imorgon och bebis är beräknad till den 26/2. Tänkte också fråga är det nån mer än jag som börjat sova riktigt dåligt?

• LMG
    Irmisans skrev 2015-08-20 14:37:51 följande:
    Ja verkligen! Vaknar klockan halv fyra - fyra varje natt sedan en vecka tillbaka. Drömmer också jätte mycket konstigt. Inatt så slickade jag på en chokladflod t.ex. är i v. 12+0 och beräknad bf är 3:e mars :)
    Oplanerad Mamma
    Brukar vakna runt 4-5 tiden, sen ligger jag klarvaken i ungefär en timme innan jag kan somna om, så drygt. Drömmer även nästan varje natt att min sambo lämnar mig för att springa och vara med massa andra tjejer haha
  • LMG
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 11:52:35 följande:
    Så himla kul! Vi är verkligen tätt inpå varandra för jag ska ta blodprov på måndag och göra kub tisdagen efter. Solig Du måste skriva om hur kub var sen! Jag känner precis likadant att själva siffrorna är inte så viktiga utan mer att ultraljudet ser bra ut och att få se den lilla och visa pappsen också. Jag har ju faktiskt inte sett något än så för mig känns det extremt abstrakt att tänka att det finns en liten därinne som rör sig en massa.

i morgon går jag in i vecka 12, känns väldigt kul! Även om det är en vecka till innan jag kan slappna av riktigt ordentligt. :)
    Vill också göra ultraljud igen, fick göra ett i vecka 12 för jag började störtblöda. Det va så häftigt! Såg liksom precis ut som en liten mini människa med ben, armar, händer, fötter och allt. Låg där inne och sprattlade för fullt. Har tid för RUL den 28 september, hur ska ni andra göra med kön, ska ni ta reda på om det är en pojke eller flicka?
  • LMG
    Cissi90 skrev 2015-08-21 13:08:30 följande:
    Åh vill också göra ultraljud ! Orkar inte vänta haha.

Vi ska ta reda på kön, känns viktigt att ordna med namn och sådär.
    Det är verkligen så j*vla häftigt, och att få se det där lilla hjärtat slå. Ja både jag och min pojkvän vill ta reda på kön för vi är helt enkelt alldeles för nyfikna haha. Namn har vi faktiskt redan bestämt, både till pojke och flicka
  • LMG
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 13:59:48 följande:
    Vi ska inte heller ta reda på kön :) Känns som den bästa överraskningen att få på bf! <3 Namn förbereder vi väl åt bägge och så får en se vad som passar bäst när plutten tittar ut:)
    Jag är 87a ja! Vad kul! Känns som en lagom ålder att få bebis på(för mig).
    Idag kilar jag på lite barn tapeter. Älskar de från Ferm living. Ör sugen på någon i lite retrostil!
    Jag är född 94 och är 21, ganska ung men känner mig redo ändå
  • LMG

Jag åt brieost igår, inte mycket men nu är jag ändå skit nojjig. Är det farligt eller spelar det inte så stor roll om det bara va en liten mängd?

• LMG
    LovisaC1982 skrev 2015-08-22 13:33:54 följande:
    Jag tror inte att det är nån fara när det bara är en liten mängd vid ett tillfälle, det lär nog hända oss alla vid några tillfällen under resans gång att man äter nåt som gravida avråds från. Läste lite om ostar och det är ovanligt att bli sjuk men för säkerhets skull avråds man eftersom ändå risken finns. Om du vill kan jag skicka länken till infon jag hittade. Jag har nojjat de senaste dagarna efter att jag insett att jag fått i mig för mycket koffein men jag tänker en gång är ingen gång.
    Har googlat runt lite och känner mig lugnare, åt bara väldigt lite och inte kanterna. Men kommer inte äta det igen
  • LMG

Kollade den där kinesiska fertilitetskalendern, då ska man ju ta den åldern man va vid befruktningen. Det jobbiga nu är att jag blev enligt uträkningar befruktad den 7 eller 8 Juni och jag fyllde 21 år den 9onde juni, ska jag räkna som 20 eller 21 år då? Det skiljer ju liksom en dag haha

• LMG
    pannkakan87 skrev 2015-08-22 19:01:37 följande:
    Skiljer könet sig mellan dagarna? :) jag hade tagit innan du fyllde;) vad blev det?
    Ja det skilde :) tog jag 20 så skulle det bli en pojk men 21 en flicka
  • LMG
    miillaw skrev 2015-08-22 19:41:15 följande:
    Hehe, ja kanske ska testa nästa vecka när jag går in i v.9 :) jag vill ha en tjej, men min man vill ha en pojke. Haha :D
    Vecka 11 ska man vänta till, finns en hel tråd om bikarbonat testet :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?